Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: Firma w mieszkaniu


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 4 + 2 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

szlachta

Napisano 20 listopad 2013 - 15:03

Jak przygotować swoje mieszkanie aby prowadzić firmę we własnym mieszkaniu? Jakie warunki trzeba spełnić aby prowadzić działalność gospodarczą w mieszkaniu?

Ja zgłosiłem w miescie ilość metrów, płące od tego podatek od prowadzenia działalnosci, jestem studentem, mam niski zus jeszcze 2 lata, i od tej ilosci metrazu płące podatki, proporcjonalnie tez rozlcizam prad a internet w całosci na firme


heraklit

Napisano 18 listopad 2013 - 17:32

Jeżeli mieszkanie jest Twoją własnością, to nie widzę przeciwwskazań do prowadzenia działalności coworkingowej. Jest wiele mieszkań, które ludzie przerabiają na biura i nikt nie ma z tym kłopotu. Problem może pojawić się, gdyby np. Wasza działalność zakłócała życie innych mieszkańców budynku.


Napisano 18 listopad 2013 - 13:13

Mam mieszkanie,w którym chciałabym prowadzić firme coworkingową.czy potrzebuje jakiś szczególnych zezwoleń np.czy mam wystąpić o zgodę do wspólnoty miwszkaniowej?

Chcę zorganizować coworking na kilkanaście miejsc,mieszkanie jest moją własnością.


Napisano 19 październik 2013 - 06:45

Ja prowadzę sklep internetowy i niedawno zmieniłam mieszkanie na większe. Znalazłam fajną ofertę na http://www.ihouse.pl...edaz/mieszkanie i nawet długo się nie zastanawiałam bo potrzebowałam dwóch dodatkowych pomieszczeń na biuro i na magazyn.


JankoPisarz

Napisano 24 wrzesień 2013 - 13:32

Podobno od nowego roku ma obowiązywać nowelizacja na mocy której posiadając firmę w domu na innych zasadach wypełniana jest wycena udziałów - tylko ostrzegam, zainteresowanych odsyłam do nowelizacji!


Ania_B

Napisano 28 luty 2013 - 20:49

Rozumiem, ze w mieszkaniu prowadzisz działalność gospodarczą.Ewidencja wyposażenia obejmuje się rzeczowe składniki majątku związane z wykonywaną pozarolniczą działalnością gospodarczą, nie zaliczone do środków trwałych, których wartość początkowa przekracza 1.500 zł.Zatem jeżel np. szafka kosztowała mniej niż 1.500 złotych pozostaje ona elementem wyposażenia firmy, ale podatnik nie ma obowiązku jej wpisania do ewidencji wyposażenia.Zatem sprawdz wartość początkową składników majątku jeżeli nie przekraczają ww. kwoty to nie wprowadzasz do ewidencji wyposażenia. Więcej informacji na ten temat: na Wieszjak.pl: http://kpir.wieszjak...l#ixzz2ME1V0axA

Napisano 28 luty 2013 - 18:36

Pytanie - czy potrzebna ewidencja wyposażenia naparę półek szafkę ,któr są meblami od dawna uzywanymi w tym mieszkaniu? jestem ryczałtowcem bez VATu.

Jakub Sieradzki

Napisano 23 luty 2013 - 19:54

Możemy też spotkać wielu ciekawych ludzi, którzy mogą być naszymi klientami – praca w domu takich szans nie daje. W końcu kwestia adresu; biura coworkingowe mieszczą się najczęściej w biurowcach w centrach miast. Nie ma więc problemu z lokalizacją i dojazdem do firmy ani też z miejscem parkingowym. Kwestia wizerunkowa też nie jest do pominięcia szczególnie jeśli na naszym banerze reklamowym tymczasowo suszy się pranie :) Jeśli prowadzimy w domu/firmie także i księgowość musimy przygotować się na kontrole z urzędu skarbowego, które zakłócić mogą życie prywatne. Z tą niedogodnością musimy się liczyć także w związku z odwiedzinami klientów.

Jakub Sieradzki

Napisano 23 luty 2013 - 19:53

Zawsze jednak warto rozważyć założenie firmy pod tak zwanym „wirtualnym adresem” w biurze coworkingowym, których coraz więcej powstaje w naszych miastach. W tych miejscach można też często powadzić księgi rachunkowe i skorzystać z usług prawnika. Podstawową zaletą a nawet istotą coworkingu jest jednak możliwość wynajęcia na godzny biura czy w bardziej oszczędnej wersji nawet samego, pojedynczego biurka. Ma to tę zaletę, że za niewielkie pieniądze możemy pracować w spokoju bez krzyków dzieci, odwiedzin sąsiadów czy marudzenia naszego partnera :) Nade wszystko dom i obowiązki nie odrywają nas od pracy.

Napisano 18 luty 2013 - 13:10

firma w mieszkaniu – fajny pomysl na obnizanie kosztow Dołączona grafika przynajmniej zaoszczedzona kase mozna wykorzystac na promocje zwlaszcza ta niestandardowa. moj brat niedawno startował z biznesem – twierdzi, ze kryzys to swietny pomysl na rozpoczecie…wybral reklame w panoramie firm, do tego strone internetowa i oczywiscie standardowe poszukiwanie klientow wsrod znajomych itd. Zreszta z panorama to ciekawy przypadek, bo oprocz wizytowki w necie jest tez w aplikacji mobilnej. wiadomo, ze coraz wieksza popularnoscia ciesza sie produkty dla urzadzen mobilnych. teraz w kryzysie rzeczywiscie jest to szansa dla firm – tylko firma musi byc widoczna, bo nawet jak bedzie oszczedzac i ciac koszty to wcale nie oznacza, ze odniesie sukces.

Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)