Skocz do zawartości


Opel: Vectra - opinie kierowców


807 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_jt_redakcja

Gość_jt_redakcja
  • Goście

Napisano 06 czerwiec 2001 - 12:25

Zachęcamy kierowców do zamieszczania opinii na temat Opel Vectra.

#2 Gość_Krzysiek

Gość_Krzysiek
  • Goście

Napisano 19 czerwiec 2001 - 22:34

Używam tego samochodu od 3 lat i jestem bardzo z niego zadowolony.Uważam, że Vectra jest wygodnym, rodzinnym samochodem.Silnik 1,8 jest zupełnie wystarczający do jazdy miejskiej, jednak w trasie brakuje mu trochę dynamiki.Wysoko oceniam również układ jezdny Vectry, samochód dobrze trzyma sie drogi i jest przy tym dość komfortowy.Przejechałem już tym samochodem 20 tys.km. i jak dotąd nie odnotowałem żadnych awarii. Jedynie serwis mógłby być trochę tańszy.

#3 Gość_Anonim

Gość_Anonim
  • Goście

Napisano 08 lipiec 2001 - 19:07

Jezdze Oplami od 10 lat. Są bezawaryjne. Teraz posiadam model B z 98 roku, który ma przejechane ok 65.000. Bardzo ekonomiczny samochód, który jak dotychczas mnie nie zawiódł. Bez większych kłopotów osiąga 200km/h, jednak jest w nim troszke za głośno. Dość drogi serwis: ASO w Opolu zaleca wymiane paska z rolkami po przejechaniu ok 60.000 - koszt ok 2tys zł!!! Jeśli się nie wymieni to ewentualny koszt naprawy silinka to ok 10tys. zł (słowa kierownika serwisu)

#4 Gość_Marek

Gość_Marek
  • Goście

Napisano 08 lipiec 2001 - 19:15

Miałem kilka Opli. teraz mam 2.0 CDX. Spalanie w mieście 13 litórw, poza miastem ok 10 litrów. Wszystkie Opole brały mi olej ok. 1 litra na 10 000km. Jednak są niezawodne

#5 Gość_Patryk Wojciechowski

Gość_Patryk Wojciechowski
  • Goście

Napisano 29 lipiec 2001 - 15:14

Jeżdżę tym autem od nowości i muszę stwierdzić, że auto to nie jest bezawaryjne. Na samym początku musiałem wymień przewody od klimatyzacji, bo były źle zamocowane. Do 60 tys.km. nic szczególnego się nie działo. Po tym trzeba było wymienić rozrząd i .... alternator! Przy 80 tys.km zaczęło stukać przednie zawieszenie. W sumie jestem zadowolony z tego auta. Spalanie śrenie około 8,5 l. Przydało by się również ze 30 dodatkowych koników.

#6 Gość_Tomek

Gość_Tomek
  • Goście

Napisano 09 sierpień 2001 - 13:59

Mialem pecha gdyz:Po 10 tys wymieniane byly amortyzatory, po 11 tysiacach drazki oraz maglownicapo 13 tysiacach smoahcod trafil do dealera w ramach reklamacji (od przebeirgu 5 tys . km w zakresiw predkosci 120 - 140 wystepowaly silne bicia na kierwonicy a przy 200 samochod wpadal w dziwne wibracje), odebralem nowy samochod ktory od poczatku bral olej.Teraz mam mondeo V6 kombi i jestem bardzo szczesliwy gdyz po prostu jezdze u nic sie nie dzieje od roku.

#7 Gość_JACEK

Gość_JACEK
  • Goście

Napisano 02 październik 2001 - 19:45

NA GWARANCJI 14 RAZY ZEPSUŁ SIĘ KOMPUTER I SKRZYNIA BIEGÓW TO CHYBA WYSTARCZY

#8 Gość_Piotr

Gość_Piotr
  • Goście

Napisano 12 październik 2001 - 11:16

Wszyscy piszą o drobnych usterkach , a najpowazniejszą sprawą w dwu litrowych Vectrach , są problemy z elektroniką i z tak zwanym " zamuleniem silnika " zawieszjące się zawory . Naprawy sięgają kilku tysięcy złotych i wcale nie jest łatwo zlokalizować usterkęm . Po za tym jeżdzi się przyzwoicie . I jeszcze jedno , chciałbym zobaczyć , " TA VECTRĘ Z POCZĄTKU OPINII KTÓRA PALI 10 LITRÓW , he,he,he,he! ".

#9 Gość_Szpaner

Gość_Szpaner
  • Goście

Napisano 29 listopad 2001 - 20:53

Dotychczas miałem bardzo dobrą opinię na temat samochodów marki Opel, ale jednak. Kupiłem sobie tę Vectrę i coż się okazało. Po zaledwie 20 tys. km przebiegu, 2 tygodnie od upłynięcia gwarancji poszedł reeduktor spalin, pomyślałem, że czasem się to zdaża i go wymieniłem, no bo co miałem zrobić. Nie minął 1 rok i znowu poszedł ten sam reeduktor. Wkur... się, bo ile można, ale na szczęście był jeszcze na gwarancji.Teraz jest Listopad, w Październiku minął rok gwarancji na ten reeduktor, no i właśnie teraz musiało się coś z !!!Pojechałem do dealera, a oni powiedzieli, że to może być znowu ten reeduktor, albo cały sterownik !!! Koszt sterownika to ok. 2600 zł !!! Kurna !!! Ile można ??? Tak ich zjechałem, że jak mnie teraz widzą to sr**ą w gacie. Przez to, moja opinia, przez wiele lat pozytywna, zmieniła się o 180 stopni. Nie polecam samochodów tej marki, choć piszę to z przykrością. Nie wiem, możliwe, że natrafiłem akurat na jakiś felerny model, bubel, ale moim zdaniem firma i to jeszcze niemiecka nie może sobie pozwolić na tego typu wpadki. Chciałbym, aby napisał mi ktoś na maila, jeżeli miał podobny przypadek i jak go rozwiązał, bo ja już nie mogę !!! :)

#10 Gość_marek

Gość_marek
  • Goście

Napisano 16 styczeń 2002 - 20:42

Jeżdżę tym złomem od roku .Pierwszy i ostatni opel w moim życiu .Naście wizyt w serwisie plus komfort i ergonomia syrenki . Gdyby nie to ,że to samochód słóżbowy napewno wjechałbym nim do dealera gdzie był kupiony , niekoniecznie otwierając drzwi .

#11 Gość_paolo

Gość_paolo
  • Goście

Napisano 06 luty 2002 - 21:19

jezdze tym zlomem tylko pol roku,ajuz mam jego awarii powyzej dziurek w nosie przebieg 160 tys.rok 1996 wersja 1,8 16v Bawarie:-niewiadomo dlaczego gasnie na biegu jalowym(w serwisie tez nie wiedza dlaczego?-wyciek oleju z silnika-panel komputera wysiada-stuki w tylnim zawieszeniunarazie to wszystko zobaczymy za pol roku. Posiadacz Opla

#12 Gość_Tomek

Gość_Tomek
  • Goście

Napisano 09 luty 2002 - 16:24

Silnik 1.8 lub przynajmniej 1.6 16V, kolor inny niz bialy, oferty prosze kierowac na tomek_100@yahoo.com

#13 Gość_Tomek

Gość_Tomek
  • Goście

Napisano 09 luty 2002 - 16:26

Ktore auto jest tansze w naprawach, chodzi mi tylko o ceny czesci zamiennych (silnik) - Vectra B 1.8 czy Astra Classic 1.6 ?, poprosze o odpowiedzi na emaildzieki

#14 Gość_luk

Gość_luk
  • Goście

Napisano 22 luty 2002 - 13:57

kupiłem autko po przebiegu 70tys km, przez rok zrobiłem nim 60tys, auto jest naprawdę pancerne, puknąlem nim pijanego rowerzystę, zabiłem sarenkę, cofający Kangoo wjechał mi w przód a na nim nie ma śladu (zderzak lekko drapnięty). Ostatnio alternator siada, ale jezdzę dalej, pękł drążek po 140tys km ma prawo, też go zmieniłem, stukają amorki-muszę je zmienić. Przerobiłem go na gaz i jeszcze jest lepiej. Odpalanie tylko z gazu, silnik jest 1,6 i jest SUPER!!! autko jest bezawaryjne a jak coś pada (alternator) to i tak dojedzie. Extra kawał dobrej niemieckiej roboty, potrafią robić dobrze U-BOTY i Vectry przynajmniej A bo B widzę że się wiara skarży. PEwnie dlatego że polacy partacze się za nie zabrali :((((

#15 Gość_cezar

Gość_cezar
  • Goście

Napisano 24 luty 2002 - 15:15

Kupiłem używany , jeździłem 4 lata zwykłe naprawy eksplatacyjne wymiana pasków,amortyzatorów,tłumika końcowego,oleje filtry ( oleju silnik nie pobierał).Wnętrze przestronne wygodne ,zużycie paliwa przyzwoite(zależne od ciężaru nogi)rekord min 6,7.Aktualnie posiadam vectrę 1,6 16v 96(wielkie rozczarowanie) głośna praca silnika przy rozruchu (do wymiany 16 regulatorów )1szt serwis 100 zl, mechanik 70 zl bez robocizny,bierze olej trzeba pilnowac miarki,kłopoty z zamkiem centralnym ,komputerem.Zamierzam rozstać się z marką OPEL (dowcip - OPEL zaczyna się dopiero od omegi)

#16 Gość_Maciek

Gość_Maciek
  • Goście

Napisano 13 marzec 2002 - 23:39

Posiadam dwie Vectry: A z 1991 (150000km) i B z 1999 (12000km).Pierwszą mogę polecić każdemu kto potrzebuje auto do 10tyś zł. Większych napraw poza wymianą tłumików i silniczka spryskiwacza nie pamiętam więc nie były na tyle bolesne by zapaść mi w pamięć. Silnik 1.8 90KM jest zrywny i elastyczny choć bardziej polecam wersję 2.0 8V która przy tym samym spalaniu ma lepsze osiągi. Spalanie wynosi 10 litrów gazu w cyklu mieszanym miasto / trasa. Zadowolony z tego auta w 1999 roku zakupiłem nową Vectrę B 1.6 jednocześnie zostawiając stare auto synowi. Nowa Vectra niestety po pierwszym półroczu mało intensywnego użytkowania odwiedziła nie kompetentny serwis opla 4 razy. Początkowo były to drobnostki takie jak niedziałający migacz , podnośnik centralnego zamka czy kontrolka ilości paliwa w baku (która po 2 latach nadal wskazuje to co chce).Pewnego dnia niestety auto nie chciało odpalić i zostało odwiezione do serwisu na lawecie ( wstyd, na szczęście została do jazdy poczciwa VectraA) Silnik 1.6 16V jest mułowaty na niskich obrotach i warkotliwy. Spalanie łatwo przekracza 10 l / 100km a folderowe 5l/100 na trasie można między bajki wsadzić ( bez 7 się nie obejdzie ). Generalnie czekam aż mi to auto ukradną żebym miał pretekst do zakupu Seata Leona 1.9 TDI

#17 Gość_Tomek

Gość_Tomek
  • Goście

Napisano 30 marzec 2002 - 22:20

Jakie najlepiej zalozyc amorki na przod do Vectry tak aby komfort byl na przyzwoitym poziomie ?Myslalem o Sachs-ah, jaki wybrac typ , gazowe ,olejowe czy moze gazowo olejowe ?

#18 Gość_Tomek

Gość_Tomek
  • Goście

Napisano 01 czerwiec 2002 - 09:40

Drodzy Uzytkownicy Vectry, dwa miesiace temu zrobilem remont silnika ))):, wiecie - uszczelniacze zaworowe, prowadniki, pierscionki wszystkie uszczelki i uszczelniacze, zaliczylem docieranie gniazd zaworowych jednym slowem zrobilem wszystko aby zlikwidowac pobor oleju (mechanik ma najlepsza renome w okolicy - poza tym znajomy). Auto przed remontem bralo mi 1 litr oleju na 700 - 800 km , po remoncie i przejechaniu blisko 3,5 tysiaca km stwierdzam ze auto bierze mi nadal (troche mniej ale bierze) ok. 400 ml na 3,5 tys km, czy to normalne ? czy silnik w tym modelu jest tak zbudowany ze nie da sie uniknac poboru oleju ???, moze wypowie sie na ten temat jakis znawca tematu bo ja juz nie wiem co mam robic, jechac od razu na gielde czy dochodzic dlaczego tak sie dzieje, jestem zalamany silnikiem 1.6 16VA moze to wina oleju na ktorym jezdze, moze jest zbyt rzadki - Castrol GTX MagnatecPomocyTomek to_mek@o2.pl

#19 Gość_Wilhelm

Gość_Wilhelm
  • Goście

Napisano 08 wrzesień 2002 - 23:25

Ogolnie tak sie zlozylo ze rodzinka i znajomi w wiekszosci jezdza Oplami i są naprawde bezawaryjne... NIC sie nie psuje!A ja wlasnie kupilem to autko. Ogolnie mi sie wszystko podoba - komfort, przyspieszenie, wyposarzenie, wygląd :) Wrazenie trochę psują skrzypiący fotel kierowcy i zawiasy drzwi kierowcy. Mam nadzieje ze bedzie w miare bezproblemowe, bo niektore w widniejących tu opinii mnie przeraziły :-pZa jakis czas napisze cos wiecej.

#20 Gość_Krzysztof

Gość_Krzysztof
  • Goście

Napisano 08 październik 2002 - 14:15

Aktualny przebieg: 265.000 kmZużycie paliwa średnie: 7,5 litra benzyny 95Zużycie oleju: 1 litr na 30.000 km słownie: trzydziesci tysięcy(MOBIL 1 5W50)Amortyzatory: jeszcze oryginalne, ale już powoli trzeba wymieniać.Wymienione: 2 razy tłumiki, 1 raz tarcze hamulcowe i klocki przednie, dziurawa chłodnica klimy,przełącznik zmiany świateł,akumulator,regularnie serwisowany u OPLA,niegarażowany - zaczyna miejscami rdzewieć, osiągi wystarczające na dymamiczną jazdę.Spróbuję dojechać nim do przebiegu 500.000 km (jeszce ok. 4 lata).Chyba już wystarczy ...



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych