Skocz do zawartości

Potrzebna porada księgowej - proszę

wróć do serwisu Księgowość 24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Małgosia

Guest_Małgosia
  • Goście

Napisano 25 styczeń 2013 - 14:58

Witam serdecznie.Sprawę mam tego rodzaju. Znalazłam super ofertę. Mam możliwość zakupu praktycznie całego wyposażenia sklepu z odzieżą używaną, plus odzież za bardzo małe pieniądze. Padł więc szybki pomysł, żeby założyć działalność i spróbować.Cały myk jest z tym, że babka od której mam to wziąść, zakończyła działalność w grudniu i może wystawić mi rachunek grudniowy. Ja działalność chcę założyć z początkiem marca. Czyli rachunek będzie musiał być wystawiony na mnie, a nie na firmę. Pytałam znajomą księgową, ale ona nie bardzo wiedziała, jak to ugryźć, bo jakiś czas już nie pracuje w biurze i nie jest na bieżąco, ma się zorientować, ale mi nie daje to spokoju. Da się to jakoś wciągnąć w księgi ? Jak to ugryźć? Jestem wogóle zielona jeśli chodzi o księgowość..Pozdrawiam i z góry dzięki za porady.

#2 Agnieszka

Agnieszka

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3608 postów

Napisano 25 styczeń 2013 - 15:05

Nie ma przeszkód, abyś wczesniej nabyła towary handlowe i wprowadziła je do ksiąg jak już rozpoczniesz działalność, wprowadzasz je remanentem początkowym

#3 Agnieszka

Agnieszka

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3608 postów

Napisano 25 styczeń 2013 - 15:07

A tu coś na potwierdzenie tego co napisałam:

Wydatki poniesione przed rozpoczęciem działalności gospodarczej i służące na potrzeby tej działalności mogą zostać zakwalifikowane do kosztów uzyskania przychodów pod warunkiem, że spełniają przesłanki określone w art. 22 ust. 1 ustawy o PDOF, czyli można je uznać za koszty poniesione w celu osiągnięcia lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Potwierdził to Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, który w interpretacji indywidualnej z 20 listopada 2008 r., nr IPPB1/415-1006/08-6/JK, stwierdził: