Skocz do zawartości


EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY


wróć do serwisu Kadry 5414 odpowiedzi w tym temacie

#1921 Gość_Gosia

Gość_Gosia
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2012 - 09:41

Witam,po 01.01.2012r weszły nowe przepisy o składaniu oświadczenia o zatrudnieniu przez kierowcę!Do tej pory wystarczyło oświadczenie o wymiarze zatrudnienia albo o niepozostawianiu w zatrudnieniu u innego pracodawcy !!! a teraz: o przeciętnej tygodniowej liczbie godzin wykonywanych przewozów drogowych lub innych czynności, na innej podstawie niż stosunek pracy, albo o ich nie wykonywaniu.Jak to ma pracodawca sporządzić!!!??? bo jest to obowiązek pracodawcy!!!

#1922 Gość_monezi

Gość_monezi
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2012 - 10:35

Do pana Mariusza z ITDProszę rozwiać moje wątpliwości odnośnie rysowania na odwrocie tarczki - czas postoju ( łóżko). NP: Kierowca rozpoczyna pracę o godz. 17,00 09.01.2012 a kończy o 02,00 10.01.2012 (1 tarczka) następnie rozpoczyna kolejną pracę o godz. 12,00 10.01.2012 a kończy np. o 18,00 10.01.2012 (2 tarczka)Kierowca po skończeniu pracy wyjął tarczki, więc na odwrocie powinien narysować" 1- tarczka z dnia 09.01.2012 od godz. 00,00 do godz 17,00 łóżko 2- tarczka z dnia 10.01.2012 od godz. 02,00 do godz. 12,00 łóżko i od 18,00 do 24,00 łóżkoMój kierowca tak rysuje na tarczce. A moje wątpliwości powstały dlatego że kierowca z innej firmy opisuje tarczki w inny sposób. 1- tarczka z dnia 09.01.2012 od godz 02,00 do 17,00 łóżko 2- tarczka z dnia 10.01.2012 od godz. 00,00 do 12,00 i od 18,00 do 24,00Proszę o odpowiedz, która wersja jest właściwa rysowania. Z góry dziękuję, pozdrawiam.

#1923 Gość_Wiktor

Gość_Wiktor
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2012 - 12:44

w której zakładce w programie tachoscan wprowadza się godziny niedzielne bo chcę od nowego roku wprowadzić zapis: Przez pracę w niedzielę lub święto uważa się pracę wykonywana pomiędzy godziną 5:oo w tym dniu, a godzina 5:oo dnia następnego. Dla kierowców niedziela obejmuje czas od godziny 0oo w niedzielę do godziny 24oo.?

#1924 Gość_PrzPrz

Gość_PrzPrz
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2012 - 19:22

monezi: wiem, że to nie do mnie pytanie - ale jedyna różnica, jaka jest w tych zapisach, to nieudokumentowany czas od 0000 do 0200 w dniu 09.01.2012. Kierowca musi mieć udokumentowany cały czas (praca, dyżur, odpoczynki i przerwy) tarczkami, plikami z TC lub zaświadczeniami o działalności.Jeżeli czas ten jest udokumentowany zaświadczeniem o działalności, to jest ok - jeśli jednak było to w trasie, a nie było zaświadczenia - grozi mandat...

#1925 Gość_voice 45

Gość_voice 45
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 10:50

Jednak nie mogę z się zgodzić z tym co PrzPrz napisał wyżej. Przecież wg drugiego zapisu kierowca 10.01 od 00:00 do 02:00 miał łóżko a przecież w tym dokładnie czasie na poprzedniej tarczy ma zapis jazdy. Niezgodność.Chyba jednak pierwszy zapis jest prawidłowy. U nas tak własnie kierowcy zapisują.

#1926 Gość_Rave

Gość_Rave
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 11:57

Witam, czy mógłby mi dokładnie ktoś opisać , wytłumaczyć te nowe przepisy dotyczące czasu pracy kierowców które weszły od 1 stycznia 2012. Interesuje mnie jazda jednego kierowcy tak i również jazda w podwójnej obsadzie. Bedę wdzięczny za dobre wytłumaczenie

#1927 Gość_ITD-PIP.pl

Gość_ITD-PIP.pl
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 13:17

pawels: adnotacja, że kierowca nie uczestniczył w załadunku i nie miał mozliwości sprawdzenia towaru. Zależy też jak jest uszkodzony towar... ale zawsze na liście przewozowym nalezy taka adnotację umieścić.Skalar: tak - indywidualny rozkład = brak nadgodzin za naruszenie doby pracowniczej, tak, nowa pora nocna jest dodatkowo - nie zamiast starej, Gosia: zalezy czy kierowca pracuje gdzieś jeszcze - 90% kierowców pracuje tylko w jednej firmie - wytarczy mieć oświadczenie, że nie pracuje on nigdzie wiecej i to wystarczy. A jesli pracuje np. jako magazynier - to nalezy podać wymiar tej pracy - ale to jest od zawsze wazne - bo przecież skoro pracował, to nie miał odpoczynku a to ma wpływ na jego możliwość pracyjako kierowca... dużo szumu o normalną sytuację.monezi: pierwsza jest jest dobra - druga wymaga wyjaśnienia z powodu opisanego przez voice45. Rave: nic się nie zmieniło w przepisach dot. czasu jazdy i odpoczynków po 1 stycznia. Zmieniły się zasady rozliczania i planowania pracy kierowcy ale tylko w zakresie wynagrodzeń. Rozporządzenie 561/06 się nie zmieniło.

#1928 Gość_Rave

Gość_Rave
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 13:42

a co z czasem pracy ? bo od 1 stycznia brane są pod uwagę te godziny noce i mianowicie czy kierowca może wydłużyc sobie czas pracy wtedy kiedy jechał w godzinach nocnych czy moze mieć tylko 10h czasu pracy ? a jeśli kierowcy jadą w podwójnej obsadzie to kady z nich ma po 10h czyli w sumie 20h tak ?

#1929 Gość_Tachospeed

Gość_Tachospeed
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 15:30

@Rave Każdego kierowcę przepisy rozpatrują w sposób indywidualny, jeśli chodzi o rozliczanie czasu pracy.Natomiast dodatek za pracę w nocy wylicza się według starych przepisów, zaś według zaktualizowanych przepisów kontrolerzy mogą nakładać kary za pracę dłuższą niż 10 godzin.

#1930 Gość_voice 45

Gość_voice 45
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 16:41

Rave poczytaj kilka postów od 1886. Było wyjasnione, że tylko 4 godziny w czasie nocnym (między 00:00 a 07:00) ograniczają pracę kierowcy do 10 godzin w danej dobie. Czas nocny (czyli 8 godzin ustalone wg K.P.art 151 ) służy do wyliczenia dodatku do wynagrodzenia za pracę.

#1931 Gość_monezi

Gość_monezi
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 17:07

Więc moja wersja jest poprawna.Dziękuję bardzo za odpowiedz. Pozdrawiam

#1932 Gość_PrzPrz

Gość_PrzPrz
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 17:34

monezi, voice 45: Faktycznie, nie zwróciłem uwagi na niespójność danych - zakładałem, że kierowca nie postawi z tyłu kreski, gdy jest zapis na wykresówce... Przepraszam, mea culpa...

#1933 Gość_rave

Gość_rave
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 18:18

Dzięki za info, ale mam jeszcze jedno pytanie dotyczące tych 10h godzin pracy po godzinach nocnych. Czy np jeśli u mnie w firmie godziny nocne ustalone są od 24 do 4,00 i jeśli kierowca np zaczyna jazdę o 1 i jedzie w tych godzinach nocnych 3h nie 4 to czy wtedy też ma skrócony czas pracy do 10 h ?

#1934 Gość_pawels

Gość_pawels
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 21:29

dziękuję za odpowiedz ale proszę o uściślenie kto dokonuje takiej adnotacji sam kierowca, czy ktoś dokonujący załadunku??

#1935 Gość_beńka

Gość_beńka
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 21:37

mam pytanie odnośnie regulaminu pracy i wynagradzanianie pracuje w firmie transportowej a usługowo handlowej i sami przywozimy towar sobie z Niemiec własnym transportem i przy okazji zabieramy coś zawsze z polski do Niemieczatrudniamy 2 kierowców sam. ciężarowych i 4 kierowców jeżdżących małymi dostawczakami do 3.5tZakład zatrudnia ponad 80 osób ale są to głownie sprzedawcy. regulamin który jest w firmie jest napisany głównie pod tą grupę.Teraz interesuje mnie jak wprowadzić regulamin obejmujący kierowców tj porę nocna kierowców, ich czas pracy itp.jak to zrobić stworzyć drugi regulamin specjalnie dla nich czy zrobić aneks do już istniejącego??

#1936 Gość_Skalar

Gość_Skalar
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 22:33

Do Pana Mariusza:Witam,Czy mógłby Pan w skrocie napisac co to oznacza w praktyce że ""indywidualny rozkład = brak nadgodzin za naruszenie doby pracowniczej" bylbym wdzięczny. pozdrawiam,Skalar

#1937 Gość_Skalar

Gość_Skalar
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 22:36

2. Czy mozna taki "indywidualny rozkład zastosowac dla kazdego kierowcy w systemie rownowaznym?Z góry dziękuję,Skalar

#1938 Gość_ITD-PIP.pl

Gość_ITD-PIP.pl
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2012 - 00:00

rave: nawet 10 minut pracy w porze nocnej (np. wyjazd o 3:50) powoduje już ograniczenie do 10h pracy. Ale od razu dorzucę: PRACY (jazdy/innej pracy) - nie "każdej" aktywności... czyli ruszając o 3:50 wcale nie jest powiedziane, ze można pracować tylko do 13:50... bo do czasu pracy nie wlicza się przerw w pracy i dyżurów.. a to powoduje, że faktycznie 10h pracy będzie naliczone dopiero np. o 17stej...pawels: załadowca - bo wtedy on bierze odpowiedzialność za ładunek - a kierowca powinien tego dopilnować, jeśli faktycznie nie ma możliwości nadzoru załadunku.beńka: w istniejącym regulaminie dopisać np. dodatkowy rozdział "dotyczy kierowców" - pozostałe zapisy są wspólne, a tylko kilka elementów wymaga uściślenia dla kierowców.Skalar: wprowadzenie takiego systemu powoduje brak dodatków za naruszenie doby pracowniczej (wcześniejsze rozpoczęcie pracy niż po 24h). Przykład: jeśli kierowca w poniedziałek zaczął pracę o godz. 7:00 i pracował 8godzin, a kolejnego dnia, po prawidłowym odpoczynku zaczął pracę o 6:00 i tez pracował 8h, to do tej pory miał 16 godzin pracy i 1 dodatek nadg. za naruszenie doby (cofnięcie rozpoczęcia z 7:00 na 6:00) a po wprowadzeniu indywidualnego rozkładu nie nalicza się tego dodatku.Indywidualny rozkład można wprowadzić dla każdego systemu zatrudnienia.

#1939 Gość_olo

Gość_olo
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2012 - 13:34

Ile można przepracować nadgodzin w całym roku kalendarzowym 2012?

#1940 Gość_ITD-PIP.pl

Gość_ITD-PIP.pl
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2012 - 19:15

416



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych