Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: koszty i przychody incydentalne


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 6 + 6 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

ZosiaA

Napisano 21 luty 2018 - 09:04

Proszę :)

Napisano 21 luty 2018 - 08:39

Dziękuję bardzo!

ZosiaA

Napisano 20 luty 2018 - 21:43

Tak, dobrze na § 4210

Napisano 20 luty 2018 - 20:00

Tak zrobiłam. Tylko, czy fakturę za zakup materiałów dobrze zaksięgowałam na koncie kosztowym 401 czy powinnam na koncie 761 i pokazać ją w "rachunku zysków i strat" jako "pozostałe koszty operacyjne", bo  odszkodowanie zaksięgowałam: 240/760 i wpłata 130/240. W "rachunku zysków i strat" pokażę  kwotę odszkodowania w "innych przychodach operacyjnych" i dodatkowo wypiszę w informacji uzupełniającej do rachunku.

A koszty dobrze na 401 - zakup materiałów do remontu po awarii?

 


ZosiaA

Napisano 20 luty 2018 - 16:06

jeśli wszystko w tamtym roku to miałaś prawo zrefundować sobie wydatki poniesione na naprawę z przyznanego odszkodowania

Napisano 20 luty 2018 - 16:01

Nie, wszystko w tamtym. Będę sporządzała sprawozdanie finansowe i zastanawiam się czy dobrze zaksięgowałam i czy dobrze myślę, jeżeli chodzi o rachunek zysków i strat.

ZosiaA

Napisano 20 luty 2018 - 12:21

Naprawiałaś w ubiegłym roku a odszkodowanie w tym, tak?

Napisano 19 luty 2018 - 21:59

Zosiu, podpowiesz?


Napisano 19 luty 2018 - 20:28

Proszę o pomoc. Jesteśmy jednostką budżetową. W ubiegłym roku w jednostce pękła rura i  jedno pomieszczenie zostało trochę zalane. Kupiliśmy materiały i konserwatorzy usunęli skutki awarii i pomalowali ścianę. Oszacowaliśmy straty i wystąpiliśmy do ubezpieczyciela o odszkodowanie. Odszkodowanie wpłynęło na nasze konto dochodów. Kwota odszkodowania była wyższa niż nasza wycena. Dochody zostały przelane na rachunek jednostki nadrzędnej. 

Pierwszy raz mieliśmy takie zdarzenie.

Czy dobrze myślę, że po ujęciu kwoty odszkodowania w rachunku zysków i strat w pozycji "inne przychody operacyjne" muszę jeszcze w uwagach (wyjaśnieniach) zawrzeć informację, że takie odszkodowanie otrzymaliśmy i podać jego kwotę?

A co z kosztem naprawy awarii i malutkiego remontu tego pomieszczenia? Fakturę za zakup materiałów zaksięgowałam normalnie 401/201. Dobrze zrobiłam? Czy ten koszt powinnam zaksięgować jako "pozostałe koszty operacyjne" na koncie 761?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc!


Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)