Skocz do zawartości


Odpowiadanie w temacie: czy zwrócić niezamówiony towar?art15 ustawy ochronie niektórych praw konsumentów


Opcje wiadomości

Zarejestruj się na forum!

Dzięki rejestracji nikt nie użyje Twojego nicka.
Rejestracja zajmuje tylko chwilę!

Logowanie » Rejestracja


  • PODAJ SŁOWNIE wynik: 2 + 9 =

    wraz z polskimi znakami jeśli takie występują.
  lub Anuluj


Podsumowanie tematu

marcel46

Napisano 03 grudzień 2014 - 08:35

Na jakiej podstawie? Ja o nic nie prosiłem i nic nie wyłudziłem , po prostu dostałem , pomijając to wszystko jeszcze kurier sie za mnie podpisał przy odbiorze paczki tak że ja sie nie wzbogaciłem bo tel oddałem,albo sprzedałem za ciasteczka i je zjadłem :P

Ja sie nie pytam jakie jest Twoje zdanie ,tylko jak prawnie to wygląda ,a powołuje się na ten art. bo jak by wysłali w jednej paczce do mnie 2 tel to nie bylo by problemu a ze to sa dwie oddzielne paczki na dwa różne adresy tak że art 15 wydaje mi sie jak najbardziej na miejscu


Sobi

Napisano 02 grudzień 2014 - 22:21

Moim zdaniem powinieneś zwrócić bez mrugnięcia okiem w momencie jak przyszedł drugi telefon i za niego nie zapłaciłeś. Bezpodstawne wzbogacenie się niezależnie od wartości telefonu.

Jeżeli jednak wolisz poczekać aż wejdą na ścieżkę sądową - twoja sprawa. Wystarczy zgłoszenie na Policji, że wyłudziłeś towar. Niby z przekąsem, ale szybko cię załatwią


marcel46

Napisano 02 grudzień 2014 - 22:01

Zwrócił bym telefon tej firmie bez mrugnięcia okiem gdyby po

1.Osoba dzwoniąca do mnie była by choć troche uprzejma a nie opryskliwa i arogancka

2.NIE Obarczyła mnie całą winą za zaistniałą sytuacje

dodam że telefon kosztował 100zł.

Proszę mnie nie oceniać zbyt pochopnie, gdyby firma podeszła do całej sprawy w inny sposób tzn. kulturalnie, bez pretensji ,i przyznając się do popełnienia błędu z ich strony,to nie było by problemu ze zwrotem


Sobi

Napisano 02 grudzień 2014 - 21:46

Bardzo "uczciwie" z twojej strony...

Na miejscu sklepu wystawiłabym bez mrugnięcia okiem przedsądowe wezwanie do zapłaty.

Moim zdaniem nie ma tutaj przesłanki wykorzystującej furtkę "niezamówiony produkt". Ty ten telefon zamawiałeś. Omyłkowo został tylko wysłany dwa razy. Nie widzę tutaj powiązania pomiedzy tym co piszesz a niezamówieniem towaru. Urządzenie powinieneś zwrócić.


marcel46

Napisano 02 grudzień 2014 - 21:17

Witam mam pewnien problem ze sprzedawcą z allegro a mianowicie, miesiąc temu zamówiłem telefon (i za niego zapłaciłem), na inny adres niż mój tzn. dla znajomego , firma wysłała telefon na podany przezemnie adres w wiadomości do sprzedającego tzn.do znajomego .

Następnego dnia odziwo do moich drzwi zapukał kurier i wręczył mi paczkę , okazało się że firma się walneła i wysłała mi również telefon za który nie zapłaciłem

Oczywiście niewiele myśląc podarowałem telefon znajomej w prezencie smile.png Po miesiącu dzwoni do mnie pani z pretensjami ze mam zwrócić jej jeden z telefonów albo zapłacić , pomijając to wszystko kurierowi się zepsuło prawdopodobnie to urządzenie do podpisywania i podpisał się za mnie hehe

Tak że jak to wygląda ze strony prawnej czy muszę oddawać czy nie muszę ? Powołuję się na ustawę 1 Art. 15 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny mówi: "Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań"


Podgląd całego tematu (otwiera nowe okno)