Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Co dają nawiercane tarcze hamulcowe, czy można je montować w każdym aucie?


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 8 + 9 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

Napisano 23 luty 2018 - 12:00

Artykuł widać pisany przez kierowcę który nie przekracza 60 km/h. Ja mam mondeo czyli auto bez specjalnych osiągów i używam tylko i wyłącznie tarcz "z dziurkami". Żywotność znacznie dłuższa. A różnica w przegrzewaniu się układu hamulcowego jest ogromna. Najbardziej widoczna przy wyjazdach w trasę szczególnie latem. Hamulce całą trasę zużywają się równomiernie i nie przegrzewają. Nawet przy całkowitym wyhamowaniu z prędkości rzędu 200 km/h nie spada skuteczność hamowania. Przy pełnych tarczach w połowie takiego hamowania czuć było przegrzany układ i spadającą skuteczność hamulców. Jak dla mnie ceny adekwatne do jakości produktu.

Napisano 23 wrzesień 2017 - 10:23

przy tarczy nawierconej mamy gwarancję że ona się nie pokrzywi , na naszych polskich drogach mamy ekstremalne warunki ,kałuże ,piach ,oleje i częsta reakcja na hamulec . To daje temperaturę i pył z klocków, przy nawierconej tarczy jest szybsza wentylacja i schładzanie

Napisano 13 listopad 2015 - 18:12

Nawiercane tarcze są lepsze od nie nawiercanych !!! inaczej wszystkie obecnie produkowane motocykle by ich nie miały !!!! .

Napisano 19 marzec 2014 - 11:54

ktoś używal z was klocków green stuff? nadają sie one do cywilnego auta? czy tylko na tor? potrzebuja specjalnego rozgrzewania?


Napisano 19 marzec 2014 - 10:37

Tarcze wiercone są też bardziej wrażliwe na pęknięcia, ale o tym nikt nie wspomniał. Otwory mają za zadanie usuwać gazy z klocków podczas intensywnego hamowania, pył i inne brudy jest zwykle zbierany przez nacięcia. Dla normalnego użytkownika najlepszym wyjściem są tarcze nacinane, albo nacinane i nawiercane (nie ma otworów na wylot). Minusem zwłaszcza tarcz nacinanych jest też ich głośniejsza praca i nieco szybsze zużywanie klocków, choć to też zależy od stylu jazdy.


Napisano 28 październik 2012 - 20:17

Jesli ktos ma o tym pojecie to czy moglby mi powiedziec, czy nawiercane tarcze nie przyspieszaja zluzycia klockow. Na chlopski rozum to powinny je szybciej scierac.

Napisano 05 sierpień 2012 - 21:01

Tarcze są wiercone z tego samego powodu co są nacinane. Chłodzenie nie ma tu nic do rzeczy. Kto pisze takie bzdury i czy dostaje za to pieniądze?

Admin Moja Firma

Napisano 05 sierpień 2012 - 21:01

Komentarz do artykułu: Co dają nawiercane tarcze hamulcowe, czy można je montować w każdym aucie?

Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)