Skocz do zawartości


Zdjęcie

Korekta kosztów - nowe przepisy

koszty korekta kosztów towary zakup towarów

wróć do serwisu Księgowość 9 odpowiedzi w tym temacie

#1 lena111

lena111

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 186 postów

Napisano 05 luty 2013 - 11:09

Witajcie,jak nowe przepisy mają się do korekty kosztów związanych z fakturami za zakup towarów ? Skoro towary są wciągane w koszty po dacie sprzedaży i w ilości sprzedanej ??

#2 lena111

lena111

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 186 postów

Napisano 05 luty 2013 - 11:24

jak mam korygowac przeterminowane płatności ?

#3 Ania_B

Ania_B

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2346 postów

Napisano 05 luty 2013 - 11:53

Tutaj chodzi o "termin płatności" - zazwyczaj ten wskazany na fakturze. I to jest data wyjściowa.W zakresie korekty kosztów na forum już wielokrotnie dużo pisano, zatem nie będę po innych powtarzać :-)Polecam Ci lekturę Ministerstwa Finansów - gdzie zostały wyjaśnione niektóre wątpliwości i podstawowy mechanizm działania „korekty kosztów” (czyli jak dokonywac korekty). Co najważniejsze artykuł MF zawiera liczne przykłady. Myślę, że na początek wystarczy. Wklejanie całego artykułu nie ma sensu, dlatego podaję linka (miłej lektury):http://www.finanse.m...p_col_count%3D2

#4 lena111

lena111

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 186 postów

Napisano 05 luty 2013 - 11:56

oooo super dziękuje :)nowe przepisy mnie powalają, a na forum jestem od niedawna - stąd takie zadaje pytania

#5 lena111

lena111

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 186 postów

Napisano 05 luty 2013 - 12:12

a jeżeli mam towary z terminem płatności na poprzedni rok ?? to je tez nalezy korygowac ???

#6 lena111

lena111

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 186 postów

Napisano 05 luty 2013 - 12:21

mam taka sytuacje - towar kupiony w roku 2012, termin zapłaty 2012, a w koszty jest troche wprowadzone w 2012 i czesciowo bedzie w 2013....jak to rozgryzc ???

#7 Ania_B

Ania_B

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2346 postów

Napisano 05 luty 2013 - 12:42

Na stronie ministerstwa Finansów pojawił się , jakiś czas temu komunikat, iż przepisy art. 24d ustawy o PIT oraz art. 15b ustawy o CIT należy stosować do tych kwot wynikających z faktury lub innego dokumentu, które zostały zaliczone do kosztów podatkowych od dnia 1 stycznia 2013 r.
Jeżeli kwota wynikająca z faktury lub innego dokumentu zostanie zaliczona do kosztów podatkowych przed dniem 1 stycznia 2013 r., wówczas nowe regulacje nie będą miały zastosowania, nawet wtedy, gdy termin płatności przypada w 2013 r. (źródło: http://www.finanse.mf.gov.pl).

Zatem wydatki ujęte w koszty w 2012 r. nie podlegają korekcie, tak samo jeśli zaliczyliśmy w koszty w 2012 r. a termin płatności przypadał na 2013 r.

wniosek: nowe regulacje o obowiązku korekty kosztów w razie nieuregulowania płatności dotyczą wydatków zaliczonych w koszty już 2013 r.

#8 Guest_Paweł

Guest_Paweł
  • Goście

Napisano 05 luty 2013 - 18:59

A jak się to ma do rozliczenia produkcji i późniejszej sprzedaży? Mój koszt podatkowy nie wynika z poszczególnych faktur VAT tylko z księgowej kalkulacji kosztu na podstawie uor? W zasadzie nie wiem czy wyrób sprzedany (który stanowi KUP) pochodzi z faktury zapłaconej w terminie bądź nie... ustawa ani przykłady na stronie mf tego nie przewidują.

#9 Ania_B

Ania_B

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2346 postów

Napisano 06 luty 2013 - 07:34

Eksperci zarzucają nowelizacji liczne braki przede wszystkim zauważają, ze niestety, ustawodawca nie wziął pod uwagę tego, że w niektórych przypadkach (np. firmy produkcyjne) rozliczenie kosztów jest bardzo złożone i może okazać się, że przyporządkowanie (koszt - zapłata) nie zawsze będzie możliwe.Zatem NIKT nie wie, jaki mechanizm w jaki sposób dokonywać takowej korekty - jak w ogóle się za to zabrać.Koleżanki pracujące w US twierdza po cichu (głośno im nie wolno), że w urzędach też nie wiedzą jak do tego podejść - zatem nikt póki co nie będzie tego kontrolował, bo niby jak. Wiadomo, ze urzędnicy tego prawa nie ustanowili i tak jak przedsiębiorcy czekają na wyjaśnienia od autora nowelizacji.

#10 lena111

lena111

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 186 postów

Napisano 06 luty 2013 - 11:43

Eksperci zarzucają nowelizacji liczne braki przede wszystkim zauważają, ze niestety, ustawodawca nie wziął pod uwagę tego, że w niektórych przypadkach (np. firmy produkcyjne) rozliczenie kosztów jest bardzo złożone i może okazać się, że przyporządkowanie (koszt - zapłata) nie zawsze będzie możliwe.Zatem NIKT nie wie, jaki mechanizm w jaki sposób dokonywać takowej korekty - jak w ogóle się za to zabrać.Koleżanki pracujące w US twierdza po cichu (głośno im nie wolno), że w urzędach też nie wiedzą jak do tego podejść - zatem nikt póki co nie będzie tego kontrolował, bo niby jak. Wiadomo, ze urzędnicy tego prawa nie ustanowili i tak jak przedsiębiorcy czekają na wyjaśnienia od autora nowelizacji.

czyli hulaj dusza ... :)



Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: koszty, korekta kosztów, towary, zakup towarów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych