- Kategorie na forum:
- Księgowość|
- Kadry|
- Moja firma|
- Samorząd|
- Logistyka|
- Działy forum:
- Księgowość dla firm·
- Księgowość budżetowa·
- Kadry·
- Biznes·
- Prawo·
- Moto·
- Nieruchomości·
- Samorząd·
- Logistyka
Napisano 24 sierpień 2020 - 11:01
Napisano 24 sierpień 2020 - 10:54
Sytuacja zastana. Jednostka budżetowa. Grunty przekazane w trwały zarząd przez Starostwo dawno temu decyzją. Niestety nie ma ich w ewidencji ani JB ani starostwa. Jak to teraz "ugryźć"? Wiem, że powinny być w ewidencji JB. Mam decyzję z 2005 określającą wysokość opłaty z tytułu trwałego zarządu. Jak to przyjąć? jaka wycena? pomóżcie...
Napisano 22 maj 2020 - 15:28
Napisano 22 maj 2020 - 07:03
Dziękuję Zosia za odpowiedź,
1.ale zastanawiam się jak mam przyjąć na podstawie decyzji skoro mam podaną ogólną wartość środka trwałego bez wymienionej kwoty amortyzacji. Dlatego myślałam,że logicznym jest przyjąć środek jak go otrzymam na podstawie dowodu przekazania a nie decyzji.
2. Decyzja a przekazania jak widać nie idą w parze, jeśli nie wiem jaka jest kwota zamortyzowana a jaka nie to znów logicznym dla mnie jest że podstawą księgowania powinnien być dowód przekazania a nie decyzja
No, ale najwidoczniej się myliłam.
Napisano 22 maj 2020 - 06:25
Napisano 22 maj 2020 - 06:19
podbijam
Napisano 13 maj 2020 - 11:38
Witam
mam dwa pytania :
powiedzcie mi (bo spór w mojej jednostce trwa - jestem JB)
1. Czy nieruchomości przekazane w trwały zarząd mam zaksięgować na podstawie decyzji o trwałym zarządzie czy na podstawie otrzymanego później dowodu przekazania
- ja uważam ,że na podstawie ich przekazania dokumentem LT a nie decyzją o TZ
2. jednostka nadrzędna przekazuje mi środki trwałe na podstawie decyzji np wystawionej w lutym a przekazanie odpowiednim dokumentem następuje kilka miesięcy później np we wrześniu to kto powinien rozliczyć amortyzację?
JN wyksięgował środek trwały już w styczniu ja mam u siebie dopiero od września. Kto powinien mieć u siebie naliczoną amortyzację ?
Community Forum Software by IP.Board
Właściciel: INFOR PL S.A.