Skocz do zawartości


Peugeot: 406 - opinie kierowców


277 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_jt_redakcja

Gość_jt_redakcja
  • Goście

Napisano 06 maj 2001 - 12:42

Zachęcamy kierowców do zamieszczania opinii na temat Peugeot 406.

#2 Gość_Krzychu

Gość_Krzychu
  • Goście

Napisano 24 maj 2001 - 17:37

Posiadam ten samochód od 3 lat, kupiony w salonie. Przejechałem 85 tys. głównie w mieście. Do dziś nie było żadnych usterek. Przeglądy co 15000 tys. i nic więcej. Jedynie paliwo i w drogę. Bardzo dobrze się prowadzi, zawieszenie nie jest zbyt miękkie i pozwala na szybką jazdę. Auto jest bardzo komfortowe i daje dużą przyjemność jazdy. Spalanie w mieście ok. 9,5 - 10,5 l. W trasie 8-9 l (110-160km/h), ale przy spokojnej jeździe max 100 km/h spalił 7 l. Jest wystarczająco szybki i elastyczny na bezstresową szybką jazdę. Jedyne zastrzeżenia może budzić SERWIS. We Wrocławiu są dwa i obydwa są beznadziejne. Nie warto się tam w ogóle wybierać to strata czasu, pieniędzy i czasami samochodu. Mam peugeot-y od 11 lat i wiem co się dzieje w serwisach. Jest jednak jeden autoryzowany serwis, który mogę polecić, profesjonalny i niezawodny. Mam do niego pełne zaufanie, jest niestety aż w Warszawie, prowadzony przez pana Longina Bielaka.

#3 Gość_yonkee

Gość_yonkee
  • Goście

Napisano 13 czerwiec 2001 - 15:29

Posiadam to auto od niedawna, z 130 tys. przebiegirm (3 lata).I niestety muszę wymienić katalizator. Trochę to dziwne, przy takiej klasie samochodu. W serwisie sam katalizator kosztuje 3 tys. zł. U prywatnego mechanika - zamknie się to kwotą 350 zł. Na prawdę nie warto ładować kasy w serwisy po gwarancji.A tak poza tym - auto bardzo wygodne, choć może nieco mało dopracowane w szegółach, które wychodzą właśnie po kilku latach eksploatacji np. wychodząca osłona biegów w momencie włączania wstecznego biegu.

#4 Gość_Adam

Gość_Adam
  • Goście

Napisano 22 czerwiec 2001 - 00:04

Auto posiadam od 4 miesięcy. Przebieg wynosi 3000 i już trzeszczą boczki drzwiowe. Ogólnie jestem zadowolony. Samochód jest dość dynamiczny, bez problemu rozwija 200 km/h. We wnętrzu jest bardzo cicho. Auto pali od 7.5.-8.5. nigdy nie udało mi się przekroczyć tych wyników pomimo często włączonej klimatyzacji i dynamicznej jazdy. Ilość miejsca wewnątrz jest w sam raz. Sterowanie z kierownicy odtwarzaczem CD (nie da się go ukraść) jest bardzo wygodne. Dźwięk jak na fabrykę jest naprawdę dobry. Wnętrze jest bardzo funkcjonalne: pełno w nim lampek,kontrolek itp. Wykonanie i jakość użytych materiałów jest super-gdyby nie te trzeszczące boczki.

#5 Gość_Filip

Gość_Filip
  • Goście

Napisano 08 lipiec 2001 - 19:02

Autko doskonale trzymające się drogi przy większych prędkościach, jednak trochę za bardzo awaryjne (układ hamulcowy i komputer) Spalanie uzależnione od ciężkości nogi. Generalnie autko udane

#6 Gość_pjJAKOB

Gość_pjJAKOB
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2001 - 16:42

Mialem okazje jezdzic dwoma sluzbowymi.Pierwszy stara wersja kombi 1,9 12V 110KM(12to zaworowy diesel bez cammon rail)spalanie na trasie od 6,8 do 8,2 l/100,przejechalem ok.40000km drugi najnowsza wersja 1,8benzyna(115KM)kombi,spalanie na trasie 7,5 do 8,5 l/100,przejechalem ok.25000km i ukradli.Najpierw porownanie,tej samej mocy diesel nie splaci sie u PEUGEOTa do przebiegu ok.200000km!Benzyna dynamiczniejsza.Do zalet zaliczylbym w miare przestronne wnetrze.Wada sa niewygodne fotele,nie mozna w pelni rozprostowac nog(mam ok.190cm wzrostu),pod dziwnym katem ustawiony pedal gazu,efekt prawa noga szybko meczy sie.Strasznie slabe hamulce!!!Niezbyt precyzyjnie wchodza biegi(jak w kazdym PEUGEOTcie).Wlaczanie swiatel pokretlem zmiany swiatel na dlugie,efekt,zeslizgiwanie sie palcow dloni i czasem nieumyslne wylaczanie swiatel w nocy!!!Zawieszenie za miekkie,nie pozwalajace szybko pokonywac zakretow-nurkuje.Awaryjnosc-nic sie nie popsulo.Gdybym prywatnie mial kupowac-zadnego PEUGEOTa,to tak jak jego charakterystyka wskazuje,samochod dla...pedarastow,jak kazdy Francuz.Pozdrowienia

#7 Gość_szeryf

Gość_szeryf
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2002 - 20:33

ej jakub czy jak ci tam ty huba jaiś jesteś.406 to za***iste auto lepsze od złomiastych golfów czy innych faszystowskich aut dla penerów.haha

#8 Gość_Wojtek-Wrocław

Gość_Wojtek-Wrocław
  • Goście

Napisano 17 marzec 2002 - 02:46

Kupiłem go miesiąc temu 96r. 113 tyś. km.jak na razie jestem bardzo z niego zadowolony!bardzo wygodne i komfortowe auto i co najważniejsze oszczędne 10l po mieście przy dość dynamicznej jeżdzie. tak trzymać!niezła bryka za nieduże pieniądzę 22 tyś z pełnym wypasem,oprócz skóry,kupiony w kraju, bezwypadkowy.gorąco wszystkim polecam!!!!!!!!!!

#9 Gość_Pavco

Gość_Pavco
  • Goście

Napisano 30 marzec 2002 - 22:42

Auto bardzo dobrze się prowadzi rownież w szybkich ciasnych zakretach gdyż w tym modelu zastosowano twardsze sprężyny(Passat 1,8T odpada, zrobilem takim samochodem koło 3 000 tyś km. W zakretach przechyla się strasznie, choć nie traci właściwości jezdnych.). Przebieg 215 000 km. Rok 1998. Wymnieniona chłodnica i wentylatory(chłodnicy) - poprostu skończyły się szczotki. Auto bardzo dobre do długich podróży jak i do dynamicznej jazdy po mieście. Dość wysoki moment obrotowy pomaga w elastyczności, choć czuć, że autko naprawde przyśpiesza dopiero po tym jak turbina weźmie sie do pracy. Wedlugo katalogu od 0 do 100 przyśpiesza w 10,6 sekundy - wieżę. Wada: Kiedy wieje mocny wiatr lub jedziemy ponad 160km/h w środku jest po prostu głośno, a z tyłu jest glośno już powyżej 120km/h. Napewno do tego przyczyna się bagażnik zamontowany na dachu i opony o szerokośi 205. Co do serwisów to jak ktoś mieszka przy zachodniej granicy to lepiej jeżdżić do naszych sąsiadów. W moim Peugocie malowali tylny zderzak, dwa razy, bo za pierwszym razem jak mi go założyli to nie wiedziałem, że jest pomalowany:)))(100 punktów)!!! Oczwywiście zderzak tak zamontowali, że teraz na każdej dziurze wydaje się jak by miał odpaść(bum, stuk, puk, bęc, itp.). Jeżdziłem raz 406 V6 - rewelacja. Polecam.

#10 Gość_Ryjek

Gość_Ryjek
  • Goście

Napisano 14 listopad 2002 - 12:50

Autko jest super. Silnik 3.0 z 204 konikami mocy jest bardzo szybki a przy tym nie rujnuje kieszeni. Oczywiście spalanie na poziomie 14 litrów w mieście należy traktować jako normę. Na trasie jest znacznie lepiej - około 9 l/100km. Wyposażenie pełne (klimatronic, pełna elektryka etc), czyli nie ma się do czego doczepić. Miejsca i w bagażniku i w środku jest pod dostatkiem. Jedyne cco mi nie pasowało to za miękkie zawieszenie. Wyminiłem na sportowe i autko zasuwa jak po sznurku. Poprzednio jeździłem Roverem 620 ti (też 200KM) i VW Passatem 1.8 T. Jeżeli Roverka jeszcze można porównywać z Lewkiem, to Passek się zmywa. W Passacie po 25 000 km wysypało mi się zawieszenie a silnik przy pomiarach sprawności miał na dwóch garkach 45%. Lewek po tym samym przebiegu miał 95 - 100 %.Jestem pewny, że kolejnym autkiem też będzie Lewek 406, ale tym razem kombi (silnik bez zmian 3.0)

#11 Gość_mony

Gość_mony
  • Goście

Napisano 08 marzec 2003 - 13:58

Do tej pory nie wiem, dlaczego przy rozgrzanym motorze na wolnym biegu obroty oscylują dość wyraźnie wokół 800.Inni pytani użytkownicy nie stwierdzili tego u siebie. W serwisie wciskają kit, że to taki silnik.Druga sprawa - przy inicjowaniu komputer pokazuje różnie poziom oleju - raz 1 kółko, raz 3, a raz wszystkie 6. Serwuis tłumaczy to krzepliwością oleju w niskich temp.Czy ktoś coś wie w tym temacie?

#12 Gość_Paweł

Gość_Paweł
  • Goście

Napisano 19 lipiec 2003 - 00:55

To naprawdę komfortowy i elegancki samochód. Jest praktycznie bezawaryjny

#13 Gość_Stach

Gość_Stach
  • Goście

Napisano 23 lipiec 2003 - 11:37

Posiadam ten samochód od niedawnachciałbym sprawdzić jego rocznik, kto wie jak to zrobić np. według numeru VIN lub silnika.

#14 Gość_tomek

Gość_tomek
  • Goście

Napisano 26 lipiec 2003 - 10:21

silnik hdi 110 ps to cudo nie polecam 90 ps jest za slaby.

#15 Gość_Jerzy

Gość_Jerzy
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2003 - 01:55

Mam go od ponad 4 lat , jeden z pierwszych w Polsce z tym silnikiem. Przebieg 115000km ,poza wymianą drążków w tylnym zawieszeniu za ok 100 zł nic nie było robione. Duży rodzinny samochód ,oszczędny (6l.),190 km/godz max.Hamulce przeciętne . Za to czujnik deszczu , podgrzewane fotele ,klima aut.uprzyjemniają życie. 1200 km na jednym baku!

#16 Gość_Krzysztof

Gość_Krzysztof
  • Goście

Napisano 26 luty 2004 - 10:00

Kupiłem ten samochód w styczniu 2004 r. Na wszelki wypadek zrobiłem cały rozrząd (autko ma 150000km, a poprzedni właściciel wymieniał 65000km temu) koszt niewielki, a perspektywa remontu silnika... wiadomo. Przy okazji zmieniłem simmeringi wałków rozrządu i wału korbowego. Poza tym wypieniłem drążek zbierzności i łącznik stabilizatora z tyłu.Uciekał mi gdzieś płyn chłodniczy, ale nigdzie nie było jego śladów, w końcu okazało się, że poszły oringi od przewodów z nagrzewnicy i płyn lał się na dywanik kierowcy. Wymieniłem (za 50 PLN) i po kłopocie. No i zlutowałem połączenia silniczków zegarów, typowe w 406-ce. Co do eksploatacji, to na razie jeżdzę głównie w mieście. Spalanie przy dość dynamicznej jeździe nie przekroczyło 10,5l/100km (tankuję Shell V-power 95). Osiągi bardzo przyzwoite, zawieszenie również. Nie zauważyłem "nurkowania" na zakrętach do 140km/h. Generalnie jestem bardzo zadowolony z 406-tki. Duże wnętrze, pojemny bagażnik i dobre wyciszenie wnętrza. Za takie pieniądze bardzo udany zakup. Polecam.

#17 Gość_Grzegorz

Gość_Grzegorz
  • Goście

Napisano 26 maj 2004 - 14:09

za***isty jest , standardowo zawieszenie siada (drążki stabilizatorów ) ale wynika to z faktu że nie jest to auto terenowe a drogi u nas owe :)Pali mało na poziomie 6,5-7 litrów ON a noge mam ciężką zrobiłem juz 80000 i napewno niezamienił bum na jakiegośśmiesznego VW , Fiata czy Opla bo to auta dla dresiarzy , tłuków siermiąga i brak gustu .

#18 Gość_grzegorz

Gość_grzegorz
  • Goście

Napisano 21 lipiec 2004 - 21:18

czy ktos wie cos jak to autko sprawuje sie na gazie? mam na oku takiego peugeocika tylko ze nie stac mnie na porusznie sie na benzynie, jak ktos ma 406 z gazem to bardzo prosze o krutka opinie na maila, dzieki

#19 Gość_Grzegorz

Gość_Grzegorz
  • Goście

Napisano 02 sierpień 2004 - 01:17

Mam to auto od nowości, przejechane 120 000 km. Na poczatku auto było genialne. Po taskim dystansie dostrzegam mnóstwo wad, mocno zuzyte zawieszenie, brzeczenia, stuki i dudnienie, trzeszczenie plastików w środku i skrzypienie fotela, jakies problemy z elektroniką (komputer kłamie że jest za mało płynu hamulcowego). Na benzynie spalanie do 12 litrów. Z instalacją gazową pełna dynamika i spalanie jak benzyny. Najpoważniejsza usterka - licznik przebiegu w czasie jazdy zmianił wskazanie (teraz pokazuje 355 000) i tak juz zostało, serwis proponował naprawę za 5 000, za drogo jak dla mnie.

#20 Gość_grzegorz

Gość_grzegorz
  • Goście

Napisano 06 wrzesień 2004 - 14:27

auto w sam raz na długie trasy lecz nie na polskie, tylne zawieszenie delikatne, koszt wymiany tylnych drążków stabilizacyjnych w serwisie to koszt ok 900 zet.poważniejsze mankamenty to skrzypiący fotel kierowcy oraz pas bezpieczeństwa pasażera (wystarczyło wd40) troszkę problemów sprawia mu zapalanie w niskich -15oC temperaturach (musi pokręcić), poza tym nic tylko lać ropę i jeździć u mnie norma to ponad 1300 km na baku i jeszcze co nieco paliwa jest także myślę że do 1400km bym dojechał, poza tym dołożenie czegokolwiek (komp pokładowy , cruise control czy innych elektro - bajerów ) to dość spory koszt (trip computer ok 500zet).Podsumowując: bardzo porządny samochód z super silnikiem lecz nieco nie dopasowanym zawieszeniem do polskich dróg



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych