Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Odpowiadanie w temacie: Jakie dokumenty muszę prowadzić


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 2 + 4 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

Zespół.Centrum.Pomocy.ePK

Napisano 30 kwiecień 2015 - 12:34

Zgodnie z obowiązującym prawem, osoba fizyczna może posiadać tylko jeden wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (wpis w CEIDG), czyli jedna osoba fizyczna może prowadzić jedną działalność jednoosobową. Innym rozwązaniem jest założenie spółki, np. spółki cywilnej. Odnośnie pierwszej części pytania, ze względu na tematykę zagadnienia sugerujemy  kontakt z Krajową Informacją Podatkową w celu uzyskania porady podatkowej. Informacja jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 18.00. Infolinia:
Z tel. stac.: 801 055 055
Z tel. kom.: (22) 330 0330
Z zagranicy.: +48 22 330 0330


Borowska Angelika

Napisano 15 kwiecień 2015 - 20:58

Ad.1.  Jeżeli jesteś opodatkowany ryczałtem nie prowadzisz KPiR. Ryczałtowcy prowadzą ewidencję przychodów.

Ponad to należy prowadzić wykaz środków trwałych.

W kwestii ryczałtu polecam poradnik: http://poradnik.wfir...widencjonowanym

 

Ad.2. Generalnie tak. Jednak należy pamiętać o zachowaniu wymogów ustawy o VAT w zakresie faktur elektroniczych.

 

Ad.3. Nie, osoba fizyczna nie może mieć dwóch firm. Może Pan poszerzyć zakres prowadzonej działalności poprzez dopisanie PKD w CEIDG-1.


Napisano 10 kwiecień 2015 - 14:18

Założyłem działalność gospodarczą główny profil działalności to instalacje elektryczne, forma opodatkowania to ryczałt od przychodów ewidencjonowanych i nie jestem płatnikiem podatku VAT, podatek płacę kwartalnie o ile zarobię więcej niż 15 249 zł. Pracuję jednocześnie na pełnym etacie co trochę mi przeszkadza w prowadzeniu działalności, ale płacę tylko składkę zdrowotną.

 

1.       Jakie dokumenty muszę prowadzić? KPiR, wypełniając głównie rubryki odnośnie przychodów a po stronie rozchodów tylko składkę zdrowotną, czy KPiR mogę sobie prowadzić w pliku exela (tak jak robię to do tej pory) czy musi to być fizycznie książka która będzie leżeć i się kurzyć?  Czy muszę również prowadzić listę środków trwałych?

2.       Czy mogę wysyłać rachunki drogą elektroniczną bez podpisu i pieczątki?

3. Czy mogę sobie założyć drugą działalność jako osoba fizyczna i być płatnikiem podatku VAT? (chodzi o handel)

 

 

Z góry dziękuję za pomoc


Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)