Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Prowadzenie dokumentacji kadrowej


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 5 + 7 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

Napisano 26 kwiecień 2019 - 12:29

Drodzy Państwo, napisałam, proszę nie odsyłać mnie do rozporzadzeń, bo najzwyczajnie w świecie już je czytałam, przeczytałam różne interpretacje, artykuły na internecie w związku z moim zapytaniem. I szczerze wciąż się rodzą takie pytania. Stąd ten dopisek, ewidencje trzymamy w oddzielnie, ale zapisu jak uporządkować sobie pracujących i zwolnionych nie widzę, być może do końca ciężko mi je zinterpetować. 

Jeżeli chodzi o dokumentację komorniczą, czytałam że można przechowywać w płacach, części c bądź b akt, jednak nie chodzi mi o realizację zajęcia, a samej korespondencji, gdy np. pracownik ma najniższą krajową i nie można mu nic potrącić z pensji.

 

W takim bądź razie naprawdę nie wiem po co jest to forum, mają Państwo czas wejść i człowieka osądzić czy obrazić i tylko na to was stać, przykre.

Nie wstydzę się tego, że czegoś nie wiem, na stanowisku tak naprawdę się dopiero uczę, i nie mam narazie możliwości uczestniczenia w szkoleniach, a jak widać interpretacja przepisów nie zawsze jest tak jasna, sądziłam, że skoro tacy tu sami mądrzy ludzie, to napewno rozwieją moje wątpliwości. Przyznaje się nie wiem wszystkiego i co w związku z tym ? Jestem głupi bo się uczę, pytam i chce mieć wiedzę ? Niezłe podejście.

 

Cóż


Napisano 26 kwiecień 2019 - 07:35

Chcesz żeby ktoś za ciebie robotę odwalił, bo samej się czytać przepisów nie chce, czy ich najzwyczajniej w świecie nie rozumiesz?

Niestety ani lenistwa, ani głupoty na tym forum nie leczą, może zapytaj gdzie indziej.


Napisano 26 kwiecień 2019 - 06:29

Dziękuje powyższym osobom za bardzo "pomocne" odpowiedzi. Jeżeli znajdzie się osoba, która zechce się podzielić ze mną swoją wiedzą, zapraszam :)


Napisano 25 kwiecień 2019 - 14:31

jak nie chce Ci się czytać to wybierz się na szkolenie. 

Dostaniesz wzory i przykłady dla opornych na rozporządzenia


Napisano 25 kwiecień 2019 - 13:03

 

 

-Pisma komornicze kiedyś były przechowywane w segregatorze z ogólnymi pismami firmy, teraz są w aktach cz B, aczkolwiek nie wiem czy któraś z tych form jest poprawna. Szukać potem między stertą dokumentów to raczej zły pomysł, skoro dot. danej osoby, znowu w aktach nie wiem czy można, gdyż w przepisach brak takiej wytycznej.

 

 

Proszę nie odsyłać mnie do rozporzadzeń, nie po to tu piszę...

 

 

 


Jak nie znasz przepisów, a z powyższego wynika że nie znasz, to nie jest raczej problem forumowiczów.

Jak fachowo powinna być przechowywana dokumentacja pisze właśnie w rozporządzeniu - nikt ci go przepisywał ani streszczał tutaj nie będzie.

Czytaj leniu.


Napisano 25 kwiecień 2019 - 11:31

up


Napisano 25 kwiecień 2019 - 09:15

Witam,

Jak "fachowo" powinna być przechowywana dokumenacja pracownicza tj. korespondencje/ pisma komornicze odnośnie zajęć pracowników, a także ewidencje czasu pracy i urlopów zwolnionych już pracowników

Gdzie wy umieszczacie ww dokumenty ?

 

-Odrazu zaznaczam, że ja prowadze jeden segregator gdzie mam ewidencje (czasu pracy, urlopów i zasiłków, mam tam także listy obecności) jednak wiadomo robić wiele segregatorów a potem szukać gdzie zwolniony a gdzie zatrudniony dla mnie mija się z celem. Zastanawiam się czy nie zrobić jeden na aktualnych, inny na zwolnionych już pracowników.

 

-Pisma komornicze kiedyś były przechowywane w segregatorze z ogólnymi pismami firmy, teraz są w aktach cz B, aczkolwiek nie wiem czy któraś z tych form jest poprawna. Szukać potem między stertą dokumentów to raczej zły pomysł, skoro dot. danej osoby, znowu w aktach nie wiem czy można, gdyż w przepisach brak takiej wytycznej.

 

 

Proszę nie odsyłać mnie do rozporzadzeń, nie po to tu piszę...

 

Pozdrawiam


Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)