Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Zakup części motocyklowych od osób fizycznych celem dalszej sprzedaży


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 2 + 7 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

Napisano 28 lipiec 2019 - 06:39

Witam wszystkich forumowiczów. 

Zastanawiam się jak ugryźć pewien pomysł na dorobienie paru groszy. Prowadzę DG od pół roku pracując równocześnie na etacie (chodzi o dorobienie po godzinach i w weekendy), forma opodatkowania to ryczałt. Nie jestem płatkiem VAT.

W mojej okolicy jest tzw "pchli targ", na którym można czasami zakupić w bardzo okazyjnej cenie używane części do starych motocykli od osób prywatnych.  Chciałbym odkupować te części a następnie sprzedawać je z zyskiem na znanym portalu aukcyjnym. Oczywiście chcę to zrobić na tip top z obowiązującym prawem.
Stąd pytania:
Czy PKD 45.40.Z Będzie odpowiednim kodem dla tego typu działalności (mówimy tu o sprzedaży części w takim stanie w jakim została zakupiona, ewentualnie przy zakupie pakietu części sprzedaży pojedynczo na sztuki. Żadnego naprawiania, regeneracji itp) ? I czy dobrze wnioskuje z przepisów, że tego typu działalność podlega stawce 3% podatku od przychodu?

Jak rozwiązać kwestie potwierdzenia transakcji zakupu przeze mnie części od osób prywatnych ? Umowa cywilno-prawna kupna-sprzedaży? 

Co przy zakupie przykładowej "skrzynki" części w pakiecie ? Co z inwentaryzacją? Na dokumentach zakupu i sprzedaży wpisywać każdorazowo dokładną ilość detalicznych części? A co w takim przypadku z ewentualnymi bezwartościowymi częściami, które trafią do śmietnika z takowej "skrzynki części"?

Kolejna sprawa odnośnie kasy fiskalnej, do chwili obecnej moi klienci to przedsiębiorcy, więc faktura czy dawniej rachunek załatwiały sprawę. Czy jeśli zakładam przychody ze sprzedaży dla osób prywatnych na poziomie maks 10-15 tyś zł rocznie, mogę pozostać przy uproszczonych rachunkach (czy imiennych fakturach) ? Czy konieczny będzie zakup kasy fiskalnej?

W mojej opinii powinienem wybrać kod 45.40.Z, naliczać podatek dochodowy w wysokości 3% od przychodu, na potwierdzenie formalne zakupu stosować umowe kupna sprzedaży - osoba indywidualna-firma (potwierdzenie jedynie samego faktu legalnego nabycia części - koszty i tak nie podlegają odliczeniu w moim przypadku). Na umowie wpisywać "części motocyklowe" (z wyszczególnioną liczbą sztuk w przypadku zakupu w zestawie) jako przedmiot sprzedaży. W przypadku części bezwartościowych metalowych spisałbym jakiś protokół że tyle i tyle części zostało zutylizowanych z powodu braku wartości i podpiąłbym pod to kwitek sprzedaży ze skupu złomu (oczywiście od tej wartości 3% ryczałtu), a w przypadku elementów z tworzyw sztucznych fakturę za utylizacje z miejskiego przedsiębiorstwa zarządzającego odpadam. Co do kasy fiskalnej skłaniałbym się mimo wszystko do zakupu i używania kasy fiskalnej od samego początku, z uwagi na możliwość odliczenia większości kosztów zakupu urządzenia od kwoty należnego podatku dochodowego. Proszę o Państwa opinię czy moje założenia są prawidłowe czy błędne.

Jeśli dla kogoś te pytania są banalne to proszę o wyrozumiałość, mam 25 lat i staram się chociaż parę zł dorobić dodatkowo do pensji co miesiąc. Abym mógł spać spokojnie chce aby wszystko było zgodnie z literą prawa, ale niestety nie posiadam takiej wiedzy z zakresu prawa podatkowego i pochodnych żeby jednoznacznie odpowiedzieć na moje wątpliwości. Z góry dziękuję za wszelkie porady i wskazówki.

Pozdrawiam Serdecznie


Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)