Skocz do zawartości


EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY


wróć do serwisu Kadry 5559 odpowiedzi w tym temacie

#1881 Gość_jacek

Gość_jacek
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2012 - 12:33

aha jak kierowca dopiero sie zatrudnil u nas,a 28 dni do tyłu nie jeżdził nigdzie ,co zaznaczyć na zaświadczeniu ,gdzie postawić "krzyżyk" ??

#1882 Gość_jacek

Gość_jacek
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2012 - 12:35

Aniu:gdzie ma otworzyć się ? pozgraniu ,podlączam ten klucz do portu USB i co ? jak te dane znajdą się w Tachspeedzie ?

#1883 Gość_anna

Gość_anna
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2012 - 15:07

krzyżyk w okienku- miał czas wolny...kurcze- tachospeed pomylił mi się z tachoscanem B)Ja mam tachoscana i wtykam ten klucz, którym sczytywałam tacho do komputera i "otwórz". Prawdopodobnie w tachospeedzie jest podobnie

#1884 Gość_keraj

Gość_keraj
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2012 - 19:59

JACEKSPRÓBUJ DANE CYFROWE-IMPORT DANYCH CYFROWYCH-IMPORT DANYCH Z PLIKU

#1885 Gość_-nowika

Gość_-nowika
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2012 - 20:23

Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak interpretować nowy zapis z ustwie o porze nocnej kierowców:"6a) pora nocna — okres czterech godzin pomiędzy godziną 0000 i godziną 0700; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy;"

#1886 Gość_ITD-PIP.pl

Gość_ITD-PIP.pl
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2012 - 21:25

nowika: drugą porę nocną stosuje się tylkona potrzeby art 21 - czyli ograniczeń pracy w porze nocnej. Wcześniej to ograniczenie działało dla pory nocnej 8-godzinnej z Kodeksu Pracy, teraz jest osobna definicja dla tego ograniczenia wynikająca z UoCPK.

#1887 Gość_PrzPrz

Gość_PrzPrz
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2012 - 23:40

ITD-PIP.pl: czyli chodzi o to, że dopiero jak kierowca przepracuje 4 dowolne godziny w okresie od 0000 a 0700, to dopiero wówczas ma limit 10 godzin pracy w danej dobie z art. 21 Uocpk...?Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym 2012 Roku dla wszystkich Forumowiczów... B)

#1888 Gość_voice 45

Gość_voice 45
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2012 - 13:27

Właśnie, przepracuje 4 dowolne godziny czy przepracuje choćby 5 minut w ramach ustalonych 4 godzin w zakresie 00:00 do 07:00?

#1889 Gość_memek

Gość_memek
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2012 - 17:22

ja pracuje w systemie 12 na24 nadgodziny przezucaa nam na inna fire i placa bez premi to raczej bezprawnie co mozna zrobic z tym

#1890 Gość_Justyna

Gość_Justyna
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2012 - 21:34

Witam!Samochód objęty licencją zostaje wycofany z jazdy po drogach publicznych i jeździ po terenie zakładu pracy jako samochód przestawiajacy przyczepy. Jeśli jeździ po terenie zakładu jeżdżą nim osoby które nie są `kierowcami`. Nagle zdaża się praca dla tego samochodu i wyjeżdza w trase. Co z czasem kiedy samohód jeżdził po placu? Jeśli jeździ po drogach nie publicznych tylko po wewnątrzzakładowym teren to czy wówczas musi być to kontrolowane. Co zrobić z takim samochodem, a dokładnie z jego tacho analogowym?Dzięki

#1891 Gość_Justyna

Gość_Justyna
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2012 - 21:48

Jeszcze jedna sprawa. Po rozliczeniu danego miesiąca wychodzą nieprawidłowości. Każdy błąd, który został wykonany, powinien być opisany niezwłocznie na wydruku z tachografu. A co jeśli takie sytuacje wyłapuję dopiero osoba rozliczająca kierowców. Np. kierowca błędnie zrobił wpis manualny i zamiast łożeczka wyszła praca lub gotowość? Na wydruk jest już zbyt późno, ale z drugiej stry miesiąc nie jest czasem zbyt długim żeby zapomniec co się robiło, więc może wystarczy albo chociaż pomoże pisemko w formie `Oświadczam iż dnia x w godzinach y błędnie dokonałem wpisu manualnego zamiast pracy powinien pojawić się odpoczynek.`Czy istnieją inne dobre rady w tej sferze?I co w przypadku kiedy kierowca jeżdzi na tacho analogowym i w dany dniu nie mial zaplanowanej pracy w związku z tym przyszedł do pracy jako np. pracownik produkcyjny. Ok południa okazało się że musi wyjechać w trase w związku ztym wkłada tarczke i jedzie. Podczas rozliczania takiego kierowcy wykazuje prace na tarczce i musze dorzucić prace jako p.p w miejscu gdzie tarczka nie jest wyrysowana. Czy jest to rzecz poprawna? czy ktoś może mieć zastrzeżenia do takich praktyk? Wiem że liczy się aby cała praca była policzona i zapłacona ale czy z drugiej strony może nam tos zarzucic że jest to błąd kierowcy bo powinien włożyć tarczkę i ją wyrysować nawet jak pracuje jako pp? W ten dzień miałby zoaświadczenie o nieprowadzeniu z zaznaczeniem że wykonywał inna prace gdyby nie wydażyła się ta historia z nagłym wyjazdem.Prosze o jakieś wskazówki jak postepować w takich sytuacjach.Dzięki

#1892 Gość_Anita

Gość_Anita
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2012 - 00:03

jaki jest dobowy wymiar czasu pracy kierowcy w systemie równoważnym, transport usługowy? bo sa jakieś zmiany ale nie mogę dotrzeć do źródła?

#1893 Gość_Anita

Gość_Anita
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2012 - 00:06

jaki jest dobowy wymiar czasu pracy kierowcy- system równoważny- transport usługowy, bo coś się zmieniło ale nie mogę dotrzeć do źródła?

#1894 Gość_PrzPrz

Gość_PrzPrz
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2012 - 00:24

Justyna: Samochód wyposażony w tachograf powinien mieć rejestrowane wszystkie jazdy. Jeśli jest to tachograf analogowy, to na wykresówkach... Tachograf cyfrowy ułatwia sprawę, bo zapisuje wszystko w wewnętrznej pamięci - trzeba jednak użyć funkcji OUT (i opisaćna wydruku z danego dnia, dlaczego użyta została funkcja OUT).Opisywanie wydruków lub tarczek, wynikające z art. 12 R561/2006, może służyć jedynie do konwalidacji przedłużenia jazdy lub skrócenia odpoczynku, w celu zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu / osób / ładunku - zaś adnotacja powinna być dokonana najpóźniej bezpośrednio po dotarciu na miejsce bezpiecznego postoju. Moim zdaniem późniejsze opisywanie czegokolwiek zmieni tylko tyle, że z jednej strony będzie widać, że przewoźnik (pracodawca) dokonuje wszelkich starań w celu przestrzegania przepisów, ale za to z drugiej - ułatwi kontrolerowi znalezienie wykroczenia (co w zasadzie i tak będzie nieuniknione).Zgodnie z art. 6 ust. 5 R561/2006 kierowca obowiązany jest rejestrować wszystkie okresy swojej aktywności. W przypadku rozpoczęcia innej pracy, a następnie wyruszenia w trasę - przed ruszeniem w trasę kierowca powinien wyrysować w diagramie na odwrocie tarczki lub wpisać w tachografie cyfrowym odpowiednie okresy działalności (łóżko, młotki) w danej dobie. Chwila włożenia tarczki nie jest chwilą rozpoczęcia pracy, więc oczywiście trzeba też pilnować dobowego odpoczynku.Wg tego, co wcześniej pisał tu Pan Mariusz (ITD-PIP.pl), zaświadczenie o czasie wolnym wystawia się na pełne dni wolne od pracy - czyli również czas odpoczynku dobowego wystarczy wyrysować ręcznie na odwrocie tarczki lub wpisać do TC, i podobnie postąpić z poprzednimi dniami pracy (młotki ręcznie na tarczce za dany dzień) - tak, aby kierowca miał udokumentowane kompletne 28 dni wstecz + bieżący.

#1895 Gość_PrzPrz

Gość_PrzPrz
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2012 - 00:34

Justyna: Oczywiście - "rysowane" tarczki tylko za te dni, w których w jakiejś części był prowadzony pojazd objęty R561/2006... Za dni w całości przeznaczone na inną pracę należy wystawić "Zaświadczenie o działalności" z zaznaczoną rubryką 18.

#1896 Gość_Maciek

Gość_Maciek
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2012 - 09:33

Witam,Mam pytanie dotyczące czasu jazdy w załodze. Z tego co do tej pory uważałem, że jest poprawne to schemat takiej jazdy wyglądać powinien następująco:Kierowca A - 4:30 jazdy Kierowca B - 4:30 wolnego czasu (45 min pauzy + 3:35 dyspozycji)Kierowca B - 4:30 jazdy Kierowca A - 4:30 wolnego czasu (45 min pauzy + 3:35 dyspozycji)Pauza 45 minut dla obu kierowcówPowtórzony cykl zamieszczony u góry tym razem zakończony 9 h pauzy dla obu kierowców.Dziś rano zatrzymano naszych kierowców w Holandii. Stwierdzono ze w gdy jeden kierowca prowadzi wspomniane 4:30 minut drugi powinien mieć te 45 minut pauzy tylko dla siebie. Ale powinni się na ten czas zatrzymać. Czyli wychodziłoby że jeden kierowca prowadzi tak na prawdę 3:45 i później pauzyją przez 90 minut.Przynajmniej ja w ten sposób to zrozumiałem prosiłbym o podpowiedź bo mogę się oczywiście mylić. Jeśli jednak moje rozumowanie jest poprawne to na jakie konkretne artykuły mogę się w tej sytuacji powołać?

#1897 Gość_PrzPrz

Gość_PrzPrz
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2012 - 13:14

Maciek: Ani art. 7 R561/2006, ani żaden inny przepis nie mówi o obowiązku wykorzystaniu przerwy NATYCHMIAST po wyczerpaniu limitu 4h30m jazdy - więc jeżeli po 9h jazdy była przerwa 45 minut - wszystko powinno być ok.Przy takiej interpretacji, jaką zaprezentowali Holendrzy, nie ma możliwości, żeby obaj kierowcy wyczerpali tygodniowe limity 56h prowadzenia pojazdu, gdyż nie da się, żeby w takim układzie przerw jeden przejechał 10h, a drugi 9h w okresie 30h (4,5+0,75+4,5+0,75+4,5+0,75+4,5+0,75+1+9=31) - więc jest z pewnością błędna.Notabene - dwa ekrany wcześniej jest dyskusja na temat, czy już czas dyspozycji na fotelu pasażera można traktować jako odebranie przerwy przez drugiego kierowcę (definicja przerwy mówi tylko o zakazie pracy w tym czasie, a nie ma tam mowy o swobodnym dysponowaniu czasem). Wychodzi na to, że Holendrzy zaprezentowali jeszcze bardziej "wypoczynkową" interpretację przepisów niż ja...Ale ja jestem tylko kierowcą, co na to ekspert?

#1898 Gość_Maciek

Gość_Maciek
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2012 - 15:06

PrzPrz: No właśnie według art. 4 wspomnianego przez Ciebie rozporządzenia, podpunkt f) mówi, że:„odpoczynek” oznacza nieprzerwany okres, w którymkierowca może swobodnie dysponować swoim czasem;Ale cala reszta rozumowania załogi moim zdaniem sprawia, że interpretacja przedstawiona przez Holendrów jest odrobinę przesadzona ale również czekam na zdanie eksperta w tej kwestii.

#1899 Gość_ITD-PIP.pl

Gość_ITD-PIP.pl
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2012 - 16:58

Była już tutaj dyskusja na ten temat - dyspozycja w załodze jest traktowana jako przerwa i nie trzeba robić ani odpoczynku po 4:30 jazdy, ani po 9h, ale zdarzają się takie przypadki interpretowania na siłę, że trzeba zrobić 45 minut na postoju, co najmniej po 9h jazdy (4:30 jednego i drugiego kierowcy). Ja osobiście nie widziałem nigdy mandatu za taki "brak" przerwy - ale przepisy nie są tutaj klarowne stąd sporadyczne przypadki jak ktoś chce coś znaleźć to szuka...Interpretacja holenderska to już całkiem jakaś abstrakcja, bo nie da się technicznie zrobić "odpoczynku" podczas jazdy drugiego kierowcy - bo tachograf zawsze się przełączy na dyspozycję.

#1900 Gość_krzysiekbigman

Gość_krzysiekbigman
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2012 - 22:38

witam mam pytanie odnośnie czasu pracy kierowcy wraz z obsługą pojazdu tzn, jaki jest faktyczny czas pracy kierowcy wraz z obsługą pojazdu od włożenia tarczki do jej wyciągnięcia nadmieniam, iż moje auto ma zamontowany HDS.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych