Skocz do zawartości


Zawartość użytkownika bebo

Odnotowano 40 pozycji dodanych przez bebo (Rezultat wyszukiwania ograniczony do daty: 18-październik 18 )


Według typu zawartości

Filtruj


Sortuj według                Sortuj  

#1957171 Reklamacja spodni

Napisano przez bebo w 03 marzec 2016 - 22:23 w Konsument i umowy

Dawno nie byłem na forum, a znalazłem tę odpowiedź i nie jest ona zgodna z prawem.

 

W myśl Kc art. 560 § 1 sprzedawca co prawda może naprawić towar, ale w myśl § 2 na propozycję naprawy przez sprzedającego, kupujący ma prawo wyboru wymiany. Z tych przepisów wynika więc, że sprzedający jest zobowiązany zapytać reklamującego, czy zgadza się na naprawę, czy na wymianę. Samowolne podjęcie decyzji w tej sprawie nie jest więc dopuszczalne i w praktyce oznacza rozwiązanie umowy.




#1925123 Reklamacja i jej termin.

Napisano przez bebo w 29 wrzesień 2015 - 13:02 w Konsument i umowy

Agnes1978 zarejestrowała się na forum tylko po to, żeby w pierwszym poście zareklamować swoja firmę prawniczą, za której usługi zabulisz i zapłaczesz. Zysku jak w pysku!




#1924281 Zwrot pieniędzy za wadliwy telefon

Napisano przez bebo w 24 wrzesień 2015 - 15:31 w Konsument i umowy

zimbol, Ty dopiero teraz spadłeś z drzewa i piszesz w temacie sprzed paru miesięcy, żeby zareklamować stronę www? 




#1923051 wyłudzanie kupujacego

Napisano przez bebo w 17 wrzesień 2015 - 20:35 w Konsument i umowy

Kupujący nie powinien straszyć, ale złożyć formalną reklamację. Srzedający ją rozpatrzy i może np. wysłać sprzęt do serwisu w celu dokonania naprawy. Jeżeli jest uszkodzenie mechaniczne, od razu można oddalić reklamację. Jeżeli kupujący sam odda sprzęt do serwisu, to wtedy jego "straszenie" nie ma żadnego uzasadnienia. Osobna sprawa to owo "straszenie", może ono być potraktowane jako czyn karalny, szczególnie gdy ma wymusić nieuzasadniony zwrot pieniędzy.

 

Gdyby odesłał sprzęt, radzę filmować rozpakowywanie przesyłki dla celów dowodowych, szczególnie żeby dowieść mechanicznego stanu aparatu.




#1922785 Reklamacja i 14 dni.

Napisano przez bebo w 16 wrzesień 2015 - 16:51 w Konsument i umowy

Radzę skorzystać z pomocy rzecznika konsumentów. Jego pomoc jest bezpłatna i zazwyczaj skutecznie działa na opornych sprzedawców.




#1920943 Reklamacja i jej termin.

Napisano przez bebo w 04 wrzesień 2015 - 15:44 w Konsument i umowy

Rekamowałeś na podstawie rękojmi? Nigdy nie dawaj adresu mailowego albo numeru telefonu, bo to ułatwia sprzedawcy doręczenie odpowiedzi o reklamacji. Niestety, sprzedawca dotrzymał terminu 14 dni, bo liczy się dzień doręczenia do niego reklamacji z towarem. Radzę skorzystać z pomocy rzecznika konsumentów.




#1917191 reklamacja

Napisano przez bebo w 11 sierpień 2015 - 19:38 w Konsument i umowy

Tak z ciekawości, czy ten sklep handluje marką O...max? Oni tak załatwiają reklamacje, współpracując z serwisem, żeby skasować za naprawę i nie oddawać za przesykę do naprawy.




#1915057 Zagubienie gwarancji i paragonu

Napisano przez bebo w 28 lipiec 2015 - 17:48 w Konsument i umowy

Nikt nie musi wydać kopii umowy, ale mozesz się ratować reklamacją na podstawie rękojmi, dowodząc zakupu np. kartą kredytową lub przelewem. Dopuszcza się nawet świadka na dowód kupna.




#1908417 reklamacja CCC

Napisano przez bebo w 19 czerwiec 2015 - 13:25 w Konsument i umowy

Jezeli nie przesłali odpowiedzi w terminie do 14 dni, to oznacza uznanie żądania reklamacyjnego.




#1908416 GWARANCJA OBUWIA - PROBLEM?

Napisano przez bebo w 19 czerwiec 2015 - 13:23 w Konsument i umowy

Poczytaj forum i zapamiętaj, dlaczego "nie daje się na gwarancję", tylko reklamuje z powodu niezgodności z umową i dlaczego nie daje się numeru telefonu ani maila.




#1907475 Oddalona reklamacja oraz brak zwroty reklamowanego przedmiotu

Napisano przez bebo w 15 czerwiec 2015 - 01:30 w Konsument i umowy

Złóż wezwanie do zwrotu torebki, za powitowaniem odbioru. Jeżeli nadal torebka nie będzie oddana, mozna uznać, że nastąpiło przywłaszczenie i zgłosić na Policję.




#1906419 Zły paragon = niska cena

Napisano przez bebo w 08 czerwiec 2015 - 21:58 w Konsument i umowy

Idź do sklepu i powiedz, jak było. Przecież ta kasjerka będzie musiała zapłacić za Ciebie.




#1906141 Chińskie autobusy elektryczne będą jeździły po Warszawie

Napisano przez bebo w 05 czerwiec 2015 - 22:32 w Komentarze artykułów

No cóż, jak można konkurować z potomkami tych, co przez wiele lat okradali, gwałcili i zabijali Polaków. Teraz mówią przez swoje tuby w Ameryce, że to działo się w Polskich obozach koncentracyjnych. Zakup tych niemieckich autobusów jest hańbą dla Warszawy.

CHIŃCZYCY okradali, gwałcili i zabijali Polaków? Niemieckie autobusy od Chińczyków? Masz coś z głową?




#1906087 Prawo konsumenta

Napisano przez bebo w 05 czerwiec 2015 - 13:14 w Konsument i umowy

Regulamin nie może być dowolny, musi być zgodny z prawem. Poza tym co ma możliwość zwrotu towaru do żądania reklamacyjnego?

 

Klientka złożyła żądanie zwrotu kosztów, czyli reklamacja była z Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. W jakim czasie odmówiliście uznania reklamacji?




#1905147 Reklamacja obuwia

Napisano przez bebo w 29 maj 2015 - 21:18 w Konsument i umowy

Czy ekspertyza jest podpisana przez rzeczoznawcę?

 

Napiszę, jak ja traktuję takie sprawy.

 

Niezależnie od pytania o rzeczoznawcę zapytaj, czy zatrudniają jasnowidza z cechami paranoika, który widzi to, co rzekomo robisz z butami. Według zasad zdrowego rozsądku, pęknięcia na szwie są dowodem na zastosowanie słabej jakości materiałów, co jest wsparte pierwszą decyzją o naprawie. Kiepskie materiały powodują, że powstają uszkodzenia o charakterze mechanicznym. Na koniec napisz, że jeżeli podtrzymują swoją decyzję, to w odpowiedzi niech umieszczą zgodę na rozpatrzenie sprawy przez sąd konsumencki. Nie umieszczenie takiej zgody spowoduje skierowanie sprawy do sądu powszechnego, bez wcześniejszego zawiadomienia.

 

W znanych mi przypadkach, takie potraktowanie zawsze pomaga.




#1903895 Odmowa odbioru przesyłki - koszty po stronie przedsiębiorcy

Napisano przez bebo w 24 maj 2015 - 21:58 w Konsument i umowy

Zasadą przy odstąpieniu od umowy jest pokrycie przez kupującego bezpośrednich kosztów zwrotu towaru, ale sklep musi o tym wcześniej poinformować. Wtedy można obciążyć kupującego kosztami za zwrot lub później je egzekwować.




#1902683 Kontakty rodzicielskie - 15-latka

Napisano przez bebo w 18 maj 2015 - 09:08 w Sprawy rodzinne

To kurator też jest włączona w sprawę?

 

Myślę, że dobrze byłoby napisać pismo do ojca z propozycją zmiany. Możesz w nim krótko uzasadnić powód potrzeby zmian, szczególnie wykorzystywanie córki przez ojca w celu zaspokojenia jego chęci dominowania. Nawet, jeżeli na to pismo nie odpowie, można wyciągnąć z tego wniosek, że przyznaje rację argumentom. Pismo przyda się w sądzie jako wyraz dobrej woli. W ostateczności możesz wykorzystać sądową drogę zmiany kontaktów na takie, jak moje.




#1902318 Kontakty rodzicielskie - 15-latka

Napisano przez bebo w 14 maj 2015 - 23:25 w Sprawy rodzinne

Najrozsądniej będzie zakopać topór wojenny i spróbować dogadać się w tej sprawie. Porozmawiaj wstępnie z byłym, ale bez z góry nastawienia negatywnego do niego, zanim o spotkaniach wypowie się córka. W ostateczności sąd bierze pod uwagę zdanie piętnastoletniego dziecka, więc można wystąpić o zmianę ustaleń. Może delikatnie użyjesz w rozmowie argumentu, że jeżeli były będzie wymagał obowiązkowych wizyt, to nie tylko do końca popsuje relacje z córką, ale i może spodziewać się wniosku o zmianę kontaktów.

 

Ja miałem odwrotną sytuację, matka używała syna do gnębienia mnie, nie dopuszczając do spotkań. Trafiłem na rozsądną panią psycholog, która wydała bardzo korzystną opinię o mnie i moich relacjach z trzynastoletnim synem. Sędzia wręcz zaszantażowała byłą na sali sądowej i powiedziała, że albo podpisuje ugodę o swobodnych, bezpośrednich ustaleniach kontaktów między mną, a synem, albo skieruje ją na badania psychiatryczne. Od tego czasu spotykam się z synem wtedy, kiedy uzgodnimy to między sobą, matka tylko przyjmuje to do wiadomości. Jeżeli chce wyjechać z matką na weekend, to nie ma problemu, bo po powrocie spotkamy się choćby na drugi dzień.

 

Spróbujcie też ustalić coś takiego. Może gdy minie przymus odwiedzin w konkretny dzień, córka chętniej pójdzie do ojca?




#1902316 Urząd pracy a ciąża

Napisano przez bebo w 14 maj 2015 - 23:02 w Praca

Urząd nie wie?




#1901629 Odmowa odstąpienia od umowy

Napisano przez bebo w 11 maj 2015 - 22:31 w Konsument i umowy

Na podstawie art. 560 kc możesz oświadczyć o odstąpieniu od umowy, z powodu nieskutecznego usunięcia wady oraz nadmiernej uciążliwości postępowania. Żądaj przy tym zwrotu poniesionych kosztów przesyłek na podstawie art. 494.




#1901427 Odmowa odstąpienia od umowy

Napisano przez bebo w 10 maj 2015 - 23:49 w Konsument i umowy

Przede wszystkim, jaki to rodzaj zakupu? Kim jest sprzedający, bo kupujący to domyślam się, że jest osobą prywatną?




#1900507 NIEUZNANA REKLAMACJA

Napisano przez bebo w 05 maj 2015 - 11:06 w Prawo cywilne

Czy gwarant dysponuje opinią rzeczoznawcy, czy tylko tak sobie napisał? Zapytabym, z usług którego jasnowidza korzystają, że widzieli pranie i suszenie tych butów.

 

Gość_J23 dobrze radzi, w trudnych sytuacjach najlepiej wnieść o pomoc do rzecznika konsumentów.




#1899642 wielokrotna reklamacja i nie przestrzeganie terminu naprawy

Napisano przez bebo w 29 kwiecień 2015 - 12:22 w Postępowanie cywilne

Poproś o pomoc rzecznika konsumentów lub złóż reklamację na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z żądaniem wymiany lub zwrotu pieniędzy. Rzecznik byłby wskazany w tym trudnym przypadku.




#1899641 Reklamacja wadliwego sprzętu; ignorowanie klienta.

Napisano przez bebo w 29 kwiecień 2015 - 12:18 w Prawo gospodarcze i handlowe

Poproś o pomoc rzecznika konsumentów, skoro sprzedający ignoruje Twoje żądania. Trzeba złożyć odpowiednio uzasadnioną reklamację. Pomoc jest bezpłatna.




#1899638 Reklamacja

Napisano przez bebo w 29 kwiecień 2015 - 12:16 w Konsument i umowy

Zacząłbym od rzeczoznawcy w Inspekcji Handlowej (najlepiej jednocześnie biegłego sądowego), czy rzeczywiście przejściówka była przyczyną uszkodzenia kamery. Później z pomocą rzecznika konsumentów złożyć reklamację. Można próbować mediacji poprzez IH, mają takie uprawnienia. Dalej to pewnie tylko sąd pomoże na żądanie zwrotu kosztów naprawy kamery.