Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Kiedy sprzedawca ponosi koszty zwrotu towaru


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 7 + 5 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

Napisano 19 kwiecień 2019 - 12:36

treść jest już nieaktualna - nastąpiła zmiana przepisów.

Napisano 12 maj 2016 - 21:09

Sprzedawca pokrywa koszt wysyłki do klienta po jego lekkomyślnym zakupie gdy ten odstapi od umowy - skandal- a głabów nie brakuje co czytać opisu towaru nie umieją.

Napisano 21 grudzień 2015 - 14:45

Bardzo ciekawy wpis, aktualny zwłaszcza w okresie świątecznym! Zapraszam na swojego bloga prawniktezczlowiek.pl gdzie poruszam tę kwestię.

Napisano 17 grudzień 2013 - 17:20

Jak w takim razie ma się do tego poniższy przykład? Czy jest to nieaktualny przepis?
"Dnia 15 kwietnia 2010 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej „ETS”) orzekł, iż koszty wysyłki towaru nie powinny obciążać konsumenta, który odstępuje
od umowy zawartej z przedsiębiorcą na odległość. Innymi słowy, w przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy, przedsiębiorca nie ma prawa żądać od niego zwrotu kosztów wysyłki towaru. Strony mają wówczas obowiązek zwrotu jedynie wzajemnych świadczeń - konsument na własny koszt odsyła towar, natomiast przedsiębiorca zwraca otrzymaną cenę.
Orzeczenie zostało wydane w wyniku zadania pytania prejudycjalnego przez niemiecki sąd, który rozpatrywał spór pomiędzy spółką prowadzącą sprzedaż towarów na odległość, a niemieckim stowarzyszeniem konsumentów, które zarzucało spółce naruszenie ogólnych warunków sprzedaży, przez nakładanie na konsumenta zryczałtowanych kosztów wysyłki, które nie były zwracane konsumentowi w razie odstąpienia przez niego od umowy.

Przepisy unijne
Prawo Unii Europejskiej, w szczególności dyrektywa 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 maja 1997 r. w sprawie ochrony konsumentów w przypadku umów zawieranych na odległość (dalej „dyrektywa”), zapewnia szczególną ochronę konsumentom zawierającym umowy na odległość, gdyż w takiej sytuacji nie mają oni możliwości zapoznania się z właściwościami produktu, ani upewnienia się co do charakteru usług przed zawarciem umowy."

Admin Prawo

Napisano 17 grudzień 2013 - 17:20



Komentarz do artykułu: Kiedy sprzedawca ponosi koszty zwrotu towaru

Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)