Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: jak zaksięgować stoły i krzesła w restauracji


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 8 + 2 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

KsięgowaEwa

Napisano 14 grudzień 2013 - 23:51

ja przy klasyfikowaniu krzeseł, odwołała bym się do definicji środka trwałego a konkretnie do punktu o przewidywanym okresie użytkowania - dłuższy niż rok, jeżeli to są to solidne krzesła to bym wpisała do ewidencji środków trwałych...


    [*]stanowić własność lub współwłasność podatnika,
    [*]być nabytym lub wytworzonym we własnym zakresie,
    [*]być kompletnym i zdatnym do użytku w dniu przyjęcia do używania,
    [*]mieć przewidywany okres używania dłuższy niż rok,
    [*]być wykorzystywanym przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo
    [*]oddanym do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy leasingu.
    [/list]

Marek O

Napisano 13 grudzień 2013 - 00:16

Polecam profesjonalne wyposażenie sal konferencyjnych w stoły i krzesła konferencyjne - http://krzeslabankietowe.pl/ . Bogata oferta, bardzo solidnych stołów i krzeseł, na które kupujący otrzymuje 3 letnią gwarancję. Wszystkie meble dostępne są od ręki i są przeznaczone do wyposażenia profesjonalnych sal konferencyjnych. Polecam. 


Radomiak

Napisano 15 listopad 2013 - 23:46

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26.08.2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów - § 4. 

 

 

Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 zł.

 

Ewidencja wyposażenia powinna zawierać co najmniej następujące dane: numer kolejny wpisu, datę nabycia, numer faktury lub rachunku, nazwę wyposażenia, cenę zakupu wyposażenia lub koszt wytworzenia, numer pozycji, pod którą wpisano w księdze koszt związany z nabyciem wyposażenia, datę likwidacji (w tym również datę sprzedaży lub darowizny) oraz przyczynę likwidacji wyposażenia.

 

Stół  będzie wyposażeniem, jeśli chodzi o krzesła musisz zdecydować.


manius

Napisano 15 listopad 2013 - 13:30

Witam. Czy mógłby mi ktoś poradzić jak mam zaksięgować wyposażenie do restauracji w postaci stołu o kwocie brutto 2370, i krzeseł o łącznej kwocie brutto 17500 z tym że wartość pojedyńczego krzesła to kwota 350 zł. Nie wiem czy mam to wprowadzić jako wyposażenie i jednorazowy koszt w PKPiR, czy jako środek trwały i wrzucić w amortyzację. Proszę poradźcieDołączona grafika


Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)