Skocz do zawartości


Skoda: Octavia - opinie kierowców


813 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_jt_redakcja

Gość_jt_redakcja
  • Goście

Napisano 08 maj 2001 - 09:36

Zachęcamy kierowców do zamieszczania opinii na temat Skody Octavii.

#2 Gość_Wojtek

Gość_Wojtek
  • Goście

Napisano 02 czerwiec 2001 - 00:53

Jeżdże nią już prawie 3 lata. Przesiadłem sie z GolfaIII więc twardości zawieszenia nawet nie odczułem. Nie będę się rozpisywał o trafności wyboru pod względem samochód/cena bo jest to strzał w dziesiątke, eeech ten silnik. Są też małe powiedziałbym "wadki". Trzeszczenie zamków w dzrzwiach sprawia, że wydaje się że trzeszczy cała paka, to nie jest żadna tapicerka, czy plastiki, to fabryczna wada (nie mówie o tej po face-liftingu) trzeba zasuwać do warsztatu i smarować. Poza tym jak na torpedę 150KM to trzymanie w zakrętach fatalne. Sytucje poprawiają felgi 16 i dobre gumy (u mnie Dunlopy Sport 9000). No i jeszcze latający kufer przy większych prędkościach (wina małego rozstawu osi po Golfie IV). O reszcie już chyba była mowa. Suma sumarum i tak już się zakochałem w tym aucie i powoli zaczynam tuning, troche chromu, spojlerki , a za jkaiś czas nawet TT będzie mieć problemy gdy zastosuje chip-tunning do 185KM. Pozdrawiam również wszystkich Octavianów

#3 Gość_Piotr

Gość_Piotr
  • Goście

Napisano 13 czerwiec 2001 - 15:00

Właściwie moje pytanie dotyczy modelu 1,6 GLX. Miałem okazję jeździć Skodą 1,9TDI i wydawało mi się, że było trochę za głośno. Jak wygląda to w modelu 1,6 GLX?

#4 Gość_młody

Gość_młody
  • Goście

Napisano 18 czerwiec 2001 - 11:29

Fajne autko, całkiem dobrze wygląda po liftingu. Jedyne co mnie wkuża to brak centralnego zamka i podnośników szyb bocznych, ale jeśli chodzi o stosunek jakość/cena jest SUPER.

#5 Gość_Mutsu

Gość_Mutsu
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2001 - 20:03

Trochę wrażeń z użytkowania na dystansie 100 tys.km.Auto nowe zakupione w 1998 roku.Usterki: chyba z 10 różnych żarówek, bezpiecznik oraz czujnik przepływu powietrza /niestety koszt:1100 PLN/.Spalanie: około 5l ON/100km.Koszt serwisu:15000 km- 250PLN30000 km- ok.600 PLN45000 km- 300 pln60000 km /wymiana paska dodatkowo/ -ok.1000PLN75000 km-300 PLN90000 km-680 PLNDenerwujące skrzypienie /pólka, może zamki/, trudo wyczuć co to jest. Bardzo dobra dynamika, elastyczność na poziomie 2.5l benzyny. Dobre hamulce. ABS ingeruje tylko wtedy gdy trzeba.Tapicerka wyglądała na dość przeciętną, ale po 100 tys.km wygląda naprawdę bardzo dobrze. Super klocki hamulcowe. Autko ma 100 tys. i jeszcze nie trzeba ich wymieniać. Czasami zacina sięzamek bagażnika. Seryjne opony Continental SUPER-Concact 195 65R15 V są super, bardzo ciche.

#6 Gość_Iwan

Gość_Iwan
  • Goście

Napisano 08 lipiec 2001 - 19:30

Jade se 150km/h Peugeocikiem 406 1.8 16V w Rzeszy na autobanie i tu nagle dochodzi mnie OCTAVIA 1.9 TDI, koleś mnie wyprzedzil i cisnie!Ja na gaz i tak do 200, a ten tez na gaz i zabaczylem jego tablice...Fajne Autko! Pozdrawiam wszystkich skodziaży!

#7 Gość_woocash

Gość_woocash
  • Goście

Napisano 15 sierpień 2001 - 23:58

Autko super, Astra II którą jeździłem do tej pory nie może sie w niczym równać ze skodą.Silnik super, ekonomiczny, troche za słaby ale już sie umówiłem na chip"a do 128 KM.Byłem na wakacjach 6.0 l/100 km przy pełnym obiążeniu, klimie i prędkości 120-150 /h. Super wyposażenie za cenę 63 tysiące jest wszystko łącznie z klimą. Osobnym problemem jest salon w którym ją kupiłem, zapraszam do przejżenia opinii o salonach.Omijajcie salon w Piotrkowie!!!!!!

#8 Gość_Andrzej

Gość_Andrzej
  • Goście

Napisano 17 sierpień 2001 - 11:51

Obecnie posiadam dwie Skody.Na dluga trase wybieram TDI/110 KM.Spalanie SUPER!!! Osiagi tez.Na krotkie trasy 1.8/150. Lubie tym autkiem powalczyc z innymi uzytkownikami szos.Te zdziwienie w oczach posiadaczy BMW czy Vectr.hihiNa bagazniku mam nalepione 1.6.Fajna zabawa.Pozdrawiam uzytkownikow Skod

#9 Gość_woocash

Gość_woocash
  • Goście

Napisano 31 sierpień 2001 - 22:58

moja opinia o samochodzie jest o akapit wyżej. Zrobiłem zapowiadanego chipa na 125 KM(nie jak mylnie podają na 128KM) i octavia dostała potężnego kopa.Profesjonalna firma, mimo że siedziba tylko w garażu, ale już budują salon na zakopiance. NAPRAWDE WARTO!!! Przyspieszenie zgodne z obiecywanym : 9.8 !!!. za***ista elastyczność już od 1500 obr. Nie dała sie pasatowi tdi 130 KM, szliśmy łeb w łeb !!!Gosciom szczęka opadła jak razem jechaliśmy 215/h na autostradzie z Łodzi do Katowic!!!To jeszcze nie koniec możliwości, po prostu kolesie nie nadążali zjeżdzać z pasa i musieliśmy hamować, na pewno da sie zamknąc licznik!!!.Przy tej prędkości spalanie tylko 8 l ON.KONIECZNIE RÓBCIE CHIPA DLA SWOJEGO TDI!!!!!!!

#10 Gość_Wojtek

Gość_Wojtek
  • Goście

Napisano 09 wrzesień 2001 - 23:13

Jestem na półmetku tuningu i chciałbym króciutko podzielić się wrażeniami. Spojlery - w przypadku większych prędkości bardzo poprawiają trzymanie auta i skaknie kufra powyżej 130-140 km/h. Szczególnie polecam przednią nakładke na spojler i tył na klapa (dociska wyrażnie). POza tym, chip- w tym przypadku za tą cene odechciewa się zmieniać auta na szybsze na parę ładnych lat. Zaraz po założeniu chipa ciśnienie sprężania tak skoczyło, że zacisk do przewodu powietrza do intercoolera spadł i przez pół dnia w warsztacie szukali przyczyny. Co najmniej 185 KM a V dochodzi do 230!!!

#11 Gość_Dominik

Gość_Dominik
  • Goście

Napisano 19 wrzesień 2001 - 10:48

Super autko, mało pali i nawet niewiele kosztuje, przy okazji sprzedam 4 nowe felgi oryginalne 15 cali + kołpaki oryginalne nowe do Skody octavii za 350 zł w kartonachw salonie takie same 800 zł , sprzedaje bo sprzedałem OctavieDominik0683842660lub0606180382

#12 Gość_mardylas

Gość_mardylas
  • Goście

Napisano 20 wrzesień 2001 - 08:40

Rewelacyjne autko:) Jestem bardzo zadolowny. Twarde zawieszenie sprawia, ze czuje sie bezpiecznie i nawet moglem pociagnac 185 km/h na trasie do Katowic (ale, ku mojemu zdziwieniu nie bylo to do dechy:) ). Duzo miejsca dla kierowcy - mam 189 cm wzrostu wiec musze miec troche miejsca:) Bardzo dobrze skreca i jest niezmiernie zwrotna. No i bagaznik - nic doac nic ujac

#13 Gość_Jacek L.

Gość_Jacek L.
  • Goście

Napisano 07 październik 2001 - 21:23

Dopiero co odebrałem swoją Octavię z salonu. Pierwsze wrażenia z jazdy, naprawdę super. Wnętrze przytulne i funkcjonalne. Silnik (110km) ekonomiczny, ale jak się przydusi to idzie jak torpeda.

#14 Gość_Marek

Gość_Marek
  • Goście

Napisano 23 październik 2001 - 10:16

zamierzam kupic octavie tylko zastanawiam sie nad wersja z komputerem - mam male obawy.Przeczytalem wszystkie wasze opiniei napewno kupie Octavie , tylko ten komputer.

#15 Gość_Rysiek

Gość_Rysiek
  • Goście

Napisano 14 listopad 2001 - 23:10

Cudowne auto, mimo 90km mocy ale wielkiemu momentowi silnik ciągnie równo od 1500obr. Swietne, bezpieczne podwozie i ukł. kierowniczy, trochę przytwarde (może to wina foteli) ale za to kręgosłup nie boli:)Za tą cenę po prostu super. Mam 185cm wzrostu, i nikt mi nie wmówi że w Citroenie C5 będzie mi przestronniej, chyba tylko ten co Citroena widział w salonie przez szybę. Żadna Vectra ani Avensis! Tylko Octavia!!!!!!

#16 Gość_Joybreaker

Gość_Joybreaker
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2002 - 13:12

Auto mam od nowosci. Zacznę od usterek. po 60 tys km siadly wycieraczki. Jesli komus to sie zdarzy (a zdarzy sie na pewno) nie dajcie nie naciagnac na nowy silniczek, winowacjca sa sworznie). Poszedl mi tez czujnik od otwierania drzwi. W serwisie mowia ze trzeba wymienic czaly zamek, ale nie skusze sie na to. Poczekam do wiosny i jak bedzie cieplej sam sobieznajde przyczyne. Najgorsza jednak awaria przytrafila mi sie niedawno. Skoda po przejechaniu kilku km po prostu dobie gasla podczas jazdy. Mowie wam wrazenia niesamowite jak przy 130 km/h gasnie silnik i przestaje dzialac wspomaganie. po minucie moglem ja znow odpalic i przejechac 5-10 km, po czym znowu sobie gasla. W serwsie nie wiedzieli gdzie szukac przyczyn i chcieli wymieniac wszystko, od komputera, przez filtry pal/pow swiece, wtryski pompe:), na szczescie w autoswiecie z maja2001 znalazlem artykol. Tam siadl "przekaznik pradu do modulu sterowania silnikiem" (80zeta) u mnie okazalo sie to samo. Z powazniejszych awarii mozna wymienic rozbita miske olejowa, ktorej przyczyna jest wbrew pozorom dosc niskie zawieszenie skodiczki. Czas na zalety. Tu po prostu slow brakuje. Dynamika! (kuz przy wesji 90 konnej) Spalanie! Trzymanie sie drogi! Komfort! Wszystko kurna, Zamienie go na inny dopiero jak skoroduje do tego stopnia, ze sie rozleci! Wkrotce robie chipa, wtedy znow cos nasmece. BTW. mam nadzieje ze ktos po przeczytaniu o tych awariach (ponoc typowych) zaoszczedzi kilka zlotych na poszukiwaniach usterki. Pozdrawiam!

#17 Gość_Kamil.

Gość_Kamil.
  • Goście

Napisano 15 luty 2002 - 01:14

Mam Octavie z 99" roku i jedno co o niej moge powiedziec, ze to wspaniały samochód!!! Zrobiłem tuning silnika w V-Tech i teraz dysponuje moca 120KM (nieżle sie wkreca) i kilkoma spoilerami, a moze potrzebóje ktos taki wózek bo mój jest na sprzedaż!!! Oferta raczej dla firm bo trzeba przejąc Leasing (tylko 6 rat po 2040zł. netto) ja do reki chce 23000zł. Auto naprawde w códownym stanie i dotego jedyne w swoim rodzaju!!!

#18 Gość_Kamil

Gość_Kamil
  • Goście

Napisano 15 luty 2002 - 01:22

Do Feliksa co do pukania to wymien gumy stabilizatorów w przednim zawieszeniu i od czasu do czasu przesmaruj wazelina kosmetyczna uszczelki i gumy podtrzymujace przednia maske (sa 2 po lewej i prawej). Daje słowo pomaga.

#19 Gość_Kamil.

Gość_Kamil.
  • Goście

Napisano 15 luty 2002 - 01:26

Iwan to moglem byc ja :)Na autobanie w Niemczech jechałem 215!!!!! Disel!!!

#20 Gość_Krzysztof

Gość_Krzysztof
  • Goście

Napisano 31 marzec 2002 - 00:24

Na nierównościach bardzo skrzypią tylne drzwi. W serwisie potrafią je tylko nasmarować. Pomaga na jakieś 2 tygodnie. Co robić?



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych