Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Zwrot towaru – jak i kiedy?


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 3 + 7 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

Napisano 17 wrzesień 2019 - 12:13

czy można żądać od sprzedawcy marki samoch. wymiany samochodu na nowy jeśli mój jest w naprawie gwarancyjnej od czerwca tego roku a auto ma 1/2 roku i przejechane ~` 10200 km . W servisie nie potrafią poradzić sobie z występującą usterką.

Napisano 12 kwiecień 2014 - 17:52

Bardzo proszę o pomoc. Kupiłem telefon komórkowy typu smartfon. Nie mogę w nim jednak korzystać z kalendarza/terminarza bez założenia płatnego konta mailowego. Czy jest to podstawa do zwrotu towaru? W chwili kupna nikt nie powiadomił mnie o takim wymogu, nie było także informacji w żadnej ulotce itd. Towar ten jest w moim pojęciu niezgodny z umową, gdyż 1. nikt nie uprzedził mnie o konieczności założenia płatnego konta, 2. opcji tej nie mogę w związku z tym używać, nie z własnej winy. Proszę o odpowiedź

Napisano 21 wrzesień 2012 - 17:43

Witam,
Kilka dni temu wygrałam aukcje na znanym portalu. Przedmiotem aukcji była kurtka, która rzekomo była nowa i z wystawy sklepowej. Dotarła do mnie w całkiem innym stanie niż przedstawiona na zdjęciach (ma plamy i pełno paprochów). Sprzedawca w swojej aukcji nie zamieścił na ten temat żadnej informacji, natomiast zamieścił :"Nie wycofuje ofert, nie przyjmuje zwrotów
Przystępując do licytacji akceptujesz wyżej wymienione zasady".Napisałam
e-maila do sprzedawcy, przedastawiając całą sprawę, natomiast on odpisał mi, że sobie z niego kpie, wyzwał od analfabetów. Czy w tej sytuacji istnieje możliwość zwrotu kurtki? Czuje się oszukana przez sprzedawce, który zrobił mnie balona.

W tej sytuacji zostaje Pani tylko założyć sprzedawcy sprawę w sądzie lub można spróbować poprosić jeszcze o pomoc właściciela portalu aukcyjnego. Zakupy na aukcji są wyłączone z ustawy regulującej sprzedaż na odległość, a zwłaszcza gdy do transakcji dochodzi pomiędzy dwoma konsumentami.

Napisano 21 wrzesień 2012 - 17:35

Witam. Mam kilka pytań odnośnie systemu ratalnego. Kupiłem motorower właśnie na zasadzie systemu ratalnego(do poruszania się po mieście i dojeżdżania do szkoły) i jestem ciekaw jak to wygląda. Wynikło z owym motorowerem kilka usterek uniemożliwiających mi jazdę i była niezbędna naprawa serwisowa, pozwolę sobie nadmienić, iż owe (2)usterki przytrafiły się w pierwsze 2 tygodnie użytkowania motoroweru, oczywiście wszystko objęła gwarancja. Pytanie brzmi, czy mogę żądać zwrotu pieniędzy, wymiany towaru na nowy? Przypominam o systemie ratalnym, jednocześnie jestem ciekaw jak to wygląda, bo nie kupiłem owego motoroweru do używania go co tydzień czy coś w tym stylu. Jestem niezadowolony z zakupu, bo znów pojawiła się usterka. Jest to już trzecia z kolei. Czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Kupując produkt w systemie ratalnym nadal ma Pan pełne prawa wynikające z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i może składać Pan reklamację z żądaniem naprawy, a nawet odstąpienia od umowy. Jeżeli motorower ciągle się psuje, co naraża Pana na znaczne niedogodności, to może Pan żądać odstąpienia od umowy kupna tj. zwrotu pieniędzy. Jeżeli sklep nie jest w stanie dokonać szybkiej naprawy lub wymiany motoroweru na nowy, to powinien takie żądanie zaakceptować. To jednak Pan, a nie sklep zobowiązany jest spłacić kredyt.

Napisano 20 wrzesień 2012 - 18:07

Witam,
Kilka dni temu wygrałam aukcje na znanym portalu. Przedmiotem aukcji była kurtka, która rzekomo była nowa i z wystawy sklepowej. Dotarła do mnie w całkiem innym stanie niż przedstawiona na zdjęciach (ma plamy i pełno paprochów). Sprzedawca w swojej aukcji nie zamieścił na ten temat żadnej informacji, natomiast zamieścił :"Nie wycofuje ofert, nie przyjmuje zwrotów
Przystępując do licytacji akceptujesz wyżej wymienione zasady".Napisałam
e-maila do sprzedawcy, przedastawiając całą sprawę, natomiast on odpisał mi, że sobie z niego kpie, wyzwał od analfabetów. Czy w tej sytuacji istnieje możliwość zwrotu kurtki? Czuje się oszukana przez sprzedawce, który zrobił mnie balona.

Napisano 20 wrzesień 2012 - 13:14

Witam. Mam kilka pytań odnośnie systemu ratalnego. Kupiłem motorower właśnie na zasadzie systemu ratalnego(do poruszania się po mieście i dojeżdżania do szkoły) i jestem ciekaw jak to wygląda. Wynikło z owym motorowerem kilka usterek uniemożliwiających mi jazdę i była niezbędna naprawa serwisowa, pozwolę sobie nadmienić, iż owe (2)usterki przytrafiły się w pierwsze 2 tygodnie użytkowania motoroweru, oczywiście wszystko objęła gwarancja. Pytanie brzmi, czy mogę żądać zwrotu pieniędzy, wymiany towaru na nowy? Przypominam o systemie ratalnym, jednocześnie jestem ciekaw jak to wygląda, bo nie kupiłem owego motoroweru do używania go co tydzień czy coś w tym stylu. Jestem niezadowolony z zakupu, bo znów pojawiła się usterka. Jest to już trzecia z kolei. Czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Napisano 05 wrzesień 2011 - 17:06

Czy zamówiła Pani drzwi na firmę czy prywatnie?
Czy stolarz prowadzi działalność gospodarczą?

Jeśli zamówiła Pani drzwi prywatnie a stolarz prowadzi działalność gospodarczą to:
Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
Art. 627 1. Do umowy zawartej, w zakresie działalności przedsiębiorstwa przyjmującego zamówienie, z osobą fizyczną, która zamawia dzieło, będące rzeczą ruchomą, w celu niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się odpowiednio przepisy o sprzedaży konsumenckiej.


Proszę wystąpić na piśmie o wydanie towaru zgodnego z zamówieniem, powołując się na wskazane powyżej przepisy. Proszę wziąć potwierdzenie złożenia reklamacji bo jeśli stolarz nie ustosunkuje się do niej w terminie 14 dni to zajdzie domniemanie, że ją uznał. Przy złożeniu reklamacji należy również przekazać protokolarnie wadliwie drzwi.
Trzeba zaznaczyć, że próba przemalowania drzwi przez Panią utrudnia kwestie dowodowe. Problematyczny jest również brak pisemnej dokumentacji zamówienia.

Napisano 01 wrzesień 2011 - 20:08

MAM NASTĘPUJĄCY PROBLEM...NA POCZĄTKU STYCZNIA ZAKUPIŁAM DRZWI U STOLARZA Z KTÓRYM UZGODNIŁAM MODEL ORAZ JAKI MAJĄ MIEĆ KOLOR, W EFEKCIE KOŃCOWYM OTRZYMAŁAM DRZWI POMALOWANE WEDŁUG JEGO "WIDZIMISIE"...BYŁY OKROPNE...DODATKOWO NIE DOSTAŁAM OD NIEGO ŻADNEGO POTWIERDZENIA ZAKUPU, TZW DLA NIEGO LEWY DOCHÓD...ZE WZGLĘDU NA TO ŻE PAN STOLARZ BYŁ Z POLECENIA NIE CHCIAŁAM GO ODSYŁAĆ BO MIAŁAM NADZIEJE ŻE TEN KOLOR BĘDZIE MOŻNA USUNĄĆ...NIESTETY NIE MOŻNA BYŁO...W EWEKCIE KOŃCOWYM Z DRZWI ZOSTAŁA RAMA I PARE ELEMENTÓW Z KTÓRYMI NIEWIELE DA SIĘ ZROBIĆ...A DODATKOWO PONIOSŁAM KOSZTY ZWIĄZANE Z PRÓBĄ ICH "PRZEMALOWANIA"...CZY JEST MOŻLIWOŚĆ ODZYSKANIA PIENIĘDZY ZA TĄ FUSZERKĘ ?? PROSZĘ O POMOC...

Admin Prawo

Napisano 01 wrzesień 2011 - 20:08



Komentarz do artykułu: Zwrot towaru – jak i kiedy?

Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)