Skocz do zawartości


Zdjęcie

telefon służbowy - nieodpłatne świadczenie?

telefon PIT

wróć do serwisu Księgowość 1 odpowiedź w tym temacie

#1 Fiona Maphona

Fiona Maphona

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 253 postów

Napisano 24 maj 2013 - 11:28

Kochani, proszę o informację jak obecnie fiskus traktuje podatkowo telefony służbowe użytkowane przez pracowników, czy menadżerów danej firmy. Oczywiście z reguły koszty użytkowania telefonu pokrywa firma. Czy jest to dla nich przychód, czy muszą płacić więc PIT? Czy też może trzeba zawrzeć odpowiednią umowę (jaką?), żeby nie było to uważane za nieodpłatne świadczenie ?

#2 Ania_B

Ania_B

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2346 postów

Napisano 24 maj 2013 - 11:49

Ministerstwo uważa, że udostępnienie menedżerowi sprzętu firmowego ma tylko zabezpieczyć realizację kontraktu menedżerskiego Samo udostępnienie nie stanowi przychodu z tyt. używania tego sprzętu w celu prawidłowego wykonania umowy (np. kontraktu menedżerskiego).Zdaniem MF przychód z nieodpłatnych świadczeń powstanie dopiero wtedy, gdy menedżer wykorzysta ten sprzęt do celów osobistych. Wtedy też firma powinna pobrać zaliczki na podatek dochodowy.Takie same zasady obowiązują pracowników.Korzystanie ze sprzętu pracodawcy, zleceniodawcy w celu wykonania obowiązków służbowych czy zlecenia nie stanowi przychodu. Ale używanie w celach osobistych już tak.



Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: telefon, PIT

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych