Skocz do zawartości


Ford: Escort - opinie kierowców


774 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_jt_redakcja

Gość_jt_redakcja
  • Goście

Napisano 27 kwiecień 2001 - 13:08

Zachęcamy kierowców do zamieszczania opinii na temat Ford Escort.

#2 Gość_Robert

Gość_Robert
  • Goście

Napisano 24 maj 2001 - 18:00

Jeżdzę tym samochodem od dwóch lat kiedy go sprowadziłem z Niemiec. Sprawuje sie bez zarzutu. Mam zainstalowaną instalację gazową co zaoszczędza mi sporo wydatków. Rocznie przejeżdzam około 40 tysięcy kilometrów i jest ok. Więcej kłopotów mam z instalacją gazową niżeli z samym samochodem. Następnym moim wozem również będzie ford tylko z większym silnikiem i tylko na gaz.

#3 Gość_Mirek

Gość_Mirek
  • Goście

Napisano 10 czerwiec 2001 - 10:56

Z Płońska. Kłopoty zaczęły się gdzieś po 60 tys. km. Samochód pracował nagle jakby tylko na 3 cylindrach. Po rozebraniu silnika okazało się, że wszystkie trzy pierścienie ustawiły się zamkami w tę samą stronę. Teraz auto bierze olej. Coraz więcej, do 0,5 l na 1000 km. Pali co najmniej 8 l/100 km. Gaśnie na skrzyżowaniu, trzeba hamować ręcznym hamulcem. Końcówka drążka do wymiany - po 88000 km. Rozrusznik "ćwierka". Przestrzegam przed kupowaniem tego "szajsu" ze starym 8-zaworowym silnikiem. Przychylam się do opinii "Ford, g... wort".

#4 Gość_Darek

Gość_Darek
  • Goście

Napisano 26 czerwiec 2001 - 13:08

Całkiem niezłe autko, gdyby nie jego problemy z jego odpalaniem w okresie zimowym. Niby ciśnienia po 28-29 a jak zimno to słabo odpala. Pompa była robiona, świece stare ale dobrze grzeją. Mało pali 4,5 przyczepa 6 l.

#5 Gość_Chris

Gość_Chris
  • Goście

Napisano 10 lipiec 2001 - 01:33

to chyba ostatni model escorta z silnikiem 1.3, jest on raczej slaby (60KM może jest dobre do fiesty lub clio ale tutaj to chyba o te 30 za mało) zwłaszcza że auto ma bardzo dobre zawieszenie -niestety nie na polskie drogi, bo twarde ale - doskonale trzyma w ostrych łukach, bardzo precyzyjny układ kierowniczy (używam opony 186/60 Continental Sport Contact) przebieg: 35tyś. wymieniane (oprócz podstawowego przeglądu): amortyzatory-przód, alternator, lusterko zew. (bo ktoś wyrwał) JAK MASZ TEN MODEL TO NAPISZ DO MNIE MAILA Z OPINIĄ !!! THX,

#6 Gość_Adrian

Gość_Adrian
  • Goście

Napisano 23 lipiec 2001 - 00:37

Kilkanaście dni temu kupiłem sprowadzonego na życzenie Oriona ("92) z silnikiem o jednopunktowym wstrysku bezpośrednim o poj.skok.1,4 i mocy 69KM. Nie jest to rakieta, ale w porównaniu z moim poprzednim samochodem (Citroen BX 1,8 TRD Turbo Diesel o mocy 90 KM to po prostu bezawaryjny, rzeczowy samochód. Tamten miał lepsze osiągi (inny moment obrotowy i jego krzywa) ale te usterki... Zdarzyło się kilka razy, że musiałem ściagać lawetę, bo nie dało się jachać. W Orionie tego się nie spodziewam. Ma74,987 km przebiegu, był serwisowany, zadbany. Jedzie się nim całkiem spokojnie, ale się jedzie. Na pełnym baku przejechałem 698 km, więc nie jest tak źle (dla porównania "cytryną" udało mi się przejechać 1287 km!) ale nie w tym rzecz. Po roku napiszę coś więcej.

#7 Gość_Michał

Gość_Michał
  • Goście

Napisano 08 sierpień 2001 - 12:51

Mam go od 1999. Zrobił 76.000 km i chodzi dobrze. Na gwarancji wymieniono rozrusznik, po 60.000 tarcze i tyle. Acha, poszła lampka od zegarka. Poza tym nie narzekam, a jest to już mój czwarty Ford i będą następne. Co do zamkniętego obiegu powietrza, to Escort to ma, ale w wersji z klimą. A poza tym, to opony polskie (Dębica Presto +) wywalić i założyć porządne - komfort jazdy wyczuwalnie większy. Wreszcie spalanie - z tym silnikiem jest przyzwoite (a 1.4 były generalnie do kitu, przykro mi).P.S. Japończyki są bezpłciowe i nie ma wśród nich sensownego kombi tej wielkości. (Corolla kombi - 308 l. bagażnika to śmiechu warte!)

#8 Gość_Krzysztof

Gość_Krzysztof
  • Goście

Napisano 21 sierpień 2001 - 21:51

Opinia jest krótka: z fordów nie kupuje się escorta (szczególnie z Płońska) tak jak z opli nie kupuje się astry (szczególnie z Żerania).Ja z życzliwości radzę i Pozdrawiam

#9 Gość_Michal

Gość_Michal
  • Goście

Napisano 07 wrzesień 2001 - 16:26

Jezdzilem nim przez rok, zrobilem 78 tys. km. W dalekich trasach po np. 6-7 godz. jazdy, jest sie totalnie zmeczony, przy predkosci 140-150 km/h jest poprostu cholernie glosny. Nie nadaje sie na jazde po autostradzie, przy tym mulowaty.Ale jako samochod rodzinny, na zakupy - super, przestronne wnetrze najlepiej z szyberdachem.Oczywiscie na polnych drogach lepiej uwazac na wystajace kamienie, mozna uszkodzic chlodnice.

#10 Gość_.

Gość_.
  • Goście

Napisano 12 październik 2001 - 15:34

Jestem posiadaczem escorta 1,3.Samochód mam od kilku miesięcy i muszę przyznac,iż jestem zadowolony z escorta. To co mnie irytuje w tym modelu to przednie zawieszenie, które chałasuje na dołkach.Zalety;Niskie zużycie paliwaDobre trzymanie się drogiWady;Chałasujące zawieszenieGłośna praca silnikaJeśli chcesz się podzielić swoimi spostrzezeniami napisz do mnieDzial.handlowy@kabi.pl

#11 Gość_Robert

Gość_Robert
  • Goście

Napisano 04 grudzień 2001 - 20:46

Moj trzydrzwiowy model przyjechal z Niemiec - ma teraz ok. 120 tys. zrobione. Nie mialem z nim wielkich problemow, ale duzo drobnych: wycieraczki, spryskiwacz, wciaz psujace sie zamki. Szalenie to mnie irytuje, ale ogolnie oceniam escorta in plus. Mysle nawet o zakupie d. wyposazonego 2-letniego kombi. No chyba, ze stac mnie bedzie na focusa.

#12 Gość_Marcin Przybyłek

Gość_Marcin Przybyłek
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2002 - 00:03

Super! Niedawno kupilem.Ma teraz do 128k km, wymienilem wachacze przod (nie akceptuje naprawiania wachaczy ale mozna to zrobic za 200/jedna)za 700 pln i do wymiany sprzeglo komplet SACHS 600pln. Ktos tu pisal bzdury o amortyzatorach za 2000pln i sprzegle za 1800pln!!!. Kto naprawia uzywane auto w autoryzowanym serwisie ?!!! Wiesz ile by to w autoryzowanym ASO hondy kosztowalo ? :-) Wszedzie indziej ceny sa normalne.Klocki - chcielibyscie wymieniac klocki co 100k km ? co 30k km to normalny czas na wymiane, moze masz ciezka noge? Wracajac do tematu... Nic nie skrzypi, jest cichy, dynamiczny, poprostu super !!!A co do nie zdrowego podniecania sie japonczykami.... nigdy nie dostaniecie za te pieniadze japonczyka (Honda, Toyota) z takim wyposazeniem. Mialem 2 hondy civic, sa naprawde super natomiast stwierdzilem ze lubie oprocz niezawodnosci duzo dodatkow w samochodzie. Tak samo w Hondzie po 100k km wymienialem tarcze, sprzeglo 800, pasek rozrzadu ( nie oryginalny 900+ wymiana). To normalne ze czesci sie zuzywaja. Honda jest super i chcialbym miec taka z full wersja i to kombi ale ... cena jest podobna jak 2 full escortow :-)Pozdrawiam...

#13 Gość_Wiseguy

Gość_Wiseguy
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2002 - 14:18

Mam ten samochód o 3 lat pali mi w miescie ok.8 trasa 6.5-7 ma 75 KM dla mnie wystarcza. Awaryjnosc: problemy z wolnymi obrotami i wlacznikiem swiatel, pozatym wybity uklad kierowniczy i stuki w przednim zawieszeniu ale przy 180000 km to normalne. Amortzarory motorcrafta, samochod jest przyklejony do asfaltu. Prerdkosc jaka uzyskalem nim to 180 km/h. Ogolnie dobry sanochod.

#14 Gość_Darek

Gość_Darek
  • Goście

Napisano 05 luty 2002 - 13:01

Jeżdżę tym samochodem od dwu i pół roku. Był sprowadzony z Niemiec - przebieg 98 tys km. Jednak nie mogę przychylić się do opinii o jego niezawodności. Po przejechaniu 5 tys. musiałem wymienić sprzęgło, następne 5 tys. i wymiana tylnich amortyzatorów, wymiana klocków hamulcowych. Do tej pory przejechałem nim 35 tys. Oprócz wspomnianych napraw dwa razy wymaniałem tuleje przednich wahaczy, musiałem likwidować ogniska korozji przy przednich i tylnich błotnikach. W ostatnich dniach zabrakło świateł postojowych -wyłącznik zespolony. Należy wspomnieć także o układzie wydechowym i początkach stuków w układzie kierowniczym. Wydaje mi się, że jak na 133 tys. tych usterek jest zbyt dużo. Ceny części zamiennych- nawet tych nie oryginalnych to totalne nieporozumienie, średnio 2 razy tyle, co Volkswagen. Zaletą Escorta może być tylko jego świetne prowadzenie-zgadzam się z opiniami, że trzyma się drogi jak przyklejony. Zużycie paliwa jest także duże, ale jest to chyba związane z masą tego samochodu i zbyt małym silnikiem. W mieście potrafi skonsumować i 12 litrów paliwa. Na trasie jest natomiast totalna różnica-mój najlepszy wynik to 5,1 litra. Ale co z tego jak i tak głównie jeżdżę po mieście. Rozwiązaniem jest instalacja gazowa, którą użytkuję o 1,5 roku. Średnio zużywam 9 litrów gazu. Jedyne kłopoty z gazem występują wtedy, kiedy temperatura spada poniżej zera a silnik jest nie rozgrzany-lubi zgasnąć przy podjeździe do skrzyżowania i trudno go jest zapalić. Gdy jednak silnik wchodzi na swoją temperaturę wszystko jest w porządku. Polecam gaz dla wszystkich użytkowników benzynowych eskortów. Koszty instalacji zwróciły się w moim przypadku się po przejechaniu 15 tys

#15 Gość_Michal

Gość_Michal
  • Goście

Napisano 01 marzec 2002 - 15:43

Moj ma 108 tys przebiegu w ciagu 3 lat. W tej chwili tak jak wielu z was wszystko trzeszczy, ale jedyna rzecza jaka do tej pory wymienialem to olej i hamulce oraz zarowki w reflektorach. Slowem - zadnych szkod. Auto z Plonska. Wlasciwie w fordzie wkurzony bylem tylko na radio (Traffic 3000) bo sie zepsulo po poltorej roku a kosztowalo kupe kasy (w tej cenie mialbym Pioneera)

#16 Gość_Grzegorz

Gość_Grzegorz
  • Goście

Napisano 30 marzec 2002 - 19:46

eckort jest ok poza skrzynia biegow i drobnymi niedociagnieciami sprawuje sie bardzo dobze

#17 Gość_Tomek

Gość_Tomek
  • Goście

Napisano 30 marzec 2002 - 19:47

Sprowadziłem ten samochód 9 m-cy temu z Niemiec, 6 m-cy temu założyłem instalację gazową z butlą w kole. Jest to bardzo fajny wozik za takie pieniądze, poczytałem opinię innych i da się zauważyć, że negatywnie wypowiadają się posiadacze nowszych pojazdów. Wracając do tematu to mój escort pali 7,5-8 litrów gazu na 100km z 4 osobami i pełnym bagażnikiem, robię trasy po 360 km w takim składzie więc wiem co mówię, mam ekonomicznie ustawiony gaz kosztem mocy, w każdej chwili mogę zrobić "pstryk" i mam pełną moc. Na benzynie autko rwie jak szalone, do setki w mniej niż 10 s a wyprzedzanie to czysta przyjemność, jadąc za TIR-em i wyprzedzając na wysokości kabiny ma się spoko 30km/h różnicy ... Ludzie nie oczekujcie po samochodzie dla ciułaczy super wypasu i niebiańskich osiągów! Ja przesiadłem się z Cinquecento o mocy 31 KM i znikomym komforcie - cieszę się, że los pokierował mnie do komisu Forda w Niemczech - oby tak dalej a awarie normalna rzecz.

#18 Gość_Piotr

Gość_Piotr
  • Goście

Napisano 30 marzec 2002 - 19:48

Poszukuje instrukcji obsługi do Escorta,tel 084 6865763

#19 Gość_Darek

Gość_Darek
  • Goście

Napisano 30 marzec 2002 - 19:49

Faktycznie słyszałem,że Escorty z Płońska są fatalne i tu sie to potwierdza.Mój fordzik kupiony w salonie w Krakowie wyprodukowany jest w Niemczech i sprawuje sie jak prawdziwy "Niemiec".Ma przejechane ponad 130 000 km i jestem jego 2 włascicielem.Dotychczas ma tylko śladowe ilosci rdzy (jest po konserwacji)i żadnych większych usterek.Wszystko zależy od kierowcy-jeden zajeżdzi każde auto a u drugiego jakoś nie ma problemów.W przeciagu ostatnich ok.20tyś.km wykonałem:regulację zaworów,konserwcję łącznie z przekrojami,wymieniłem tulejki przednich wachaczy(nasze drogi...)1 żarówkę reflektora,świece(tylko Motorcraft),oczywiście olej+filtr,oraz filtr powietrza.Jak na razie wygląda,że nic mu nie dolega i jestem z niego zupełnie zadowolony,choć jak zauważyli koledzy jest to straszny muł (uczy pokory na trasie)ale jest też dość oszczędny.Reasumując powiedzenie,że Ford g... wort jest w pewnym stopniu prawdziwe porównując je do japończyków,ale jest to fajne i niedrogie autko,które NORMALNEMU kierowcy odwdzięczy się dość niezawodną eksploatacją.A piszę to w odniesieniu do Golfów za które płacimy o wiele większe pieniądze a mit o ich jakości to bujda-trafi się albo i nie,jak każdy samochód.Ogólnie polecam Escorta każdemu niezbyt zasobnemu w kasę kierowcy.

#20 Gość_Krzysiek

Gość_Krzysiek
  • Goście

Napisano 30 marzec 2002 - 19:50

Samochód sprawuje się wspaniale na naszych drogach. Ma wzmocnione zawieszenie, co daje jeszcze lepsze wyniki.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych