Skocz do zawartości


Jaguar: XJ6 / XJ8 - opinie kierowców


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_jt_redakcja

Guest_jt_redakcja
  • Goście

Napisano 06 lipiec 2007 - 09:49

Zachęcamy kierowców do zamieszczania opinii na temat Jaguar XJ6 / XJ8.

#2 Guest_mechanik

Guest_mechanik
  • Goście

Napisano 29 lipiec 2007 - 12:00

Część 1UWAGA na Jaguara XJ8 produkcja 1998-2003. Jestem mechanikiem Servisu Jaguara od wielu lat stykam się z tą marką. Moje doświadczenie i dodatkowe informacje o tych autach wywierają na mnie tą negatywną opinię. Więc do rzeczy: Silnik V81. Po około 200 tyś. km. czasami nie całych ,oczywiście chodzi o silnik V8 3.2 , 4.0 , 4.0 turbo silnik do remontu - tak ,tak DO REMONTU ,a dokładnie panewki na wale korbowym (brak nadwymiarów w servisie) trzeba dorabiać ,a te dorabiane niby b. dobre gatunkowo jeszcze gorsze od orginału. KOSZTY i KOSZTY 2. Pękające napinacze rozrządu (są za słabe) ,co za tym idzie jak pęknie napinacz luzuje się łańcuch rozrządu i przeskakuje na ząbkach ,efekt wiadomy TŁOKI UDERZAJĄ W ZAWORY. Często się z tym spotykam. 3. Za słabe smarowanie jednej z głowic. Ojej nie dochodzi na jedną głowicę tak dobrze jak powinien - ma najdłuższą drogę do przebycia i to raczej przez to. 4. Ostatni punkt z powarznych problemów silnika: Gładzie cylindra to stop aluminium (brak tuleji jak w innych autach) ,pokryte są galwanicznie twardym materiałem ,ale i on się ściera. Tłok szlifuje je przez ponad 200 tyś. km. i jak się przetrze ,w bardzo szybkim tępie nie ma kompresji. Potem lepiej już zmienić silnik - tylko pytanie jaki się kupi...- może gorszy ? Silnik ,oj dużo można by pisać jeszcze o usterkach ,drobnych jest cała masa.czytaj część 2

#3 Guest_mechanik

Guest_mechanik
  • Goście

Napisano 29 lipiec 2007 - 12:03

ciąg dalszy (nie wchodzi całość)część 2. Skrzynia autom.Skrzynia jak każda automatyczna zużywa się to normalne ,ale niezbyt jest normalne żeby bardzo często urywał się kosz w skrzyni w Jaguarze. Wystarczy cofając do tyłu na wstecznym biegu wrzucić "D" drive i w licznych przypadkach mamy efekt urwania kosza w skrzyni. Spore koszty. Ze skrzynią w jaguarze trzeba obchodzić się jak z małym dzieckiem - trzeba myśleć cały czas żeby krzywda się nie stała.Most (dyfer).Aż trudno uwierzyć ,ale mosty się psują. Wadą są łożyska. Najpierw zaczynają szumieć a potem wyją - huczą tak ,że nieda się wytrzymać.Robi się spory luz w dyfrze na kołach zębatych.Zawieszenie tylne tak jest źle zrobione ,że zużywają się krzyżaki na półośkach i to wszystko po 200 tyś. km. Jeden krzyżak w servisie kosztuje 940 zł. ,a trzeba zmienić cztery. Podsumowanie.Jak widać Jaguar jest niewątpliwie autem dla ludzi z bardzo grubym portfelem. Za tyle co kosztuje powinien być bezawaryjny.Ja osobiście polecam auta Japońskie jako pierwsze ,ale Niemieckie również są dobre.

#4 Guest_arek

Guest_arek
  • Goście

Napisano 30 kwiecień 2008 - 10:49

proszę o odpowiedz jaka jest pojemność zbiorników paliwa XJ6 lata 1970 - 1985

#5 Guest_janusz

Guest_janusz
  • Goście

Napisano 06 luty 2009 - 19:39

witam zgadzam sie z pana opinią na temat silnika i skrzyni chyba to mi sie stało wczoraj i nie wiem co mam zrobic jak pan mechanik moze odpisac to bede wdzieczny janusz

#6 Guest_Justyna

Guest_Justyna
  • Goście

Napisano 28 marzec 2009 - 20:44

potrzebuje silnik bez osprzętu pilne proszę o wiadomość

#7 Guest_tom

Guest_tom
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2010 - 22:35

czy ktos wie gdzie się znajduje filtr pyłkowy xj6 93r pozdrawiam

#8 Guest_kazimierz

Guest_kazimierz
  • Goście

Napisano 05 lipiec 2010 - 01:27

gdzie sa swiece zaplonowe?,samochod nie pali na jeden gar

#9 Guest_marcin B

Guest_marcin B
  • Goście

Napisano 05 lipiec 2010 - 18:32

potrzebuje silnik z dwoma czujnikami w głowicy tylko taki mnie interesuje ewentualnie zamiana ponieważ posiadam z jednym czujnikiem na ktorego daję gwarancje

#10 Guest_patryk

Guest_patryk
  • Goście

Napisano 09 sierpień 2010 - 00:09

WItam jestem na etapie przekladania anglika i mam nastepujace pytanie czy da rade jakos przerobic angileska wiązke el znajdująca sie pod maska czy trzeba zmienic na europejska oraz czy trzeba zmieniac pedały z servem pozdrawiam

#11 Guest_Wiaczesław Mołotow

Guest_Wiaczesław Mołotow
  • Goście

Napisano 27 luty 2011 - 15:06

Pan mechanik lekko koloryzuje. Albo jest zawistny bo go nie stać na Jaga, albo serwisuje same funkiel nówki nieśmigane z Niemiec po przebiegu pół miliona. Wystarczy wymienić napinacze i nie ma problemu, skrzynia ZF. Sama marka mówi za siebie. Pozdro dla kumatych i nie dajcie sobie głupot wmawiać.

#12 Guest_wladek704

Guest_wladek704
  • Goście

Napisano 19 październik 2012 - 09:48

Witam.Prośba do :Jaki model polecasz, z uwagi na :awaryjnosść,komfortowe zawieszenie(powinno być miękkie),możliwość zast.LPG.CNG.spalanie..Wstępnie wybrałem Daimler SIX 1995-98.Czy wystarczy JaguarXJ6 ,czy są różnice w jakościości
Pozdrawiam Władysław.

#13 Guest_www

Guest_www
  • Goście

Napisano 13 październik 2013 - 18:41

ty juz przestan robic "kopiuj-wklej" bo gdzie nie wejde tam ta twoja zacna opinia... nie pasuje ci twój grat za 3000 jaguar to nie opluwaj innych modeli ze juz nie wspomne ze z serwisem jaguara to nie masz zadnego kontaktu.

#14 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 25 marzec 2015 - 19:07

Szanowni Państwo, jestem dyplomatą, odkupiłem od Ambasady (pomińmy, jakiej) Jaguara XJ6 Sovereign z silnikiem V6 4.0 - 3978 cm3, 226 KM. Oczywiście z automatyczną skrzynią biegów ZF oraz skórzanym wnętrzem - Conolly. Moja ocena, jaką wystawiłbym, za okres 7 lat użytkowania owego pojazdu: bdb/celujący. Jestem niesamowicie zadowolony z tego auta! Przede wszystkim, nigdy mnie nie zawiódł. Poza zwykłymi pracami serwisowymi, auto po prostu służy i służy- zupełnie bezawaryjnie. Świetnie wyciszony. Umiarkowane zużycie paliwa. Bardzo dobry system AUDIO w kabinie pasażerskiej. Zawieszenie to połączenie komfortu z zachowaniem sztywnym/ twardym, kiedy zechcemy skosztować sportowej jazdy. Bardzo wydajna klimatyzacja. Nie wiem, co jeszcze napisać... Jest to auto BARDZO niezawodne, pod warunkiem należytego dbania o nie. Nie jest to samochód dla ludzi biednych, ani z niższych warstw klasy średniej. Jednocześnie status jego posiadania- tworzy z nas pewnego rodzaju, przedstawicieli arystokracji smile.png Polecam dla mężczyzn z klasą!



#15 Guest_Luck

Guest_Luck
  • Goście

Napisano 07 wrzesień 2015 - 19:04

Chciałem kupić XJ 3,2 Z 2002 roku, ale już nie wiem. Chyba dam sobie spokój z JAGUAREM... szkoda.



#16 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 09 grudzień 2015 - 22:04

Chciałem kupić XJ 3,2 Z 2002 roku, ale już nie wiem. Chyba dam sobie spokój z JAGUAREM... szkoda.

Mam Jaguara XJ x308 z 1998 roku i oprócz poprawiania zaniedbań poprzednich właścicieli samochód idealny.

Silnik i skrzynia działają rewelacyjnie. Oczywiście trzeba liczyć się z tym, że niektóre części są drogie lub prawie niedostępne, ale jak chcesz tanio i oszczędnie kup sobie Golfa IV.  Tak jak wiele osób mówiło, jak kupisz szrota za grosze to nie dziw się, że będzie się psuł. Dobry i zadbany samochód będzie Cię cieszył tak samo jak mnie od kiedy go kupiłem. Pozdrawiam i mocno polecam samochody marki JAGUAR.
P.S. Nie wierzcie w opinie, że Jaguar pali 20 litrów przy spokojnej jeździe . Spokojna jazda ok.120km/h XJ 4.0 to ok. 11,5 litra a w XJR 4.0 z kompresorem ok. 14 litrów. Szybka i dynamiczna jazda 150-200/h XJ 4.0 ok.18 a XJR 20 litrów. Samochodów waży prawie 2 tony i ma ogromną moc.

Radość z jazdy rekompensuje każdą złotówkę wydaną na paliwo

KUPUJCIE JAGUARY smile.png POZDRAWIAM



#17 Guest_janusz

Guest_janusz
  • Goście

Napisano 10 grudzień 2015 - 09:00

chcę kupić

Jaguar Daimler v8 336km

 

rok 1999 co o tym myslicie czy ktoś go już ma i może coś napisać jak z awaryjnością ze spalaniem czy lepiej pozostać przy xj 300 z silnikiem 4. 6 garów ??



#18 Guest_miłośnik

Guest_miłośnik
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2016 - 20:21

ty juz przestan robic "kopiuj-wklej" bo gdzie nie wejde tam ta twoja zacna opinia... nie pasuje ci twój grat za 3000 jaguar to nie opluwaj innych modeli ze juz nie wspomne ze z serwisem jaguara to nie masz zadnego kontaktu.

zgadzam się z Tobą.Opinie na temat Jaguara są wydawane na podstawie często zawistnych ludzi,którzy nawet w nim nie siedzieli,ale i też tych ,którzy przejechali jakimś klekotem z logo jaguara 1000km.

Szanuje wszystkie opinie ale mam swoją.

Jestem,dodam szczęśliwym posiadaczem Jaguara XJR Supercharger 4.0 370km.teraz już w idealnym stanie.1998r.

Ten samochód poznałem jak mało kto.Bez głupich uśmiechów...ale w auto tylko od stycznia wsadziłem 22000.

Ludzie nie kupujcie tego auta do jazdy po mieście.

Ludzie nie kupujcie tego auta jak nie macie kasy to nie bmw(mam również Mercedesa porównywalne części).

Ludzie ten samochód ma wszystko wielkie.wielkie spalanie,gadki na poziomie 14-16litrów wsadzić między bajki.

Wielkie koszta serwisu oczywiście części oryginalne.żadnych zamienników.Jest to auto ,w którym każda psująca się rzecz

ciągnie za sobą inne w tępie "przyspieszania tego samochodu"5.0 do setki a auto waży 1850kg.

Ogromny problem z częściami.części różnią się duperelami(oryginalne) od np.7 do 70 funtów klamka wewnętrzna.

Auto jest jak czołg pod warunkiem że zrobiony jak należy.Zarazem jag jest bardzo delikatny.W nim musi być wszystko ok.bo inaczej od komend komputera można się nauczyć angielskiego lub też dostać zawału jak przy 250 informuje że szlak trafił zawieszenie.

Ludzie jednak jeżeli znajdziecie fajny model xjr-a a macie trochę kasy i drugie auto,to po zrobieniu każde naciśnięcie gazu mruk ósemki na laczach255xxxsport i widok innych szczególnie w tylnym lusterku jest jak ten z reklamy ...

Walczyłem z samochodem trzy miesiące.po zrobieniu silnika(pan mechanik nie ma trochę racji)wszystko dostępne warunek wszystko oryginał.zawieszenie, geometria(coś strasznego)przód tył.alarm.założyłem gaz.

Teraz to auto wywołuje u mnie szybsze bicie serca zrobiłem parę tysięcy i nic!!!nic się nie dzieje.

Prawda o wnętrzu jest do bani.ergonomia zerowa.jest tak skonsruowane żę trzeba wsiąść i tak jechać,wtedy jest bajka.

Ludzie tego nikt nie mówi.To samochód dla dwóch osób z szoferem może 2+1.Nawet system nagłaśniający jest dostrojony

na środkowy tył.Widoczność kiepska.Bagażnik na kije golfowe i koszyk.zero przydatnych schowków dla kierowcy.

Ludzie w niewprawionych rękach to auto to masakra,Jest pod i nad sterowne zależy przy jakich prędkościach.

Bardzo niebezpieczne na mokrych nawierzchniach.

Pamiętajmy że samochód był zrobiony jeszcze w solidnych czasach jaguara.odsyłam do historii firmy.

Auto b.zaawansowane pod względem technicznym a zarazem wykonane bardzo solidnie bardzo trwałe rzeczy.Stąd te ceny.

Panie Mechaniku a może tak jakoś każdy remontowany pojazd w okolicach 200 tys.u was w firmie był do remontu.

Mój ma 165tys.i po naprawde kosztownej ekspertyzie silnika stwierdzono znikome zużycie silnika.

Każdemu kto kupuje jaguara polecam zdobycie wiedzy na temat zakładu naprawczego w pobliżu miejsca zamieszkania.

Ja mieszkam w Łodzi i nie było łatwo.

Na koniec.samochód ma kupę minusów ale jeden plus.TO jest JAGUAR.To jest dwutonowa rakieta o którą trzeba dbać,



#19 Guest_miłośnik

Guest_miłośnik
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2016 - 20:28

Mam Jaguara XJ x308 z 1998 roku i oprócz poprawiania zaniedbań poprzednich właścicieli samochód idealny.

Silnik i skrzynia działają rewelacyjnie. Oczywiście trzeba liczyć się z tym, że niektóre części są drogie lub prawie niedostępne, ale jak chcesz tanio i oszczędnie kup sobie Golfa IV.  Tak jak wiele osób mówiło, jak kupisz szrota za grosze to nie dziw się, że będzie się psuł. Dobry i zadbany samochód będzie Cię cieszył tak samo jak mnie od kiedy go kupiłem. Pozdrawiam i mocno polecam samochody marki JAGUAR.
P.S. Nie wierzcie w opinie, że Jaguar pali 20 litrów przy spokojnej jeździe . Spokojna jazda ok.120km/h XJ 4.0 to ok. 11,5 litra a w XJR 4.0 z kompresorem ok. 14 litrów. Szybka i dynamiczna jazda 150-200/h XJ 4.0 ok.18 a XJR 20 litrów. Samochodów waży prawie 2 tony i ma ogromną moc.

Radość z jazdy rekompensuje każdą złotówkę wydaną na paliwo

KUPUJCIE JAGUARY smile.png POZDRAWIAM

witam.to spalanie xjr-a 20 to też bajka.przy sportowej spokojnie 28-36



#20 Guest_miłośnik

Guest_miłośnik
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2016 - 20:32

Chciałem kupić XJ 3,2 Z 2002 roku, ale już nie wiem. Chyba dam sobie spokój z JAGUAREM... szkoda.

 

witam.to spalanie xjr-a 20 to też bajka.przy sportowej spokojnie 28-36

kupuj,kupuj,kupuj





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych