Skocz do zawartości


EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY


wróć do serwisu Kadry 5426 odpowiedzi w tym temacie

#4201 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 966 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 14 październik 2013 - 18:53

Panie Mariuszu dzięki za odpowiedz. Czyli jeśli dobrze rozumiem to wg. rozp.561 jeśli jest mowa o dziennym odpoczynku to jest to okres od zakończenia jednego okresu jazdy dziennej a rozpoczęciem następnej jazdy i to w cale nie musi zawierać się w dobie zegarowej (chociaż do końca nie jestem pewna). Ale jeśli już jest mowa o tygodniowym odpoczynku to  musi być w okresie od 00.00 w poniedziałek do 24.00 w niedzielę

Odpoczynki (żadne) nie muszą się pokrywać z początkiem lub końcem doby kalendarzowej, tygodniowe tez nie. Tygodniowy odpoczynek na przełomie tygodni zalicza się do jednego tygodnia lub do drugiego, ale nie do obu. Odpoczynki (dzienne i tygodniowe) mają trwać wystarczająco długo, oraz rozpoczynać się w odpowiednim czasie od poprzedniego prawidłowego odpoczynku. Jedynie odnośnie rekompensaty odpoczynku tygodniowego jest wymóg, że ma być ona odebrana przed końcem trzeciego tygodnia, czyli przed 24:00 w niedzielę.

 

A jak można inaczej uregulować godziny dla doby: niedziela? jest jakiś wybór?

Jak wszystkie sprawy związane ze stosunkiem pracy. W regulaminie pracy, w obwieszczeniu dla firm zatrudniających mniej niż 20 pracowników lub w tej sytuacji także w umowie o pracę.

Polecam też zapoznać się z trzema nowymi interpretacjami komisji prawnej GIP z 12.09.2013r

na ich stronach dotyczącymi rozliczania ryczałtów za nocleg i czasu pracy kierowców.

strasznie skomplikowana odpowiedź na proste pytanie...

 

Można to ustalić inaczej w dokumentach wewnątrz-firmowych, ale definicja niedzieli może mieć swój początek w zakresie od 0:00 w niedzielę do 23:59 w niedzielę i taka niedziela trwa 24 godziny od tego rozpoczęcia. W praktyce ustala się niedzielę np. od 0:00 w niedziele do 24:00,  albo Kodeksowo:  6:00 w niedz. do 6:00 w poniedziałek,  a czasem dla pracowników biurowych np.:  7:00 w niedz. do 7:00 w poniedziałek. Ma to służyć zabezpieczeniu sytuacji zbyt szybkiego rozpoczynania pracy w poniedziałek po weekendzie (zagrożenie pracy w niedzielę skutecznie to blokuje). Ale jak nie ma innego wyjścia to pracownik pracuje w niedzielę i dostaje za to odpowiednie wynagrodzenie. I już.

 

dc523, co mają do def. niedzieli stanowiska GIP z 12.09.2013 ?


logo_itd.pngMariusz Hendzel
Znajdziesz mnie wszędzie (klik)
 

Najbliższe szkolenia z rozliczania czasu pracy [ mapka ]:  | w okresie wakacyjnym szkolenia tylko indywidualnie w firmach - zapraszamy do kontaktu |

 
 

 

 

 

 

 


#4202 Krokodyl

Krokodyl

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 20 postów
  • LokalizacjaTarnów, Cała Polska

Napisano 15 październik 2013 - 08:22

 

a dlaczego nie zalicza sie do tygodniowego ????Ten kierowca (z przykładu powyżej) może mieć 2 skrócone pod rząd - a takie było pytanie. Kierowca wyjechał w środę, czyli juz ma zaliczony w tym tygodniu odpoczynek regularny, więc nastepny musi dopiero zrobić za 2,5 tygodnia w niedzielę, czyli wszystkie 2 weekendy po drodze mogą byc skrócone i mamy praktyczne rozwiązanie problemu.

A kto powiedział że do środy miał wolne ??? To nie zostało określone, lecz tylko w Pańskim domyśle tak zostało założone, że nie pracował od niedzieli do wyjazdu do środy :)



#4203 789misiek

789misiek

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 8 postów

Napisano 15 październik 2013 - 09:54


    [*]W ciągu tygodnia (oo.oo pon.-24.oo niedziela) kierowca jeździ maksymalnie 56 godz.
    [*]Tygodniowy (00.00 pon.do 24.00 niedziela) czas pracy kierowcy łącznie z godz.nadliczbowymi  nie może przekroczyć przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym
    [/list]

#4204 Gość_krysia

Gość_krysia
  • Goście

Napisano 15 październik 2013 - 10:40

Odpoczynki (żadne) nie muszą się pokrywać z początkiem lub końcem doby kalendarzowej, tygodniowe tez nie. Tygodniowy odpoczynek na przełomie tygodni zalicza się do jednego tygodnia lub do drugiego, ale nie do obu. Odpoczynki (dzienne i tygodniowe) mają trwać wystarczająco długo, oraz rozpoczynać się w odpowiednim czasie od poprzedniego prawidłowego odpoczynku. Jedynie odnośnie rekompensaty odpoczynku tygodniowego jest wymóg, że ma być ona odebrana przed końcem trzeciego tygodnia, czyli przed 24:00 w niedzielę.

 

strasznie skomplikowana odpowiedź na proste pytanie...

 

Można to ustalić inaczej w dokumentach wewnątrz-firmowych, ale definicja niedzieli może mieć swój początek w zakresie od 0:00 w niedzielę do 23:59 w niedzielę i taka niedziela trwa 24 godziny od tego rozpoczęcia. W praktyce ustala się niedzielę np. od 0:00 w niedziele do 24:00,  albo Kodeksowo:  6:00 w niedz. do 6:00 w poniedziałek,  a czasem dla pracowników biurowych np.:  7:00 w niedz. do 7:00 w poniedziałek. Ma to służyć zabezpieczeniu sytuacji zbyt szybkiego rozpoczynania pracy w poniedziałek po weekendzie (zagrożenie pracy w niedzielę skutecznie to blokuje). Ale jak nie ma innego wyjścia to pracownik pracuje w niedzielę i dostaje za to odpowiednie wynagrodzenie. I już.

 

dc523, co mają do def. niedzieli stanowiska GIP z 12.09.2013 ?

Bardzo dziękuję!

To wyjaśnia! GIP z 12.09.2013 nie ma związku!

Lubimy skomplikowane odpowiedzi dla mniej wtajemniczonych



#4205 Gość_kierowca

Gość_kierowca
  • Goście

Napisano 15 październik 2013 - 12:34

Witam,

Proszę o odpowiedź, jeżeli w weekend pauza trwała 43 godziny , mogę zrekompensować te dwie godz z pauzą dobową 11 godz pauzy dobowej + 2 godz z pauzy weekendowej ???



#4206 789misiek

789misiek

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 8 postów

Napisano 15 październik 2013 - 15:09


    [*]W ciągu tygodnia (oo.oo pon.-24.oo niedziela) kierowca jeździ maksymalnie 56 godz.
    [*]Tygodniowy (00.00 pon.do 24.00 niedziela) czas pracy kierowcy łącznie z godz.nadliczbowymi  nie może przekroczyć przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym
    [/list]

     

    Czy powyższe myślenie jest prawidłowe


    Czytaj więcej na Infor.pl: http://forum.infor.p...1#ixzz2hndh6XIl


#4207 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 966 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 15 październik 2013 - 17:14

Witam,

Proszę o odpowiedź, jeżeli w weekend pauza trwała 43 godziny , mogę zrekompensować te dwie godz z pauzą dobową 11 godz pauzy dobowej + 2 godz z pauzy weekendowej ???

tak.

 

 


    [*]W ciągu tygodnia (oo.oo pon.-24.oo niedziela) kierowca jeździ maksymalnie 56 godz.
    [*]Tygodniowy (00.00 pon.do 24.00 niedziela) czas pracy kierowcy łącznie z godz.nadliczbowymi  nie może przekroczyć przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym
    [/list]

     

    Czy powyższe myślenie jest prawidłowe

Wszystko się zgadza. Jedno drugiego nie wyklucza.


logo_itd.pngMariusz Hendzel
Znajdziesz mnie wszędzie (klik)
 

Najbliższe szkolenia z rozliczania czasu pracy [ mapka ]:  | w okresie wakacyjnym szkolenia tylko indywidualnie w firmach - zapraszamy do kontaktu |

 
 

 

 

 

 

 


#4208 Gość_pwpw

Gość_pwpw
  • Goście

Napisano 16 październik 2013 - 08:33

[color=rgb(0,0,0);font-family:Tahoma;font-size:13px;]Kierowca mimo pouczeń, wciąż popełnia błędy i nie przestrzega czasu pracy kierowcy. [/color]
[color=rgb(0,0,0);font-family:Tahoma;font-size:13px;]W wyniku kontroli na firmę może być nałożona kara finansowa. [/color]
[color=rgb(0,0,0);font-family:Tahoma;font-size:13px;]Czy można nałożyć na kierowcę karę upomnienia i w razie kontroli i nałożenia na firmę kary finansowej obciążyć kierowcę tą karą pieniężna kierowcę - na podstawie właśnie tego upomnienia? [/color]

[color=rgb(0,0,0);font-family:Tahoma;font-size:13px;]Czy art. 108 Kodeksu Pracy można podciągnąć również za nie przestrzeganie przepisów om czasie pracy kierowcy?[/color]

 

 



#4209 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 966 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 16 październik 2013 - 08:55

Podczas kontroli należy wykazać odpowiednią organizację pracy w przedsiębiorstwie - wtedy nie nakłada się kary na firmę. Inspektor może nałożyć karę na kierowcę. Takie "narzędzia" są określone w ustawie o transporcie. Nie wolno przerzucać kary na firmę - jako potrącenie na kierowcę. Mozna wykorzystać inne elementy wynagrodzenia - premie, nagrody - te elementy są uzależnione od wyników i poprawności pracy.


logo_itd.pngMariusz Hendzel
Znajdziesz mnie wszędzie (klik)
 

Najbliższe szkolenia z rozliczania czasu pracy [ mapka ]:  | w okresie wakacyjnym szkolenia tylko indywidualnie w firmach - zapraszamy do kontaktu |

 
 

 

 

 

 

 


#4210 Polka

Polka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 61 postów

Napisano 16 październik 2013 - 13:36

Witam,

 

Proszę o informację, sytuacja wygląda nastepująco: kierowca nie jeździ non stop, w związku z tym, ze jest to firma która przewozi maszynę na plac budowy na potrzeby własne. I jest tak, że pojazd stoi na bazie nawet pare miesięcy, a pracownik ten wykonuję w tym czasie inną pracę, lub ma czas wolny. W zwiazku z tym, zaświadczenie o działalności 561/2006 powinno wypełniać się dla każdego ze zdarzeń oddzielnie? Np jeździł autem od 07.10-08.10 ( oczywiście nie non stop, tylko 07.10. 2h a 10.08. 5h) od 11.10 do 14.10 nie jeździł. Wystepuje w tym przypadku piatek, który jest dniem pracy oraz weekend, gdzie pracownik miał wolne z racji sob-niedzieli. Czy w zaświadczeniu można zaznaczyć dwa zdarzenia, czyli, że miał czas wolny od pracy oraz wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu?



#4211 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 966 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 16 październik 2013 - 15:16

 Wystepuje w tym przypadku piatek, który jest dniem pracy oraz weekend, gdzie pracownik miał wolne z racji sob-niedzieli. Czy w zaświadczeniu można zaznaczyć dwa zdarzenia, czyli, że miał czas wolny od pracy oraz wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu?

Tak, musi być rozróżniony dzień, w którym wykonuje inną pracę oraz dni kiedy ma odpoczynki (cały dzień) bo takie odpoczynki są potem potrzebne przy kontroli drogowej jako odpoczynki tygodniowe zgodne z Rozp. 561/2006.


logo_itd.pngMariusz Hendzel
Znajdziesz mnie wszędzie (klik)
 

Najbliższe szkolenia z rozliczania czasu pracy [ mapka ]:  | w okresie wakacyjnym szkolenia tylko indywidualnie w firmach - zapraszamy do kontaktu |

 
 

 

 

 

 

 


#4212 Gość_Mateuszz

Gość_Mateuszz
  • Goście

Napisano 17 październik 2013 - 09:21

Witam, ja mam pytanie odnośnie maksymalnego dziennego czasu pracy kierowcy. W przypadku regularnego odpoczynku z moich obliczeń wynika, że maksymalnie może pracować 12,5 godziny dziennie, a w przypadku skróconego wychodzi mi, że 11 h i 45 minut. Stąd pytanie czy dobrze to wyliczyłem? Pozdrawiam Mateusz.



#4213 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 966 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 17 październik 2013 - 10:16

To zależy jakie założenia i układ zdarzeń Pan sobie wybrał oraz interpretacji dot. przerw. Proszę napisać tutaj swój sposób obliczeń i zobaczymy czy jest ok - zanim zaczniemy dyskutować kto i co miał na myśli.


logo_itd.pngMariusz Hendzel
Znajdziesz mnie wszędzie (klik)
 

Najbliższe szkolenia z rozliczania czasu pracy [ mapka ]:  | w okresie wakacyjnym szkolenia tylko indywidualnie w firmach - zapraszamy do kontaktu |

 
 

 

 

 

 

 


#4214 Gość_Mateuszz

Gość_Mateuszz
  • Goście

Napisano 17 październik 2013 - 10:39

Chodzi mi o teoretyczne określenie jaki jest maksymalny dobowy czas pracy kierowcy? Zakładając że poświęca 9 lub 10 h na prowadzenie pojazdu (uwzględniając wymagane przerwy), robi odpoczynek regularny 11h lub skrócony 9h, a pozostały czas to inna praca. Z moich obliczeń wynika, że:

1. Dla 9h jazdy

- odpoczynek 11h: 4,5 h jazdy, odpoczynek 45 minut (15 zaliczane do pracy, 30 do przerwy), 3h 15 minut inna praca, 4,5h jazda i 11h odpoczynek. Maksymalny czas pracy: 12,5 h.

- odpoczynek 9h: 4,5 h jazdy, odpoczynek 45 minut (15 praca, 30 przerwa), 5h 15 minut innej pracy, 4,5 h jazdy i 11h odpoczynek. Maksymalny czas pracy: 14,5 h.

2. Dla 10 h jazdy: 

- odpoczynek 11h: 4,5 h jazdy, odpoczynek 45 minut (15 praca, 30 przerwa), 4,5h jazdy, 45 minut przerwa, 1h 30 minut inna praca, 1 h jazda, 9h odpoczynek. Maks. czas pracy : 11h 45 minut.

 

- odpoczynek 9h: 4,5 h jazdy, odpoczynek 45 minut (15 praca, 30 przerwa), 4,5h jazdy, 45 minut przerwa, 3h 30 minut inna praca, 1 h jazda, 9h odpoczynek. Maks. czas pracy : 13h 45 minut.

 

Czy dobrze to liczę?

pozdrawiam Mateusz



#4215 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 966 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 17 październik 2013 - 15:11

No tak może to być - teoretycznie. Jak widać wszystko zalezy od sumy jazdy dziennej, bo albo wymusza to tylko jedną przerwę albo dwie. A reszta to już zwykłe odejmowanie.


logo_itd.pngMariusz Hendzel
Znajdziesz mnie wszędzie (klik)
 

Najbliższe szkolenia z rozliczania czasu pracy [ mapka ]:  | w okresie wakacyjnym szkolenia tylko indywidualnie w firmach - zapraszamy do kontaktu |

 
 

 

 

 

 

 


#4216 Polka

Polka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 61 postów

Napisano 18 październik 2013 - 06:39

Tak, musi być rozróżniony dzień, w którym wykonuje inną pracę oraz dni kiedy ma odpoczynki (cały dzień) bo takie odpoczynki są potem potrzebne przy kontroli drogowej jako odpoczynki tygodniowe zgodne z Rozp. 561/2006.

Nie do końca jest dla mnie jasne. czyli jeżeli przerwa w prowadzeniu pojazdu obejmuje piatek (pracownik wykonywał inną pracę w tym dniu) oraz weekend to trzeba wystawić dwa zaświadczenia dla każdego zdarzenia?? czy można na jednym ale z zaznaczeniem dwóch zdarzeń?



#4217 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 966 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 18 październik 2013 - 20:23

Dwa zaświadczenia - każdy typ osobno. Zaznaczenie dwóch punktów na jednym zaświadczeniu jest niezrozumiałe, a zatem nieprawidłowe.


logo_itd.pngMariusz Hendzel
Znajdziesz mnie wszędzie (klik)
 

Najbliższe szkolenia z rozliczania czasu pracy [ mapka ]:  | w okresie wakacyjnym szkolenia tylko indywidualnie w firmach - zapraszamy do kontaktu |

 
 

 

 

 

 

 


#4218 Gość_Ania

Gość_Ania
  • Goście

Napisano 21 październik 2013 - 10:16

p. Mariuszu mam pytanie odnośnie ryczałtów za nocleg, w naszej firmie praca polega na tym, że kierowca jedzie w trasę ( po Polsce) np : godzina załadunku 20.00 Bielsko-Biała - Katowice - Chorzów - Katowice i wraca na bazę (będzie ok 13.00, i wraca do domu), pauzuję się 9 albo 10 godzin i jest planowany w następną trasę. czy należy mu się ryczałt za nocleg ?

 

 



#4219 Kancelaria ITD-PIP

Kancelaria ITD-PIP

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 966 postów
  • LokalizacjaCała Polska

Napisano 21 październik 2013 - 14:34

Nie, bo nie śpi przecież w trasie.


logo_itd.pngMariusz Hendzel
Znajdziesz mnie wszędzie (klik)
 

Najbliższe szkolenia z rozliczania czasu pracy [ mapka ]:  | w okresie wakacyjnym szkolenia tylko indywidualnie w firmach - zapraszamy do kontaktu |

 
 

 

 

 

 

 


#4220 Gość_Paulina

Gość_Paulina
  • Goście

Napisano 22 październik 2013 - 05:41

Witam,

mam pytanie odnośnie wystawiania zaświadczeń w czasie UTC. Czy należy godziny w zaświadczeniach przeliczać na czas lokalny czy można zostawić w czasie UTC?

I jeśli kierowca np. 14.10 zakończył jazdę o 23 czasu UTC, 15.10 stał, a 16.10 wykonywał inną pracę od 6 czasu UTC do 14 czasu UTC to jak prawidłowo wystawić zaświadczenie? 

Będę wdzięczna za odpowiedź.

Pozdrawiam Paulina





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych