Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: zniszczenie laptopa przez serwis naprawiający


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 3 + 9 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

Napisano 23 kwiecień 2019 - 10:13

Dlatego właśnie serwisuje tylko w sprawdzonych miejscach, które dają gwarancję na części. Oddaję swojego laptopa do serwisu Galileo, bo pracuje tam mój dobry kolega i wiedziałem, że nie odwalą fuszerki. Trzeba robić research, najlepiej wśród znajomych, któremu serwisowi można zaufać, bo takich postów czytałem już wiele. Życzę Ci powodzenia! 


konradmi

Napisano 19 styczeń 2015 - 01:31

A miałem kupić L. córce na komunię. Nieźle.


Napisano 17 styczeń 2015 - 11:17

Miła obsługa jest w serwisie Arvika na Wybickiego w Kraku. Wszystko wyjaśnią, mają dużo części zamiennych, robią praktycznie wszystkie rodzaje napraw i też odzyskują dane. Firma ma swoją stronę - arvika.pl. Spróbuj najpierw zadzwonić, albo napisać to wszystko objaśnią.

 


Napisano 23 lipiec 2014 - 20:00

Witam, mam podobna sytuacje z lenovo , wie ktos mpze do kogo sie zwrocic o pomoc ? Nie przyjmuja racjonalnych argumentow .

Napisano 31 marzec 2014 - 17:56

ja mam podobną sytuację z serwisem Lenovo, proszę o informacje jak zakończyła się pana sprawa?

Napisano 25 marzec 2014 - 07:58

Pozostaje tylko rozwiązanie Sądowe ja miałem też z serwisem Lenovo przygody i więcej nie kupię sprzętu tej firmy !!! Serwis do bani zawsze zwalają usterkę na klienta, oddali mi w jeszcze gorszym stanie niż przyjęli (połamali obudowę, wymyślili zalanie gdzie inny ekspert którego wziąłem nie stwierdził zalania i nie uwzględnili gwarancji) Ja nikomu nie polecam tej firmy !!! Nie ma z kim rozmawiać nie chcą dać namiarów na dyrektora, nie ma do kogo się odwołać.

Napisano 17 listopad 2013 - 22:11

Witam. Potrzebuje porady jak rozwiązać pewną sytuację. Zepsuł mi się laptop firmy L..., kupiony kilka miesięcy temu. Po prostu nie dało się go włączyć. Posiadając gwarancję, zadzwoniłem do serwisu i zgłosiłem sprawę. Kazano mi w sumie trzy krotnie formatować laptopa co oczywiście spowodowało utratę wszystkich danych. Mimo wszystkich prób komputer działał wadliwie, tzn nie zawsze się włączał. Po kolejnym telefonie zostałem poinformowany, że kurier zabierze laptopa ode mnie, zawiezie do serwisu i przywiezie jak go naprawią. Według instrukcji zapakowałem laptopa, kurier przybył 25.10.2013r i zabrał laptopa. 30.10.2013r kurier przywiózł laptopa. Odebrała go teściowa gdyż ja będąc w pracy nie byłem w stanie tego zrobić. Wieczorem, po powrocie z pracy otwieram przesyłkę patrzę a laptop zniszczony, tzn. prawy dolny róg pęknięty i ogdięty, zawiasy się chwieją, lewy górny róg również uszkodzony. W przesyłce informacja naprawcza informująca o stanie laptopa oraz o pracach poczynionych w ramach naprawy. Stan laptopa opisany był jako: uszkodzenia kosmetyczne i zadrapania, natomiast naprawa to:wymiana dysku twardego oraz przeinstalowanie systemu. Wynika więc, że laptop dotarł w całości i ma tylko uszkodzenia użytkowe. Jako, że laptop został zniszczony najprawdopodobniej przez serwis, zadzwoniłem następnego dnia 31.10.2013 informując serwis, że otrzymałem zniszczony laptop. Pan przez telefon zlecił kolejny przyjazd kuriera ale już po 1 listopada, gdyż jest to święto. Kurier zawitał 04.11.2013 i kolejny raz odebrał laptopa do serwisu. I 08.11.2013 otrzymałem maila:

"Szanowni Państwo, ,
Autoryzowany serwis Lenovo stwierdził uszkodzenie mechaniczne komputera,
którego usunięcie nie mieści się w zakresie napraw objętych
gwarancją.

Uszkodzenie to w znaczący sposób wpływa na zwiększenie ryzyka awarii
pozostałych komponentów jednostki, które są objęte gwarancją. W
związku z tym zwracamy się z uprzejmą prośbą o usunięcie tego
uszkodzenia w celu zapewnienia odpowiedniego środowiska pracy komponentom
objętym gwarancją. Umożliwi to rozpoczęcie napraw komponentów
objętych gwarancją.

Jednocześnie informujemy, iż istnieje możliwość usunięcia uszkodzeń
mechanicznych w Centrum Serwisowym. Usługa ta jest dodatkowo płatna,
wycena kosztów znajduje się poniżej.

W sytuacji, gdy poza gwarancją do wymiany jest tylko wadliwy zasilacz,
istnieje możliwość dokonania napraw w ramach gwarancji, jeżeli wyrażą
Państwo zgodę na zutylizowanie uszkodzonego zasilacza przez Centrum
Serwisowe. Dopuszczenie zasilacza z takim uszkodzeniem do dalszego użytku
niesie za sobą zagrożenie dla zdrowia jak i życia użytkownika (gdyż
niesie za sobą ryzyko porażenia prądem elektrycznym). Zwarcie przewodów
elektrycznych prowadzi także do nieodwracalnych uszkodzeń
najważniejszych podzespołów jednostki.

Jeżeli wyrażają Państwo zgodę na propozycję płatnej naprawy prosimy
o potwierdzenie zgodnie z instrukcją przedstawioną w dalszej części
wiadomości . W przypadku braku zgody lub braku odpowiedzi w terminie 3 dni
roboczych sprzęt zostanie do Państwa odesłany bez podjęcia czynności
naprawczych.

Serwis wycenił usługę serwisową na kwotę 559,31 zł brutto.
Części do wymienienia w ramach gwarancji: brak.
Części do wymienienia poza gwarancją: górna obudowa (po upadku,
oszkodzony róg), dolna obudowa (po upadku, uszkodzony róg, luźne
zawiasy).

Pamięć oraz dysk twardy zostały przetestowane, działają poprawnie."

Więc coś tu jest nie tak. Odpisałem:

"Tak jak już rozmawiałem z konsultantem, taki zniszczony laptop wrócił
od Was, dlatego odesłałem go do Was znowu. To Wasi pracownicy zniszczyli
laptopa, dlatego domagam się jego naprawy. Nie będę płacił za błędy
Waszych pracowników. Oczekuję rzetelnej naprawy jeżeli L... jest
porządna firmą. Jeżeli zatrudniacie osoby nie zdolne do pracy przy takim
sprzęcie to proszę od nich wyciągnąć konsekwencje. Nie będę płacił
za to co macie w obowiązku zgodnie z grawancją.
Pozdrawiam i czekam na naprawionego laptopa"

Na co ich odpowiedź:

"Szanowny Panie,

Sprzęt dokładnie w takim stanie jak na zdjęciach (w załączniku)
otrzymaliśmy już do pierwszej naprawy, co jestem w stanie udokumentować
na wezwanie stosownych organów. Jako, że w pierwszym zgłoszeniu nie
uskarżał się Pan na uszkodzenia obudowy nie wysyłaliśmy wyceny, żeby
jak najszybciej przeprowadzić naprawę, bez wysyłania wyceny i
oczekiwania na odpowiedź od Pana, pierwsza reklamacja dotyczyła wadliwej
pracy dysku twardego. Druga reklamacja została zupełnie niepotrzebnie
przyjęta i bez sprawdzenia zdjęć z przyjęcia sprzętu do pierwszej
naprawy przez naszego agenta wsparcia technicznego. W trakcie pierwszej
naprawy serwis nie stwierdził uszkodzeń opakowania, które mogłyby
sugerować ewentualne uszkodzenie w trakcie transportu, natomiast
uszkodzenie w trakcie serwisowania wykluczam ze względu na fakt, że
serwis wykonał zdjęcia tuż po odebraniu sprzętu z rąk kuriera- ciągle
mam na myśli pierwszą naprawę.
Podsumowując: sprzęt w takim stanie został nam dostarczony już do
poprzedniej naprawy. W tej sytuacji nie zaoferuję Panu możliwości
usunięcia usterek w ramach gwarancji, jednocześnie bardzo proszę o
decyzję ws. płatnej naprawy, tj. czy jest Pan zainteresowany naprawą
płatną czy też serwis powinien odesłać sprzęt bez dokonania napraw? "

I znowu moja odpowiedź:

"Witam.
1. Zdjęcia są zrobione 06.11.2013r. czyli po moim odesłaniu do Państwa
laptopa (zauważyłem zniszczenia laptopa),
2. Macie procedury (przekonywał mnie również Wasz pracownik o tym), że
przed przystąpieniem do ewentualnej naprawy laptopa, sprawdzacie jego stan
wizualny itd., itp.. Również zrobiliście to w przypadku mojego laptopa
odsyłając mi jednocześnie notkę tzw. INFORMACJE NAPRAWCZE iż laptop
posiadał delikatne uszkodzenia kosmetyczne oraz zadrapania. Załączam
Waszą notkę w załączniku. Nigdzie nie ma napisane, że laptop posiada
jakiekolwiek uszkodzenia mechaniczne.
3. W pierwszym zgłoszeniu nie uskarżałem się na uszkodzenia obudowy
gdyż ich nie było.
4. Gdyby natomiast były takowe uszkodzenia to cytuje Wasze słowa z maila:
"Uszkodzenie to w znaczący sposób wpływa na zwiększenie ryzyka
awarii pozostałych komponentów jednostki, które są objęte gwarancją.
W związku z tym zwracamy się z uprzejmą prośbą o usunięcie tego
uszkodzenia w celu zapewnienia odpowiedniego środowiska pracy komponentom
objętym gwarancją. Umożliwi to rozpoczęcie napraw komponentów
objętych gwarancją." Czyli nie naprawialibyście laptopa przy
pierwszym zgłoszeniu nie informując mnie o tak poważnym stanie rzeczy,
gdyż dopiero naprawa uszkodzeń mechanicznych: " Umożliwi to
rozpoczęcie napraw komponentów objętych gwarancją." Według mnie
wszystko jasne!

Przeglądając fora internetowe i zasięgając informacji stwierdzam iż,
więcej osób ma problem z "gwarancją" u Lenovo i ze
zniszczeniami laptopów przez "duchy" w serwisie. Jak widać w
pierwszych czterech punktach, zaprzeczacie swoim słowom. Jest czarno na
białym, że laptop nie był uszkodzony za pierwszym razem, chociażby z
noty naprawczej. Czekam na naprawionego laptopa. Nie będę ponosił
kosztów tej naprawy gdyż nie ja go zniszczyłem. Jeśli zajdzie potrzeba
zgłoszę zdarzenie do odpowiedniego urzędu.
Pozdrawiam."

W tej chwili czekam na ich odpowiedź. Przepraszam, że tak dużo czytania ale proszę o pomoc.

Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)