Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Jak udowodnić niezgodność towaru z umową po roku od kupna?


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 3 + 4 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

Napisano 28 grudzień 2017 - 16:59

Jeśli sprzedawca wyprze się, że to telefon kupiony u niego to nie masz szans na nic. Ale może jednak przyjmie do naprawy...


Michał26

Napisano 28 grudzień 2017 - 15:25

Telefon kupiłem od firmy (która posiada stronę internetową i póki co sprawnie odpowiadała na wszelkie pytania), ale bez faktury - tylko na paragon, na którym numeru IMEI nie ma. Drugi raz w życiu już takiej głupoty nie popełnię.

Nie było to problemem przy oddawaniu telefonu na gwarancję, mimo, że serwis też wymagał potwierdzenia zakupu dokładnie tego telefonu, ale sam paragon + potwierdzenie przelewu z banku i zamówienie ze sklepu wystarczyły.

Zobaczymy jak się teraz sklep zachowa.

 

#EDIT

To moje pytanie jest w takim razie inne: czy jeżeli nie jestem w stanie udowodnić ponad wszelką wątpliwość, że telefon, który trzymam w ręku jest dokładnie tym, który wysłał sprzedawca, to czy mam jakiekolwiek szanse na uznanie tego towaru za niezgodnego z umową, jeżeli sprzedawca nie chciałby tego uznać?


Napisano 28 grudzień 2017 - 14:39

Jeśli kupowałeś telefon od firmy (nie od os.prywatnej) i nie na bazarze tylko w sklepie to nr imei powinien pojawić się na fakturze i byc zgodny z faktycznym numerem w telefonie + na opakowaniu. To jest standard w sklepach firmowych. Jeśli kupiłeś "od handlarza" to niestety masz problem...


koleżanka

Napisano 28 grudzień 2017 - 14:35

"Jak mogę udowodnić, że ten telefon który posiadam, to jest dokładnie ten telefon, który zakupiłem i że sam nie podmieniłem w nim kilku części, żeby wymusić wymianę?" - obawiam się, że tego nie uda ci się udowodnić. 


Michał26

Napisano 28 grudzień 2017 - 14:07

Czy jeżeli kupiłem rok temu telefon z dwuletnią gwarancją, a teraz po oddaniu telefonu do serwisu okazało się, że telefon ten nie posiada gwarancji (gdyż zapewne był sklejany z innych telefonów i jego numer IMEI nie zgadza się z tym na opakowaniu, o czym oczywiście nie było mowy przy kupnie - telefon był sprzedawany jako nowy), to w jaki sposób mogę dociekać swoich praw od sprzedawcy? Jak mogę udowodnić, że ten telefon który posiadam, to jest dokładnie ten telefon, który zakupiłem i że sam nie podmieniłem w nim kilku części, żeby wymusić wymianę?

 

Pozdrawiam,

Michał 


Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)