Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Zawartość użytkownika BRK TACHO

Odnotowano 13 pozycji dodanych przez BRK TACHO (Rezultat wyszukiwania ograniczony do daty: 19-wrzesień 20 )


Według typu zawartości

Filtruj

Sortuj według                Sortuj  

#1987595 Rozliczanie czasu pracy kierowców-pomóż...

Napisano przez BRK TACHO w 16 wrzesień 2016 - 17:39 w Czas pracy

Witam

mam zamiar rozpocząć przygodę w firmie transportowej i powoli na własną rękę próbuję wszystko ogarnąć. Sama  nie dam rady, proszę pomóżcie. Zatrzymałam się nad taką kwestią: mam tygodniowe podsumowanie pracy kierowcy :

start 6:42 koniec 19:27 w tym jazda 7:15  praca 0:15 dyspozycyjność 0:00 jak obliczyć czas pracy tego kierowcy czy od startu do końca ?, czy 7:15 jazda + 0:15 praca i 0:45  doliczyć zastosowane pauzy ? Proszę  pomocy !

Tygodniowe, czy dzienne?

Wydaje mi się że chodzi ci o 1 dzień?

Prawie dobrze zaczynasz, ale pytanie co z resztą czasu?

 

Wychodzi na to ,że brakuje ci jeszcze 4,5 godziny?

 

Wszystko zależy od tego jak układają ci się poszczególne okresy jazdy, pracy i przerw;

 

-krótkie przerwy (do 15) minut pomiędzy okresami jazdy powinnaś policzyć do pracy

-przerwy  wymagane   przepisami  (15-30-45 minutowe) zaliczasz do dyżuru (dyżur to nie praca), 

-przynajmniej  15 minut z jakiejś przerwy musisz doliczyć do pracy jako tzw. śniadaniówka

-jeżeli masz przerwę  3 godziny -  możesz potraktować jako odpoczynek dzielony dobowy (niepłatny)

 

 

Jak widzisz jest wiele zależności.

Sam czas jazdy i młotków to za mało.

 

Robisz to ręcznie, czy korzystasz z programu?

Pozdrawiam




#1983468 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 22 sierpień 2016 - 19:11 w Czas pracy

Mam pytanie odnośnie diet.
Działamy na zlecenie firmy stacjonujacej w Niemczech.
Kierowcy prace zaczynają i kończa w Niemczech (okres 2 tygodni) i potem różnie - albo wracaja autem lub autokarem do polski.
Od którego miejsca zaczyna się rozlicznie diet od siedziby w pl czy od siedziby firmy z którą wspolpracujemy?
Kolejna sprawa jak wygląda to w przypadku kiedy kierowca posiada adres zamieszkania w Niemczech?
Pozdrawiam ,Grzegorz L

Podróż służbowa rozpoczyna się kończy w chwili wyjazdu z miejscowości siedziby firmy, lub miejscowości  zamieszkania, jeżeli kierowca do  pojazdu dojeżdża bezpośrednio z domu.

 

Jeżeli we wpisie macie wpisaną miejscowość w Niemczech jako swój oddział to tam może  rozpoczynać się podróż.

 

Oczywiście  należy pamiętać, że czas dojazdu do auta należy rejestrować jako pracę, lub  dyspozycyjność.




#1981138 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 04 sierpień 2016 - 17:11 w Czas pracy

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie używania funkcji OUT (poza zakresem). Kierowcy po zjeździe na weekend na bazę wyciągają zawsze kartę z tachografu, a wkładają w poniedziałek i uzupełniają ciągłość aktywności wpisem manulanym. Zdarza się jednak że pracownik firmy w sobotę dokona krótkich podjazdów pod warsztat, na myjkę itp. Nie posiadamy karty warsztatowej, a ten pracownik karty kierowcy (nie jest zatrudniony jako kierowca). Z reguły po weekendzie zawsze widniej na tachografie "Jazda bez karty".

Czy prawidłowym będzie jeżeli w piątek po przyjeździe na bazę kierowca będzie włączał funkcję OUT, a w poniedziałek przed podróżą wyłączy ją ? 

Czy możne  ten pracownik który dokonuje podjazdu w sobotę powinien na każdy przejazd włączać i wyłączać od razu funkcję OUT ?

Czy zasadnym jest ogóle używanie tej funkcji na bazie firmy i przez osobę nieposiadającą uprawnień do kierowania pojazdem C+E ?

Czy są jeszcze jakieś wytyczne odnoście stosowania tej funkcji (rejestry itp) ?

 

Z góry dziękuję za informację.

Tak, funkcja OUT służy właśnie, między innymi do poruszania się poza drogami publicznymi.

Pracownik może a nawet powinien, po prywatnym placu korzystać z Funkcji OUT.

 

Na marginesie; Karta Warsztatowa nie służy do jazdy przez mechanika (jak się wielu wydaje); lecz jet to karta jakiej używają serwisanci tachografów. Służy ona nie do jazdy, ale  podobnie jak Kata Przedsiębiorstwa  ma przykład do pobierania danych z tachografów.




#1980985 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 03 sierpień 2016 - 19:28 w Czas pracy

Witam 

A ja mam pytanie tego typu...zatrudniliśmy ''kierowce'' ( tak jest wpisane w umowie) jeździ samochodem ciężarowym i tam wypisuje te tarczki..ale gdy nie ma pracy na ciężarówkę to jeździ tu w okolicy samochodem zwykłym służbowym do 3,5t.. moje pytanie brzmi jak mam rozliczać jego godziny pracy?? no bo jak jeździ ciężarówką to mam tarczki i wszytsko jest ok ale jak jeździ po miejscu to jak?? normalnie zakładam mu karte ewidencji czau pracy i tam wpisuje ile godzin miał z tarczek i ile pracował jak jeździł normalnym samochodem??

Błagam o pomoc bo ewidencja czsu kierowcy to dla mnie czarna magia ;((

Magdo, rozumiem, że pracujesz na 4transie?

Na czas jazdy pojazdem poniżej 3,5 tony wrzucaj czas pracy "zaświadczeniem". Będziesz miała zaświadczenia na drogę i równocześnie w ewidencji godziny pacy.

Możesz też wprowadzać jego pracę przepisując jego kartę drogową wprost do programu.

Jeszcze inny sposób; Niech kierowca na rewersie wykresówki ręcznie rejestruje swoje aktywności w dniach kiedy pracuje, ale nie prowadzi pojazdu z tachografem. Potem sobie ręcznie wprowadzisz to do programu.

Musisz mieć cały okres pracy kierowcy w jednej ewidencji.

Z mojego doświadczenia wiem, że tego typu kierowcy są najbardziej problemowi w prawidłowym wyliczeniu wynagrodzenia. Jednak wszystko jest do opanowania.

Powodzenia.




#1973040 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 11 czerwiec 2016 - 20:03 w Czas pracy

Oczywiście 56 h jazdy

 

tydzień rozpoczyna się o północy z niedzieli na poniedziałek




#1940582 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 17 grudzień 2015 - 09:23 w Czas pracy

No i wyszedł galimatias z tej dyskusji

Myli pan sytuacje

W przykładzie było wyjątkowe przerwanie delegacji na okres świąteczny z pobytem prywatnym na wniosek pracownika, bez zjazdów do bazy.

Zakończenie delegacji 31 i rozpoczęcie 1 to już inny temat ( moim zdaniem nieprawidłowy)




#1940444 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 16 grudzień 2015 - 14:30 w Czas pracy

Witam Panie Mariuszu. Na szkoleniach spominał Pan że do płacy minimalnej mozna wliczyć ryczałt za dyzur . Czy dodtyczy to dyzuru 50 % i 100 % ? Spotkałam śie ze stwierdzeniem :

"zaliczyć" do kwoty  minimalnego wynagrodzenia można na pewno przestój - jeśli występuje, dyżur 50% oraz co do zasady godziny nocne. 

Pozostałe składniki - a zatem dyżur 100%, wszystkie nadliczbowe oraz za pracę w nd i święta muszą stanowić nadpłatę nad kwotę 1750 ."

Bo po szkoleniach byłam przekonana że oba dyzury mozna zaliczyć do kwoty minimalnej.

 

 

Też spotkałam się z takim stanowiskiem PIP

Nie wynika to co prawda wprost z przytaczanych przez Pana Mariusza  przepisów, ale PIP  motywuje to swoimi interpretacjami.

Oczywiście nie przytoczę tutaj jakimi, bo nie pamiętam.

Wychodzę jednak z założenia, że skoro PIP przyjdzie na kontrolę to należy brać pod uwagę ich stanowisko. Tym bardziej ,że jest to korzystne dla pracownika. 

 

 

 

Natomiast  dyżury można rozliczać "zaliczkami"




#1940441 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 16 grudzień 2015 - 14:22 w Czas pracy

Pani BRK TACHO, a jak sie mają przepisy do noclegów? Kierowca zagranicą zrobił 2h jazdy 10h odpoczynku 3h jazdy 9h odpoczynku  - mam mu wypłacić za dwa noclegi w tej dobie?

Noclegi nie należą się "za odpoczynek dobowy", więc należy naliczyć jeden nocleg




#1940114 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 14 grudzień 2015 - 18:06 w Czas pracy

A to nie jest próba obejścia przepisów? Ściągać pracownika po 7h do bazy po to, żeby wyruszył znów np na 5h i za to nie wypłacić delegacji, bo mamy dwie podróże poniżej 8h, chociaż łącznie 12? NIe powinno się ich łączyć w jednej dobie?

To nie jest próba obejścia przepisów , bo takie właśnie są przepisy.

 Proszę się zapoznać z rozporządzeniem o wyjazdach służbowych.




#1938101 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 03 grudzień 2015 - 09:42 w Czas pracy

Tak, to jest tylko wyrównanie za pracę na terenie Niemiec!

 W takim razie musisz z tego wynagrodzenia odliczyć  delegacje ( te które dotyczą odcinków niemieckich), dodać niemieckie ubezpieczenie społeczne i dopiero wtedy doliczyć do listy płac ( jeżeli coś zostało)  i ozusowić.

 

 

 

zwbenek

Jak wyliczyłeś te 200 h?




#1937937 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 02 grudzień 2015 - 14:50 w Czas pracy

Dzięki! ale w rzeczywistości otrzymał większe wynagrodzenie z diet które nie są ozusowane! dalej nie rozumiem!

Pozdrawiam

 Pytanie, czy to wyrównanie jest wyliczone tylko z godzin pracy na terenie Niemiec, czy to już jest przeliczona kwota, która nie znalazła pokrycia w rozliczeniu delegacji?




#1937692 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 01 grudzień 2015 - 16:24 w Czas pracy

Serdecznie prosze o odpowiedż!

Przy wyliczaniu wyrównania za prace na terenie Niemiec , jeśli 4Trans generuje dopłaty! to jak to się ma w rzeczywistości do całości wynagrodzenia? Np. 1750,00 - 300,00(godz.nocne i dyżury) 1450.00 + diety i na koncie np 4500.00 tysiącia a wyrównanie pokazuje np. 1800.00 zł to ile dopłaty?

Pozdrawiam

Wykazujesz tutaj  kwoty brutto

to 1800,00 doliczasz do listy płac i wypłacasz pracownikowi wartość netto




#1930291 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisano przez BRK TACHO w 26 październik 2015 - 11:06 w Czas pracy

Na stronie niemieckiej ZOOL jest komunikat w sprawie zaliczania diet i ryczałtów do MILOGA

(Na ZMPD - też)

 

Sprawa staje się coraz bardziej klarowna.

To dobrze. Przynajmniej wiadomo,że to co robimy już od jakiegoś czasu jest prawidłowe.

Pozdrawiam wszystkich walczących z MILOGIEM