Skocz do zawartości


Jak prawidłowo wypełnić druk Rp-7


wróć do serwisu Kadry 65 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_jolka

Gość_jolka
  • Goście

Napisano 06 sierpień 2007 - 22:46

Czy roczny zarobek wykazany w PIT za dany rok powinien by taki sam za ten rok w Rp - 7?

#2 Gość_Mira

Gość_Mira
  • Goście

Napisano 16 sierpień 2007 - 09:47

Nie. "13" przecież wypłacana jest w roku nastepnym za rok poprzedni, więc w PIT 11 bedzie wykazana w roku, w którym była wypłacona, a w RP 7 - w roku za "który" była wypłacona

#3 Gość_Miśka

Gość_Miśka
  • Goście

Napisano 01 październik 2007 - 12:20

czy podstawa wymiaru składek na ubezpieczenie wypadkowe wypłacone ponad limit wykazana w kol. 4 może nie być sumowana w kol. 7

#4 Gość_wito

Gość_wito
  • Goście

Napisano 29 październik 2007 - 14:36

czy musi być wystawiane rp7 bo ja słyszałem że jak ktoś ma już wyliczony kapitał początkowy to nie musi mieć rp7 ?

#5 Gość_tomek

Gość_tomek
  • Goście

Napisano 04 grudzień 2007 - 14:42

Wystawiam Rp-7 dla pracownika i nie mogę odnaleźć jednej wypłaty za 1991r, pomóżcie, co mam zrobić?

#6 Gość_em

Gość_em
  • Goście

Napisano 04 grudzień 2007 - 14:58

Jeżeli brak jest list płac kart zasiłkowych, to stosuje sie zastepcza dokumentacje na podstawie akt osobowych Umowa o prace, zmiany wynagrodzenien, pisma o nagradzaniu, awansowaniu).Od 1991r. zminiły sie przepsy oarchizowaniou dokumentacji płacowej i wprowadzono 50 lat.

#7 Gość_Monia

Gość_Monia
  • Goście

Napisano 20 luty 2008 - 11:28

Zakład pracy od roku 1993 wypłaca pracownikowi (będącemu na zwolnieniu lekarskim, Układ Zbiorowy)dopłate do wynagrodzenia za czas choroby lub zasiłku chorobowego, czy wypełniając dokumenty na emeryture powinnam w druku Rp7 w kolumnie 6(wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy)wykazać te dopłaty?

#8 Gość_chili

Gość_chili
  • Goście

Napisano 11 marzec 2008 - 12:09

to czy zarobek z PIT bedzie równy RP-7 zależy od terminu wypłaty wynagrodzenia jeżeli wynagrodzenie wypłacane będzie w miesiącu pracy to PIT będzie równy RP-7 jeżeli w miesiącu następnym (tzw do 10-tego) nie będą te dokumenty sobie równe

#9 Gość_IWONA

Gość_IWONA
  • Goście

Napisano 02 lipiec 2008 - 14:44

PORAZ PIERWSZ WYPEŁNIAM RP-7 I WPISUJE W KOLEJNYCH RUBRYKACH KWOTY I W OSTATNIEJ SUMĘ ZGODNIE Z OBJAŚNIENIEM A PROGRAM MI MÓWI ŻE KWOTA JEST NIEZGODNA Z OBLICZONĄ I JEST PODANA KWOTA RÓŻNICY I NIE WIEM O CO CHODZI

#10 Gość_Marcin

Gość_Marcin
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2008 - 13:40

Hm... dawny pracownik (nie pracuje juz blisko 5 lat) zwrocil sie wlasnie o RP-7 za kilka lat swojej pracy (lata 1999-2004) ale jesmy mala firma i do ZUS zawsze byly skladane deklaracje imienne z podaniem kwot jakie zarabia. ZUS posiada wiec dane o kwotach wynagrodzenia za wszystkie te lata. Czy RP-7 jest potrzebne? Czy jest jakis inny prostrzy druk/pismo w ktorym wystarczy poinformowac o danych firmy tak aby ZUS sam odszukal i policzyl wlasciwe wynagrodzenie?

#11 Gość_Weronika

Gość_Weronika
  • Goście

Napisano 05 sierpień 2008 - 17:46

niedawno zaczęłam pracę; czy ten druk Rp-7 pracodawca będzie mi dawał co miesiąc? a jeśli tak to czy od razu przy wypłacie czy później?

#12 Gość_Ela

Gość_Ela
  • Goście

Napisano 20 październik 2008 - 13:58

Nie, nie daje się co miesiąc. Daje się gdy rozwiązujemy umowę o pracę z pracownikiem.

#13 Gość_Ela

Gość_Ela
  • Goście

Napisano 20 październik 2008 - 14:00

Należy wystawić za każdym razem Zaśw. Rp-7 nawet gdy pracował tydzień lub bardzo dawno i nawet gdy teraz rozwiążemy umowę o pracę należy wystawić Rp-7

#14 Gość_Ela

Gość_Ela
  • Goście

Napisano 20 październik 2008 - 14:01

Czy ktoś mi powie w jakiej rubryce w pkt 3 należy wpisać kwoty za urlop wypoczynkowy

#15 Gość_onka

Gość_onka
  • Goście

Napisano 20 październik 2008 - 14:06

Ela, co Ty piszesz? Nie ma takiego obowiązku! A od stycznia roku 2009 coś takiego jak Rp-7 w ogóle przestanie istnieć, wreszcie będą liczyć składki ze stanu na koncie pracownika.

#16 Gość_Ela

Gość_Ela
  • Goście

Napisano 20 październik 2008 - 14:20

tak, ale na dzień dzisiejszy, muszę wystawić zaświadczenie Rp-7, dla pracownika, który jeszcze pracuje a ubiega się o emeryturę

#17 Gość_DD59

Gość_DD59
  • Goście

Napisano 20 październik 2008 - 14:29

Na dzień dzisiejszy, jeśli były pracownik zażąda Rp-7 to trzeba mu wystawić, nawet gdyby nie szedł na emeryturę-rentę (ma on prawo zebrać zapobiegawczo swoje dane o zatrudnieniu i wynagrodzeniu.W rp-7 pamiętajcie o wyodrębnieniu dodatku za staż pracy za okres choroby-opisać którąś kolumnę.Rp-7 nigdy nie będzie zgodne z PIT bo tam są również socjalne i inne opodatkowane a nie emerytalne.

#18 Gość_Maria

Gość_Maria
  • Goście

Napisano 20 październik 2008 - 14:35

Urlop wypoczynkowy płacimy tak jak by pracownik pracował,wpisujesz w poz.2 składniki stałe,czyli razem z wynagrodzeniem.

#19 Gość_Ela

Gość_Ela
  • Goście

Napisano 20 październik 2008 - 15:25

dzięki.A czy urlop bezpłatny powinnam ujmować w zaświadczeniu nawet wtedy gdy są to np. 2 dni? Czy dopiero powyżej 30 dni

#20 Gość_Maria

Gość_Maria
  • Goście

Napisano 20 październik 2008 - 15:32

każdy dzień urlopu bezpłatnego ujmujesz w Rp-7,tak jak każdy dzień zatrudnienia.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych