Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

4trans - TachoScan Rozliczenia pytania??


wróć do serwisu Kadry 34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_kisss

Guest_kisss
  • Goście

Napisano 02 sierpień 2007 - 11:41

Bardzo proszę o rozwiazanie kilku niejasnych dla mnie rzeczy:1. Skąd się bierze wartosć godzin nominalnych, skoro w szablonie rocznym ilość godzin zaplanowanych to 8h? A tu pojawiaja sie wartości 12 h, 6 h, 5h a nawet 1h?2. Skąd bierze się wartość godzin wyliczonych??Jak jest to liczone?3. Dlaczego w przypadkach gdy godzin rzeczywistych jest mniej niz godzin nominalnych, program nalicza nadgodziny?? ( równiez w przypadkach gdy rzeczywista jazda- nominalana również, nie przekraczaja 8h?4. Dlaczego program wylicza nadgodziny 50% ponad 2h, skoro po przekroczeniu dwóch pierwszych nadgodzin stawka jest 100%?5. Czy jest mozliwość ustawienia w prograie, żeby przeliczał on cała stawke za nadgodzinę/ dyzur- a nie tylko dodatek?

#2 Guest_kisss

Guest_kisss
  • Goście

Napisano 02 sierpień 2007 - 13:04

aha i jeszcze jedno pytanko:czy da sie jakos ustawic stawke za dyzur i noc procentowo- wg kodeksu, czy trzeba ja zmieniac co miesiac??

#3 Guest_eee

Guest_eee
  • Goście

Napisano 23 lipiec 2008 - 11:19

dobre pytania, też chciałabym to wiedzieć

#4 Guest_www.4trans.com.pl

Guest_www.4trans.com.pl
  • Goście

Napisano 31 lipiec 2008 - 19:39

Odpowiadam:1. Skąd się bierze wartosć godzin nominalnych, skoro w szablonie rocznym ilość godzin zaplanowanych to 8h? A tu pojawiaja sie wartości 12 h, 6 h, 5h a nawet 1h? - dla systemu równowaznego program dopasowuje wymiar pracy i reguluje jego wysokość w poszczególnych dniach - w ten sposób lepiej dopasowuje się do faktycznej pracy kierowcy.2. Skąd bierze się wartość godzin wyliczonych?? Jak jest to liczone? - wyliczone to suma nominału + zasadnicze nadg + praca w dni wolne od pracy.3. Dlaczego w przypadkach gdy godzin rzeczywistych jest mniej niz godzin nominalnych, program nalicza nadgodziny?? ( równiez w przypadkach gdy rzeczywista jazda- nominalana również, nie przekraczaja 8h? - ponieważ rzeczywiste zdarzenia to czysta suma z tacho, natomiast do wyliczonych wchodzi również okres który był zapalnowany do pracy zgodnie z planem. Na pojawienie się nadgodzin ma wpływ rozkład tych zdarzeń w ciągu całego dnia, np. 2h jazdy rano i 2h jazdy wieczorem... w rzeczywistych będzie 4h pracy a wyliczonych będzie 10h + 2 nadg 50%.4. Dlaczego program wylicza nadgodziny 50% ponad 2h, skoro po przekroczeniu dwóch pierwszych nadgodzin stawka jest 100%? - nie ma takiej zasady. W przepisach nadg. 50% pojawiają się po przekroczeniu normy pracy w dni robocze w porze dziennej, a dodatki 100% są za nadg. w nocy oraz w dni świąteczne i niedziele - innych zasad nie ma.5. Czy jest mozliwość ustawienia w prograie, żeby przeliczał on cała stawke za nadgodzinę/ dyzur- a nie tylko dodatek?- tak, w ustawieniach programu.6. czy da sie jakos ustawic stawke za dyzur i noc procentowo- wg kodeksu, czy trzeba ja zmieniac co miesiac??- da się, w ustawieniach programu.

#5 Guest_nemo

Guest_nemo
  • Goście

Napisano 27 październik 2008 - 12:39

Mam pytanie. Otóż, obrabiam tarczkę i zapisuję ją. Tarcza jest bez zastrzeżeń, ale po zrobieniu zbiorówki tj. raporty - naruszenia kierowców wynika mi np czas jazdy za długi lub odpoczynek jest za krótki itp. Nie rozumiem jak wytłumaczyć kierowcy naruszenia, kiedy tarczka jest ok. Proszę o pomoc.

#6 Guest_www.4trans.com.pl

Guest_www.4trans.com.pl
  • Goście

Napisano 25 luty 2009 - 02:53

Tarczka sama w sobie może wyglądać dobrze. Ale zasada jest taka, że kierowca musi wszystkie zdarzenia - w tym również odpoczynke prawidłowo zakończyć w okresie 24-godzinnym od rozpoczecia doby. Zatem jeśli na tej jednej tarczy wszystko wyglada dobrze, to może po złoeniu ze soba tej i kolejnej tarczy okazało sie, że od zakończenia pracy na pierwszej tarczy do rozpoczęcia na kolejnej nie mineło w sumie minimum 9h (lub 11h jeśli skrócenie nie było już możliwe). Wykroczenia w TachoScanie sprawdza się TYLKO na raporcie naruszeń dlatego że tylko wtedy porgram bierze pod uwage wszystkie dane, a nie tylko 1 dzień, który bez zapisania do bazy nie wiadomo z czym połączyć (inne dni). tarczka to tylko kawałek papieru - czas pracy liczy się w sposób ciągły i chronologiczny a nie kazdy dzień niezależnie.W razie dalszych pytań proszę o kontakt na e-mail lub GG.

#7 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 17 marzec 2009 - 20:37

Proszę o pomoc w wyborze systemu czasu pracy w firmie (hurtowni budowlano-opałowej), która posiada 4 samochodów. Transport w tej firmie to transport na potrzeby własne, firma dostarcza swoje towary do ich odbiorców. Średnio każdy kierowca pracuje 8-9 godz/dobę. Zdarza się, że kierowcy w ciągu dnia przesiadają się z jednego samochodu na drugie (jest 3 kierowców w firmie). Mam tacho scan na 4 auta. 1. Jaki system czasu pracy wybrać i jak go zastosować i wprowadzić? 2. Przy analizie tarczki, na co zwrócić uwagę, by czas był zgodny z czasem pracy (czy wszystko wylicza się automatycznie?),

#8 Guest_anna

Guest_anna
  • Goście

Napisano 18 marzec 2009 - 08:16

jak masz dodatkowo tacho scan-rozliczenia, to problem masz z głowy- sam liczy i robi ewidencję czasu pracy (no, może prawie sam :0) ). Tacho Scan po zeskanowaniu krążków lub zczytaniu karty cyfrowej kierowcy ma opcję, gdzie możesz sprawdzać naruszenia kierowców. Z góry mówię, żeby ślepo nie wierzyć w to, co on pokaże (czasem muszę nie "piechotę" dochodzić dlaczego on wyrzucił naruszenie, skoro kierowca twierdzi,że naruszenia na bank nie było). Musisz przeanalizowac, w jakich porach dnia i godzinach najczęściej jeżdżą. jesli zwykle np. od 7-15 , to wg. mnie wystarczy system podstawowy.

#9 Guest_jan

Guest_jan
  • Goście

Napisano 01 kwiecień 2009 - 15:50

Jak ustawić/co zmienić w w programie w sytuacji kiedy kierowca w ciągu dnia jeżdził 2 samochodami, co opisał na 2 stronie tarczy jak to zaznaczyć w programie? Pozdrawiam

#10 Guest_kate

Guest_kate
  • Goście

Napisano 23 kwiecień 2009 - 12:40

Mam pytanko. jeśli samochó został już yrzykrotnie zaktualizowany i więcej nie można jego zaktualizować,czy można to obejść gdyż bardzo potrzebuję mieć ten samochód w bazie spowrotem. Z góry bardzo dziękuje.

#11 Guest_maciek

Guest_maciek
  • Goście

Napisano 27 kwiecień 2009 - 22:15

Dla Jana:Pod prawym klawiszem myszy jest opcja: "Drugi Samochód". Zaznaczamy odkąd kierowca jechał na jednej tarczy na drugim samochodzie i po kłopocie ;)

#12 Guest_Ewa F

Guest_Ewa F
  • Goście

Napisano 08 maj 2009 - 20:45

Witam.Może ktoś mi potrafi wyjaśnić co się składa na nadgodziny zasadnicze wyliczane w programie Tacho scan Rozliczenia oraz co wchodzi w skład godzin wyliczonych jeśli obliczam je nie zaznaczając opcji wyliczone= nominał + nadgodziny.Z góry dziękuję.

#13 Guest_ITD-PIP.pl

Guest_ITD-PIP.pl
  • Goście

Napisano 29 październik 2009 - 16:37

wyliczone = nominał + nadg zasadnicze oraz praca w dni wolne, i w systemie równowaznym jeśli nominał jest niższy niż 8h to praca między nominałem a wymiarem 8h.nadg zasadnicze to jest praca ponad wymiar nominalny (8h) lub wydłuzony wymiar pracy (czyli np. 10h w systemie równowaznym).proponuję kontakt ze swoim handlowcem (mail, telefon) w sprawie wyjaśnień.

#14 Guest_Kierowca

Guest_Kierowca
  • Goście

Napisano 18 wrzesień 2010 - 14:51

Dlaczego na miesięcznej karcie pracy, gdy zaczynam pracę w niedzielę a kończę w poniedziałek, w miejscu gdzie powinny być godziny mam tylko same kreski. Kierownik nie potrafił mi na to pytanie odpowiedzieć.

#15 Guest_Kierowca

Guest_Kierowca
  • Goście

Napisano 18 wrzesień 2010 - 15:02

Jeżeli można to jeszcze jedno, z informacji szczegółowych wychodzi że nadgodziny 50% przerzuca na inne dni aż do złożenia pełnych 8 h pracy a na miesięcznej karcie pracy pracownika w ostatniej kolumnie WYLICZONE pokazuje np tylko 1h 10 min?

#16 Guest_ITD-PIP.pl

Guest_ITD-PIP.pl
  • Goście

Napisano 24 marzec 2011 - 23:58

W programie ustawiony jest system zadaniowy- taka konfiguracja powoduje, że czas pracy nie liczy się dobowo wg wymiaru 8h tylko w zadaniach.

#17 Guest_marysia

Guest_marysia
  • Goście

Napisano 25 marzec 2011 - 09:59

Czy są gdzieś jasno określone normy czasu pracy kierowców - chodzi mi o normy dotyczące podczepienia naczepy, ważenia, załadunków, rozładunków, tankowania, myjni itd? W ustawie o czasie pracy kierowców i rozporządzeniach tego nie znalazłam. Czy pracodawca może ustalic własne normy jako załącznik do regulaminu pracy?

#18 Guest_marysia

Guest_marysia
  • Goście

Napisano 25 marzec 2011 - 13:14

ponawiam powyzsze pytanie

#19 Guest_ITD-PIP.pl

Guest_ITD-PIP.pl
  • Goście

Napisano 11 kwiecień 2011 - 14:43

Nie ma takich norm. Te czynności to ogólnie rzecz biorąc CZAS PRACY- i to jest regulowane przepisami, a to czy kierowca będzie się ładował 5 godzin, czy mył pojazd 4 godziny to nie ma żadnego znaczenia - wszystko to się zalicza do czasu pracy i jest tak rozliczane. Pracodawca jest ograniczony normalmi pracy - w zależnosci od systemu 8h/ 10h / 12h pracy na dzień a co się bedzie w tej pracy dokładnie działo to już zalezy od poleceń pracodawcy. Maksymalnie można zaplanować 12h pracy w systemie równoważnym dla przewozów na potrzebu własne. Inne typy przewozów - maks. 10h, w systemie podstawowym zaplanować można maksymalnie 8h pracy na dzień.

#20 Guest_Dorota

Guest_Dorota
  • Goście

Napisano 03 maj 2011 - 17:48

Witam, rozliczam czas pracy w systemie zadaniowym ( 1 miesiecznym) bardzo prosze o info w sprawie. Po pierwsze w karcie miesiecznej daje wylicz, potem z automatu oddaje dyzur 50% i 100% a tam gdzie pojawia sie * mogę oddac wolne?Jak to jest bo nie wiem robie to pierwszy raz.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy