Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Pominięta faktura VAT kosztowa


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 9 + 6 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

koleżanka

Napisano 24 maj 2017 - 16:34

"jak wpisać  w rejestrze faktury od których możemy odliczyć 50% vat-u 

czy połowę podstawy ze stawką 23 %" - księgując taką fakturę do rejestru zakupu wpisujesz całą kwotę netto i tylko 50 % kwoty podatku VAT. Przynajmniej ja tak robię. 


Napisano 24 maj 2017 - 15:57

"jak to ma się do rejestru  zakupów vat???" - a jak ma się mieć, o co pytasz ?

Skoro fakturę otrzymałeś w styczniu, to VAT można odliczyć w I kwartale lub dwóch kolejnych.

mało precyzyjnie z mojej strony 

chodzi mi o to że mogę z programu generować rejestr zakupów vat , ale jeśli mamy zapomnianą fakturę co wtedy ??   mam rozumieć ze trzeba o niej pamiętać przy wystawianiu deklaracji  i tyle tak? 

a druga sprawa jak wpisać  w rejestrze faktury od których możemy odliczyć 50% vat-u 

czy połowę podstawy ze stawką 23 % 

a  połowę  ze stawka vat np(nie podlega) 

choć wtedy kwota brutto względem faktur się nie zgadza  (ale to skarbówki chyba już nie interesuje ) ???????


koleżanka

Napisano 23 maj 2017 - 22:16

"jak to ma się do rejestru  zakupów vat???" - a jak ma się mieć, o co pytasz ?

Skoro fakturę otrzymałeś w styczniu, to VAT można odliczyć w I kwartale lub dwóch kolejnych.


Napisano 23 maj 2017 - 14:17

podobny problem \

faktura z końca grudnia ,  ale otrzymałem ją dopiero koniec stycznia , w styczniu była także korekta do niej (na całość) ,  rozliczam się kwartalnie  , 

rozliczyłem tę fakturę w  1 kw. następnego roku, jak to ma się do rejestru  zakupów vat???(program generuje mi ją  tak jak data wystawienia ,  jak ja wpisać skoro 4 kw.miałem zamknięty  


koleżanka

Napisano 03 wrzesień 2015 - 21:09

moim zdaniem możesz tak zrobić


Napisano 03 wrzesień 2015 - 10:39

Witam,

mam pominięte faktury z roku poprzedniego na dość duże sumy - związane z rozpoczęciem działalności gospodarczej (zakup wyposażenia, faktury za materiały na remont lokalu, itp.) - chcę zrobić korektę i czy mogę wpisać te faktury jako np nr 15A 15B 15C z datą ostatniego dnia m-ca chcąc zachować ciągłość zapisów i nie zaburzając chronologii zapisów w KPiR.

 


Napisano 14 luty 2014 - 19:39

[color=#000000;][font="arial, helvetica, sans-serif;"]Tak jak piszą moi poprzednicy istotne jest to aby ująć wydatek w odpowiednim roku podatkowym w KPiR (czyli wartość netto z faktury możesz ująć w bieżącym okresie). Natomiast jeżeli chodzi o kwestię podatku VAT możesz odliczyć go w okresie w którym otrzymałeś faktury lub w jednym z dwóch kolejnych.[/color][/font]
[color=#000000;][font="arial, helvetica, sans-serif;"]W przypadku gdy pominięta faktura dotyczy zakupu towarów sprawa wygląda nieco inaczej. Faktura dokumentująca zakup towarów powinna być zaewidencjonowana w podatkowej księdze w dacie otrzymania tych towarów. Wynika to z § 17 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, dokonany przez podatnika zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych powinien być wpisany do księgi niezwłocznie po ich otrzymaniu, najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.[/color][/font]
[color=#000000;][font="arial, helvetica, sans-serif;"]Niezaewidencjonowanie kosztów tego rodzaju powoduje więc, że księga nie może być uznana za rzetelną.[/color][/font]
[color=#000000;][font="Arial, Helvetica, sans-serif;"][color=#000000;][font="arial, helvetica, sans-serif;"]Wobec tego zaksięgowanie takiej faktury w bieżącym okresie nie jest prawidłowe. Takie postępowanie z jednej strony naruszałoby bowiem zasady prowadzenia księgi w zakresie ewidencjonowania kosztów zakupu towarów handlowych, z drugiej zaś - zapis taki nie odzwierciedlałby faktycznego przebiegu operacji gospodarczych.[/color][/color][/font][/font]
[color=#000000;][font="Arial, Helvetica, sans-serif;"][color=#000000;][font="arial, helvetica, sans-serif;"]Pozdrawiam.[/color][/color][/font][/font]

Zakup usługi reklamowej nie jest zakupem towarów handlowych ani materałow podstawowych - to pewnie inny koszt . Spokojnie możezaksięgować w bieżacych kosztach , zwłaszcza jeśli to był np kaseton.


koleżanka

Napisano 21 styczeń 2014 - 23:24

[font="georgia, serif;"]Dlaczego akurat w październiku a nie w grudniu ?[/font]

[font="georgia, serif;"]Ale co do zasady - nie ma tu żadnych przeszkód.[/font]


Napisano 21 styczeń 2014 - 17:38

Witam, mam fakturę z sierpnia, poz. 13 w KPiR, została przypadkowo pominieta, firma rozliczna jest kwartalnie, czy w związku z tym mogę ją ująć w październiku?


koleżanka

Napisano 05 lipiec 2013 - 20:40

[font="'courier new', courier, monospace;"]możesz zaksięgować to w czerwcu[/font]


Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)