Skocz do zawartości

pensja na zwolnieniu chorobowym w czasie ciąży i urlopu macierzyńskiego

wróć do serwisu Kadry 626 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Magda

Gość_Magda
  • Goście

Napisano 14 wrzesień 2008 - 12:09

Jestem nauczycielką na pół etatu w małej wiejskiej szkole. W styczniu b.r. zaszłam w ciążę, od marca byłam już kilka razy na zwolnieniu lekarskim, trwały po 2 tyg. więc wypłata była tak jak zawsze z Urzędu Gminy ale teraz od sierpnia trwają po miesiącu i dostaje wypłatę z ZUSu. Mam wątpliwości czy dobrze jest naliczona. Wiem, że liczy się średnia z 12 miesięcy od daty pierwszego zwolnienia ale nie wliczono mi poprzedniej pracy (do 18.I.08 pracowałam w dwóch szkołach w obecnej na pół etatu a w drugiej dużej szkole do 18.I. na cały etat), w ZUSie powiedzieli mi że biorą ostatnie 12m z pracy obecnej w dniu pierwszego zwolnienia ale przecież w ciągu tych 12m uczciwie pracowałam i były odprowadzane składki do ZUSu, dlaczego pominięto ten czas ? w rezultacie mam ok. 200 zł. mniej pensji (taki będzie też macieżyński) czyli na rękę 495 zł, a w koło wszędzie słyszę w radiu, telewizji od znajomych, że kobiety w ciąży mają 100% okazuje się, że to mit. Czuje się pokrzywdzona, czy mogę się odwoływać w tej chwili (35 tydzień ciąży) od decyzji ZUSu ? Czy mam jakieś szanse ? Jak można żyć za 495 zł kiedy na świat mam przyjść kolejny członek rodziny ( do tej pory zarabiałam 500-600, a w lipcu nawet pensja osiągnęła 700 tak się cieszyłam i co z tego. Magda.

#2 Gość_kawka

Gość_kawka
  • Goście

Napisano 14 wrzesień 2008 - 13:18

niestety zus ma rację, takie są przepisy

#3 Gość_koleżanka

Gość_koleżanka
  • Goście

Napisano 14 wrzesień 2008 - 13:25