Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Akta Osobowe część B


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 3 + 5 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

Jaskier

Napisano 05 kwiecień 2016 - 20:54

Tak nieśmiało przypuszczałam, że pewnie chodzi o ODO. Dzięki wielkie!!!

Witch

Napisano 05 kwiecień 2016 - 20:34

podstawa: ustawa o ochronie danych osobowych; możesz przechowywać skierowania

Jaskier

Napisano 05 kwiecień 2016 - 17:11

Dzięki za info. Czyli wszystkie akty ślubów czy pogrzebów do usunięcia (moja poprzedniczka wpinała). Czy reguluje to jakiś przepis szczególny? Czy wynika to tylko z rozporządzenia o prowadzeniu akt osobowych? A czy dużym błędem jest przechowywanie w aktach skierowań na badania lekarskie (drugich egzemplarzy)?

Witch

Napisano 04 kwiecień 2016 - 19:31

dot, okoliczności przechowujesz z innymi wnioskami urlopowymi; nie masz prawa przechowywać kopii aktów (oprócz urodzenia dziecka, jesli wypłacasz zasiłki); akt tylko do wglądu, na wniosku wpisujesz nr aktu

Jaskier

Napisano 04 kwiecień 2016 - 17:29

Witam, mam pytanie odnośnie wniosków urlopowych.
Z tego co się orientuję, to wnioski o urlopy związane z rodzicielstwem mają być w aktach osobowych, a czy wnioski o urlopy okolicznościowe (urodzenie dziecka, śluby, pogrzeby) też? Czy potwierdzone za zgodność kopie aktów (urodzenia, małżeństwa, zgonu) muszą być dołączane do takiego wniosku o urlop okolicznościowy czy wystarczy adnotacja na wniosku że przedstawiono do wglądu? Jeśli kopia aktu ma być, to w aktach? Razem z wnioskiem o urlop okolicznościowy?

Napisano 09 marzec 2016 - 14:04

ok, dziękuję za odpowiedź

 

Pozdrawiam

 


Witch

Napisano 09 marzec 2016 - 13:26

z Rozporządzenia:

art 6

3. Dokumenty znajdujące się w poszczególnych częściach akt osobowych powinny być ułożone w porządku chronologicznym oraz ponumerowane; każda z tych części powinna zawierać pełny wykaz znajdujących się w nich dokumentów.


Napisano 09 marzec 2016 - 12:45

Witam, dopiero zaczynam przygodę z kadrami. Teczki akt osobowych w ogóle nie są poukładane i ponumerowane. Wiem, które dokumenty zaliczyć do części A, które do części B a które do części C. Nie mniej jednak mam problem z ułożeniem dokumentów w części B. Wszędzie czytam, że dokumenty powinny być ułożone chronologicznie i muszą być ponumerowane, nigdzie natomiast nie mogę się doczytać czy owe dokumenty mogą być ułożone tematycznie (tzn. umowy z umowami, szkolenia BHP ze szkoleniami, zaświadczenia lekarskie z zaświadczeniami itd) i w ramach tych grup ułożone chronologicznie i ponumerowane.
W naszej firmie pracownik X ma co rok szkolenie BHP, badania lekarskie w związku z tym tych dokumentów jest bardzo dużo, jeśli ułożę je zgodnie z datą wpływu to wszystko jest pomieszane. Czy tak ma być? 
Proszę o podpowiedź aby w przyszłości uniknąć niepotrzebnych problemów
z góry dziękuję

Pozdrawiam
 

Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)