Skocz do zawartości


Opel: Astra - opinie kierowców


827 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_jt_redakcja

Gość_jt_redakcja
  • Goście

Napisano 06 maj 2001 - 12:21

Zachęcamy kierowców do zamieszczania opinii na temat Opel Astra.

#2 Gość_Mariusz

Gość_Mariusz
  • Goście

Napisano 24 maj 2001 - 17:07

oto moje zdanie: Swojego Opla Astrę 1.6Si ( 100 KM ) kombi kupiłem półtora roku temu. W tym czasie zrobiłem 50.000 km i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Samochód został wyprodukowany w 1994r. lecz nie widać na nim żadnych śladów rdzy. Silnik jest dynamiczny i oszczędny, zawieszenie nie ma żadnych luzow. Dlatego polecam Opla, auto jest niedrogie i posiada trwałą mechanikę. Robię standardowe przeglądy ( olej, płyny, pasek rozrządu ) nic innego się nie psuje.Do setki rozpędzam się w 11 sekund, a v-max to 195 km/h.Pozdrawiam wszystkich.

#3 Gość_Waldek

Gość_Waldek
  • Goście

Napisano 24 maj 2001 - 17:43

Do nie dawna byłem posiadaczem astry 1.4 na jedopunktowym wtrysku i byłem z niej całkiem zadowolony do momenti kiedy się nią rozbiłem. Przecież to sie wogóle drogi nie trzyma. Wyrżnąłem dwa razy w drzewo i pojezdziłem troche na dachu (nic mi sie nie stało-dziwna co), pomimo tego sprzedalem ja za całkiem niezłe pieniądze( 8,5 tys.), i kupiłem kadeta 1,4 i jestem z niego jeszcze bardziej zadowolony niż z astry , a to dlatego że mniej pali(6,5-7,0 l. w mieście), jest szybszy(max 185 kmh.)i bardziej dynamiczny od astry, mało tego trzyma się drogi o wiele lepiej-to bardzo ważne. Teraz wiem że już nigdy nie kupię astry. Zraziłem się do tego auta

#4 Gość_kowal

Gość_kowal
  • Goście

Napisano 28 maj 2001 - 15:02

Calkiem żwawe auto. Wczesniej jezdzilem 1.4 60 KM, jest niezle ale na dalsze trasy jak sie rozbuja. Podzielam opinie o paskach rozrzadu. Prawie wszystkie ople maja z tym problemy niewiadomo dlaczego. Jezeli chodzi o 16 V, przy ostrzejszej jezdzie zalecam wymiane rozrzadu przy ok. 60 tys km. Po za tym auto umiarkowane zarowno pod wzgl. komfortu (ale co wymagac od auta z poczatku lat 90) jak i paliwa. Spalanie średnie na poziomie 7.5 -8.5 l. Na trasie moze mniej ale chyba przy 90km/h. Niedroga eksploatacja pod warunkiem ze nie w Serwisie Opla. Wszyscy w Polsce skarza sie na jakosc i ceny serwisu Opla, ktory traktuje klientow z gory. Nie polecam serwisu Hallera w Gdyni, dlaczego pojedzcie sami, a sie przekonacie ....

#5 Gość_mariusz

Gość_mariusz
  • Goście

Napisano 01 czerwiec 2001 - 10:17

Nie schodzi z obrotów lub "falują" obroty po zatrzymaniu (np. na skrzyżowaniu)- wymieniano moduł, silniczek biegu jałowego 2 razy, potencjometr położenia przepustnicy ale nic nie pomaga; wibracje podczas jazdy z dużą prędkością; miękki lakier nr 22; wadliwe mechanizmy szyb (dwa razy wymieniany); swąd palącej gumy przy tłumiku; podczas jazdy po nierównościach wszytko trzeszczy - tylna półka, tylne drzwi, przednie się ciężko zamykają itd; a najważniejsze - bierze olej, ok. 2l między przeglądami(Mobil 0W40 po ok. 50zł/l)- uwaga wg instrukcji ma prawo brać ok. 11 (słwnie: jedeneście) litrów między przeglądami . Nie unznana reklamacja przez PZMot.

#6 Gość_Krzysztof

Gość_Krzysztof
  • Goście

Napisano 19 czerwiec 2001 - 23:13

Właśnie sprzedałem Escorta z Płońska i czytam opinie, żeby porownać go z Astrą. Mogę wreszcie spojrzeć na sprawę obiektywnie. Widzę, że Escort jest chyba jednak bardziej solidnie wykonany i mniej awaryjny. Potwierdza się też moja opinia, że bezawaryjne Ople zaczynają się od Vectry a Fordy od Mondeo wzwyż. Pozdrawiam.

#7 Gość_Rafał Knop

Gość_Rafał Knop
  • Goście

Napisano 01 sierpień 2001 - 12:06

Jeżdżę tym modelem już od 2,5 roku i ze względu na skrzynie automatyczną jestem naprawdę zadowolony. Jest to naprawdę wygodne w mieście jak i na trasie, a to za sprawą opcji sporting w tej skrzyni. Jeśli chodzi o spalanie, to pali nie wiele więcej jak inne ze zwykłymi skrzyniami. Ogólnie faktycznie postawiono na solidność i wytrzymałość. Estetyka wnętrza jest również bardzo miła. Bezawaryjkność - w ciągu 2,5 roku wymieniłem tylko prostownik na alternatorze - 200,00 i przegub 250,00 ponieważ osłony niewiadomego pochodzenia są o 100% mniej trwałe i nie zauwarzyłem, że jest przebug na wierzchu i trzasł.Ogólnie polecam, tylko raczej importowane egzemplarze, bo montaż przez polaków psuje jak widać opinie, tego soldnego i ładnego pojazdu.

#8 Gość_Seweryn

Gość_Seweryn
  • Goście

Napisano 26 sierpień 2001 - 04:27

Mam go od nowosci.Z roku na rok to auto coraz bardziej mi sie podoba.Zwlaszcza ze z czasem zmienilem nieco jego wyglad i obecnie zalozylem spoiler na tylna klape, brewki na reflektory,alufelgi oraz pomalowalem kokpit na kolor srebrny.I za nieduze pieniadze okazalo sie ze mam samochod sportowy ;))Wyglad rewelacyjny.Polecam.Dziwna sprawa bo w czasie eksploatacji jedyne usterki to :zerwanie linki obrotomierza(naprawa gwarancyjna)padly swiatla drogowe(przekaznik oraz zauwazylem kilka drobnych ubytkow w lakierze na przedniej masce.Po kilku latach spadla nieco elastycznosc silnika,ktory stal sie lekko glosniejszy przy wiekszych obrotach.Ale ogolnie autko jest solidnie wykonane i sprawuje sie niezle.Spalanie: w miescie nie wiecej niz 8.5L. Na trasie ok 6.Reasumujac, trafilo mi sie chyba dobre auto(wyprodukowane jeszcze w Niemczech)i jestem z niego bardzo zadowolony.

#9 Gość_Hanc

Gość_Hanc
  • Goście

Napisano 23 październik 2001 - 21:12

Opinia o firmie zła.Mieszkam w Berlinie.Firma Opel to tania firma,w Niemczech nia ma dobrej opinii.Niemcy kupują te auta ze względów patriotycznych.Awarie w moim samochodzie(90 tys.):wymiana sprzęgła,awaria rozrusznika.Może dla niektórych to mało,ale mim zdaniem auto tej klasy i ceny na tkim dystansie powinno być bezawaryjne.Opla sprzedałem.Niemieckiego auta już nie kupię.Kupiłem Toyotę Carinę.

#10 Gość_Tomek

Gość_Tomek
  • Goście

Napisano 21 listopad 2001 - 16:26

Fakt,ze plastiki trzeszczą, ale lepsze radio i ujdzie, czym dłużej jeżdże tym bardziej jestem z niej zadowolony, pojemna, wygodna, oszczędna od 5,56/100 przy 120km/h.Serwisuje się w Opel Samko w Stalowej Woli, sa 40-50% tańsi od Warszawy, na miejscu kawa i widzisz co robią, nie można tylko płacić kartą.Wyposażenie seryjne słabe, ale można dołozyć od elektryki, stopu LED,instalacji audio i Gsm, po podłokietniki, progi, itd.Dużo można zrobic samemu lub poza serwisem.Mam 40 tys i leje paliwo i jade, czasem jeżdże na przegląd i do myjni.Nic więcej.Pozdrawiam.

#11 Gość_Artur

Gość_Artur
  • Goście

Napisano 29 listopad 2001 - 12:58

Auto mam od nowości. Chyba wszystkich zadziwię, ale po 60.000 praktycznie bezawaryjne. Rozrząd wymieniony właśnie po 60 tys. ale tak zaleca autoryzowany serwis. I może właśnie w tym tkwi cały szczegół. Od początku serwisowałem ją tam gdzie kupiłem, tzn. u p. Kozłowskiego w Nowogardzie (zachodniopomorskie). Serwis naprawdę super. Żadnego wciskania kitu, wszystko konsultowane i w razie koniecznosci także wejscie na warsztat w celu wspólnych oględzin. A co najciekawsze po każdym przeglądzie sugestie i uwagi co może się pojawić do następnego przeglądu. Jak na 5 lat eksploatacji naprawdę spokojna głowa. Samochód może i nie najnowoczeswniejszy ale całkiem spory, wystarczająco żwawy a jak się chce to i przyoszczędzić na paliwie też się da. Swoje kosztuje, ale ja mam świadomość, że zapłaciłem za swój spokój i wiem, że było warto. Polecam salon i sewis w Nowogardzie.

#12 Gość_Sven

Gość_Sven
  • Goście

Napisano 29 listopad 2001 - 13:34

Plusy: ekonomiczny 6,3/100 km, cichy, wygodny, duzy bagaznikMinusy: slabe hamulce, wibrujacy wydech, wibracje klapy bagaznika, lakier podatny na zarysowania (niebieski Kings), nietrwaly pasek rozrzadu, slaby silnik (cos za cos).

#13 Gość_Poli

Gość_Poli
  • Goście

Napisano 26 grudzień 2001 - 22:30

Oba sprzedałem, niestety skończyły się serwisy w Trójmieście (jest ich trzy), a we wszystkich mi albo psuli auto, albo kasowali jakby cześci były ze złota (klocki na przód 220 zł). Najblizszy serwis (poza opisanymi w Trójmieście) jest w Chojnicach, ale dla mnie za daleko, wolalem sprzedac autka. Teraz poluję na Toyotę.P.S. Nawet serwis do malucha był lepszy :-)

#14 Gość_pjPIOTR

Gość_pjPIOTR
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2001 - 17:28

Jezdzilem juz dwoma sluzbowymi:1,7D kombi(slabeusz dla amatorow diesli kulajacych sie po szosie)i 1,6 i sedan(troche dynamiczniejszy).Najgorsze samochody na polskie skoleinowane drogi!!!Rozstaw osi idealnie w nie pasuje i tylko ciagla korekta toru jazdy pozwala to auto utrzymac na drodze!Brrr!Fatalna skrzynia biegow(jak w kazdym OPLU),biegi hacza i zgrzytaja jakby wchodzily bez sprzegla.Slabe hamulce tez sa domena tego OPLA.Dlugo jezdzilem FORDami i utwierdzilem sie w przekonaniu,ze jego glowny konkurent-OPEL jest o niebo gorszy!(komfort,silnik,zawieszenie,hamulce,przyspieszenia,wykonczenie).Wszystko w srodku klekocze!Pozdrowienia

#15 Gość_Konrad

Gość_Konrad
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2002 - 21:17

Dynamiczny, duży bagażnik. Troche niewygodne siedzenia :(No i na ręcznym jakoś cięzko się wchodzi w zakręty ;O)

#16 Gość_XXXXXX

Gość_XXXXXX
  • Goście

Napisano 19 styczeń 2002 - 18:01

"Na Daewoo bym nie zamienil", "Daewoo sie nie rowna", "Na Forda bym nie zmienil"...i takie tam inne cytaty - ludzie najpierw sprobujcie a pozniej oceniajcie, sam jezdze obecnie DU NEXIA (wczesniej jezdzilem VW Passatem, Oplem Vectra, Nissanem Primera, Punto,UNO) i dlatego tak mnie wkurza jak ktos kto sie nie zna i nie probowal pieprzy glupoty. Oceniajcie swoje auta i nie porownujcie z autami ktorymi nie jezdziliscie. Pozdrawiam i zycze szerokich i rownych drog.

#17 Gość_holdek

Gość_holdek
  • Goście

Napisano 03 luty 2002 - 10:14

Czy ktos z uzytkownikow zamienil zegary na biale?

#18 Gość_wojtek

Gość_wojtek
  • Goście

Napisano 23 luty 2002 - 23:58

Mam astre ma już 103 tyś, jest w nienagannym stanie, nic się w n iej nie popsuło, nawet śrubka, wszystko chodzi ok. NIc w niej jeszcxe nie wymieniałem, oprócz oczywiście filtrów i oleju i paska. Klocki amortyzatory , tarzce cigla te same, nawet opony.NIe zniszcalny samochód, robił jako dostawczy dużo razy był przeciązany. Ciekawe co będzie jak zacznie sie psuć, chyba wtedy będe musialł wszystko wymieniac:).Jak powiedziałem eksploatacja bezawaryjna nawet zadna śrubka się nie odkęciła! Kiedy wreszzcie cos w niej się zepsuje:)! Takich samochodów już chyba nie robią:(Pzdrawiam

#19 Gość_Arek

Gość_Arek
  • Goście

Napisano 26 luty 2002 - 19:42

Po 3,5 roku i 30 tys. km rozsypał się machanizm różnicowy (!). Odpowiedź GM Polska: "Samochody OPEL objęte są 12 miesięczną gwarancją." Innymi słowy: mają Nas w d*pie. Nigdy więcej OPLA. Myślałem, że to solidna i porządna firma, a to tylko dobra reklama.

#20 Gość_Szalony Młodzian

Gość_Szalony Młodzian
  • Goście

Napisano 20 marzec 2002 - 13:37

Przejechałem już 90000km i pomijając wymiany oleju i filtrów, zmieniałem dwukrotnie klocki hamulcowe i raz żarówkę. Zmuszony byłem pospawać tłumik i przy okazji wyciołem katalizator(po 80000km jest już zapchany i wpływa na zwiększenie spalania) co wpłynęło dobrze na moment obrotowy przy niskich obrotach. Na trasie spali 5.6l ,a średnio ok. 6.5l.Podczas jazdy zawsze delektuję się za***iście pracującą skrzynią biegów. Polecam ten model, choć wolałbym 100-konny, bo choć więcej się do niego leje to w przeliczeniu na 1KM pali mniej.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ostatnio dodane tematy