Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Jednoosobowa firma - jak wrzucić w koszty laptopa?


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 4 + 2 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

leVita

Napisano 06 maj 2017 - 15:55

Przepraszam ale wypisujecie jakieś bzdury. Przede wszystkim nie można odpisywać paliwa jeżeli nie masz samochodu kupionego na firmę i ujętego w środkach trwałych. No chyba ze jest to samochód nabyty w leasingu to i wówczas odliczasz raty leasingowe itd. Piszesz że nic nie odliczasz... Przede wszystkim by odliczać musisz prowadzić działalność na zasadach ogólnych. W odpowiedzi na twoje pytanie o zakup na poziomie 3200 zł netto co amortyzujesz jednorazowo i nie wciągasz nic w środki trwałe bo środek trwały jest powyżej 3500 zł netto. Dodam jeszcze że od 1 stycznia wiele środków trwałych o wartości do 100 tyś zł można amortyzować jednorazowo. Więcej o księgowaniu one line, fakturach i rozwiązaniach nowoczesnego zarządzania firmą dowiecie się na stronie https://www.mbank.pl...asna-firma.html . Przy okazji radzę skorzystać z profesjonalnej księgowości chociażby w mBanku.


patiks

Napisano 23 styczeń 2017 - 11:40

Ok, a jak wyglądają aktualnie przepisy? Jaka max. suma jest do wpisania w koszty jednorazowo?

Interesuje nas ten model za 7k - https://www.morele.n...czy-warto/3477/ Przy takiej kwocie wchodzi w grę jednorazowe wpisanie całości do kosztów?


Mar-Tax

Napisano 19 kwiecień 2015 - 12:56

Laptop o wartości przekraczającej 3.500 zł, który:

  • stanowi Pana własność lub współwłasność,
  • jest kompletny i zdatny do użytku,
  • będzie użytkowany do celów firmowych przez okres dłuższy niż 1 rok

- należy wykazać w ewidencji środków trwałych oraz poddać amortyzacji w czasie.

Wartość początkową będzie stanowiła cena zakupu (wartość brutto z faktury zakupu) powiększona o ewentualne koszty związane z zakupem poniesione do dnia przekazania środka trwałego do użytkowania jak np. koszty transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze, montażu, instalacji itp.

Laptop może Pan zamortyzować przy zastosowaniu jednej z metod:

  • liniowej - przy zastosowaniu stawki z Wykazu - 30% w skali roku; lub
  • liniowej przyspieszonej - w sytuacji gdy laptop jest poddany szybkiemu postępowi technicznemu wówczas stawkę z Wykazu można podwyższyć o współczynnik 2,0 - 60% w skali roku; lub
  • liniowej indywidualnej - stosowana do używanych (min. 6 miesięcy) oraz ulepszonych środków trwałych - max. 50% w skali roku (gdy wartość ŚT nie przekracza 25.000 zł)
  • jednorazowej w ramach pomocy de minimis;
  • degresywnej.

Odpisy amortyzacyjne należy księgować w kol. 13 KPiR co miesiąc, co kwartał lub na koniec danego roku podatkowego. Decyzja w tej kwestii należy do Pana. Co ważne pierwszy odpis amortyzacyjny w przypadku większości w/w metod amortyzacji należy ująć w księdze w miesiącu następującym po przyjęciu ŚT do użytkowania. Wyjątek stanowi amortyzacja jednorazowa, gdzie odpis amortyzacyjny można wykazać w miesiącu przyjęcia laptopa do użytku lub w miesiącu kolejnym.


grax

Napisano 14 kwiecień 2015 - 13:16

Witam.

Posiadam jednoosobową działalność gospodarczą związaną z tematyką IT.

Na razie wrzucam w koszty tylko paliwo.

Kupiłem laptopa i otrzymałem na firmę fakturę VAT. Ja VATowcem nie jestem, więc VAT się mnie nie tyczy.

Laptop kosztował 3292zł netto (4050zł brutto).

 

Chcę go wrzucić w koszty. W jaki sposób mogę to zrobić? Do 3500zł można zrobić to jednorazowo, a potem czytałem, że się to jakoś rozkłada.

Korzystam w programu Mała Księgowość. Podpowie kto w jaki sposób poprawnie to zrobić?

 

Dzięki!


Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)