Skocz do zawartości


Reklamacja obuwia.


432 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_minimiau

Gość_minimiau
  • Goście

Napisano 23 luty 2009 - 16:23

Witam!W grudniu 2008 zakupiłam kozaki zimowe.Sklep udzielił 2 lata gwarancji na buty.Po 3 miesiącach wkładki zdeformowały się, odkleiły w skutek czego mam pęcherze na stopach.Zaniosłam buty do reklamacji, lecz ekspedientka powiedziała że w pierwszej kolejności mogę rządać naprawy, a jeżeli ta nie będzie możliwa mogę ubiegać się o wymianę butów na nowe.Po 9 dniach zadzwoniłam do sklepu i dowiedziałam się, że buty zostały naprawione.Poszłam po odbiór butów, lecz nie były do końca naprawione, ponieważ w butach pozdzierał się filc przy czubku buta, przez co odczuwam dyskomfort, oraz mam pęcherze co uniemożliwia mi użytkowanie butów.Wkładki były wymienione na nowe, natomiast kierownik sklepu nie chciał przyjąć ponownej reklamacji na zużycie filcu w butach, a przecież zapewniano mnie o 2 letniej odpowiedzialności za buty.Jestem rozczarowna i chcę wymainy butów na nowe.Czy da się w tej sprawie coś zrobić?Bardzo proszę o odpowiedź.Ostatnio mam pecha co do kupowanego przeze mnie towaru :(.

#2 Gość_MW

Gość_MW
  • Goście

Napisano 23 luty 2009 - 16:30

Wybór -wymiana czy naprawa należy tylko do Pani (art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Kodeks cywilny i przepisy o rękojmi zgodnie z którym to do sprzedawcy należy wybór nie obow. w przypadku obrotu z konsumentem (art. 560 k.c. w zw. z art. 1 ust. 4 ustawy).
Także sprzedawca wykonał naprawy butów na własne ryzyko wbrew Pani woli. To czyniąc, uznał istnienie wady i swojej odpow. Proszę zatem jeszcze raz wystąpić na piśmie z wnioskiem o zamiany butów na nowe (art. 8 ust. 1 ustawy).
Proszę odebrać od sprzedawcy potwierdzenie na piśmie złożonej reklamacji (jeśli nie będzie chciał jej przyjąć lub potwierdzić to wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru), bo jeżeli w ciągu 14 dni na nią nie odp. to przyjmuje się, że ją uznał (art. 8 ust. 3 ustawy).

#3 Gość_minimiau

Gość_minimiau
  • Goście

Napisano 23 luty 2009 - 16:40

Dziekuję Panu bardzo za pomoc.Na pewno wszczę działania w tym kierunku.

#4 Gość_minimiau

Gość_minimiau
  • Goście

Napisano 23 luty 2009 - 16:45

A czy może Pan powiedzieć jak napisać taką reklamację?Na stronie internetowej sklepu jest napisane że w pierwszej kolejności można się ubiegać o naprawę, dopiero gdy ta jest niemożliwa można zarządać wymaiany na nowe.
Czy mimo to mogę się ubiegać o wymianę na nowe buty?

#5 Gość_MW

Gość_MW
  • Goście

Napisano 23 luty 2009 - 17:01

Tak, opisałem Pani to powyżej. Sprzedawca nie może przysługujących Pani uprawnień ograniczyć tak, żeby to jemu przysługiwał wybór: naprawa czy wymiana (art. 11 ustawy). Także może Pani żądać wymiany obuwia na nowe.
Po prostu należy podać argumentację, którą Pani podałem wyżej.

#6 Gość_minimiau

Gość_minimiau
  • Goście

Napisano 24 luty 2009 - 15:26

Witam ponownie.Otrzymałam pismo ze sklepu w którym kupiłam buty o treści:
W związku ze złożoną reklamacją w sklepie ... mieszczącym się w ...Pragnę przedstawic, iż sklep... działa w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, w tym prawa konsumenckie i na tej podstawie rozpatrywane są wszystkie reklamacje składane w naszych sklepach.Każda reklamacja rozpatrywana jest w sposób indywidualny.Reklamowana niezgodność towaru z umową kwalifikuje się do naprawy i jest nieistotna, tzn. po jej usunięciu obuwie nie traci na wartości.
Zgodnie z art. 8.1 ustawy z dnia 27 lipca 2002r.kieruje obuwie do naprawy na koszt sprzedawcy.

Proszę o pomoc, co w tej kwestii mogę zrobić.Nie chcę ponownej naprawy tych butów bo to już bedzie 2 reklamacja.Chciałabym wymiany na nowe obuwie.

#7 Gość_MW

Gość_MW
  • Goście

Napisano 24 luty 2009 - 21:27

W takim razie musi Pani zgłosić się do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów z prośbą o poprowadzenie sprawy. Być może autorytet tego urzędu wpłynie na postawę sprzedawcy.

#8 Gość_Agata

Gość_Agata
  • Goście

Napisano 25 luty 2009 - 00:11

Witam. Piec miesiecy temu zakupilam torebke i zerwal sie w niej pasek. Torebke zareklamowalam i i czekalam 14dni na odpowiedz producenta. Trynastego dnia powiadomiono mnie ze torebka zostanie naprawiona i moge ja odebrac nastepnego dnia. Okazalo sie jednak ze nastepnego dnia torebki nie bylo i sprzedawca nie umialpowiedziec co sie stalo. Mija juz 3 tydz. od zlozenia reklamacji a naprawionej torebki nadal nie mam...Czy moge wtaki razie prosic o zwrot pieniedzy? bede bardzo wdzieczna za odpowiedz i pomoc! pozdrawiam

#9 Gość_MW

Gość_MW
  • Goście

Napisano 25 luty 2009 - 11:41

Jeżeli w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji sprzedawca na nią nie odpowie to przyjmuje się, że ją uznał (art. 8 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedażny konsumenckiej)
Także jeżeli ma Pani dowód złożenia w danym terminie reklamacji i wskazany powyżej termin upłynie to ma Pani prawo żądać nowej torebki o ile wcześniej w reklamacji właśnie o to Pani wystąpiła względnie żądać naprawy torebki.
Co więcej skoro wykryła i zgłosiła Pani wadę w terminie 6 m-cy od zakupu, to domniemywa się, że tkwiła ona w towarze już w chwili zakupu a zatem sprzedawca na Pani żądanie ma obow. towar wymienić/naprawić na pozbawiony wady (art. 4 ust. 1 ustawy).
Warto tez dodać, że sprzedawca odpowiada za utratę torebki tak jak osoba która wzięła rzecz na przechowanie.
Proszę jeszcze poczekać z tydzień i potem złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy (art. 8 ust 4 ustawy), motywując swoją decyzję tym, że reklamacja choć uznana (art. 8 ust. 1 ustawy - upływ 14 dni) naprawa nie została w odpowiednim czasie dokonana, co naraża Pani na znaczne niedogodności związane z niemoznością korzystania z torebki.

#10 Gość_Agata

Gość_Agata
  • Goście

Napisano 25 luty 2009 - 15:02

Bardzo dziekuje za pomoc i szybka odpowiedz.
Serdecznie pozdrawiam!

#11 Gość_marta

Gość_marta
  • Goście

Napisano 25 luty 2009 - 18:46

Witam zakupiłam buty które były pod gwarancja, zaczeły mi przemakać oddałam je do reklamacji po tygodniu dostałam je naprawione tzn. nie moge tego tak nazwać ze były naprawione, był to materiał skaj który był ze tak powiem dziurawy odklejał sie od podeszwy i buty po wyjsciu na dwór znów mi przemakały. Oddałam ponownie buty do reklamacji pan na miejscu je całe rozkleił(podeszwe) po tygodniu buty mi przyszły z dostawa do domu i były ona w takim stanie jak pierwszy raz je odebrałam tzn. całe mi przemakają, lekko sie odklei poodeszwe od materiału skaji to widac dziury

I mam pytanie czy moge poprostu rządać o zwrot gotówki po trzecim oddawaniu buta do reklamacji ??

i mam takie pytanie czy moge teraz

#12 Gość_MW

Gość_MW
  • Goście

Napisano 26 luty 2009 - 01:34

Proszę powołać się na art. 8 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i złożyć oświadczenie o odstąpieniu umowy zakupu i zażądać niezwłocznego zwrotu uiszczonej ceny. Jako uzasadnienie należy podać niemożność doprowadzenia obuwia do stanu zgodnego z umową o czym świadczą wielokrotne bezskuteczne napraw oraz to, że z powodu konieczności częstej naprawy narażona jest Pani na znaczne niedogodności związane z niemożnością korzystania z obuwia.

#13 Gość_marta

Gość_marta
  • Goście

Napisano 27 luty 2009 - 13:18

Dziekuje za odpowiedz:)

#14 Gość_kajka74

Gość_kajka74
  • Goście

Napisano 27 luty 2009 - 22:11

4.12.2008 kupiłam kozaczki,dokładnie 5.01.2009 oddałam je do reklamacji ponieważ rozeszły sie na szwie.Tam moje buty leżały ok 21 dni roboczych po czym oddano mi je z powrotem nie uwzgleniając reklamacji bo jak twierdzono to jest wada użytkowa.Ze wzgledu że te buty są mi potrzebne zrobiłam je na własy koszt.Jakie było moje zdziwienie gdy wczoraj zauważyłam że na drugim bucie jest to samo i jeszcze powstały zmarszczenia obok tego rozdacia.Co mam robic okres 3 miesiecy kończy sie 4 marca.Kosztowały jak dla mnie dużo bo 81.00 zł i nie były w promocji.Bardzo prosze o pomoc

#15 Gość_MW

Gość_MW
  • Goście

Napisano 28 luty 2009 - 00:35

Jeśli w reklamacji podniosła Pani konkretne żądanie: wymiana albo naprawa, to przyjmuje się, że wobec bezskutecznego upływu 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, sprzedawca ją uznał (art. 8 ust. 3 ustawy o szczególny warunkach sprzedaży konsumenckiej). Teraz może Pani się zwrócić odpowiednio o naprawę albo wymianę.
Ponadto skoro drugi but tez okazał się wadliwy a powyższa droga okaże się bezskuteczna proszę złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zażądać zwrotu ceny, ze względu na fakt, że kolejna naprawa naraziłaby Panią na znaczne niedogodności, związane z niemożnością użytkowania obuwia przez czas naprawy (art. 8 ust. 4 umowy)

#16 Gość_marta

Gość_marta
  • Goście

Napisano 01 marzec 2009 - 12:42

ja witam ponownie wiec tak mój chłopak kupił kurtke w sklepie zamek był zespusty wiec poszedł ja wymienic pani dala mu nowa i ponownie zamek był zepsuty poszedł znów ja wymienił i w tej samej kurtce był taka sama sytuacja dala mu ponownie nowa i pani mu powiedziala ze jesli jeszcze raz zamek bedzię sie psuł to on mu juz nie wymieni kurtki! więc prosze o rade co mam zrobić

#17 Gość_MW

Gość_MW
  • Goście

Napisano 01 marzec 2009 - 14:13

Proszę złożyc sprzedawcy oświadczenie na pismie o odstąpieniu od umow zakupu kurtki i zażądać niezwłocznego zwrotu ceny (art. 8 ust. 4 ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej) W uzasadnieniu nalezy powołać to, ze kurtka była wielkrotnie wymieniana, co nie przyczyniło się jednak do doprowadzenia jej do ztanu zgodnego z umnową, co potwierdza to, że osiagniecie tego celu jest niemozliwe. Co więcej ciągłe postepowania reklamacyjne narażają konsumenta na znaczne niedogodności związane z niemoznością korzystania z kurtki.

#18 Gość_kajka74

Gość_kajka74
  • Goście

Napisano 02 marzec 2009 - 21:04

Ponownie zaniosłam te obuwie do sklepu,oddałam je do reklamacji razem z"zgłoszeniem reklamacyjnym niezgodności towaru/usługi z umowa"w rubryce-żądania wpisałam: wymiana na nowe.Jako termin przyjeliśmy 14 dni.Pani która tam była powiedział mi że może jakim cudem mi to jeszcze naprawią ale z tymi przetarciami to sie nie da nic zrobic bo to jest tworzywo skóropodobne i ona nie daje gwarancji że dwa dni po odbiorze nie zrobią sie dziury(w prawym już małe są).Dlatego od razu zdecydowałm sie napisac że chce nowe.Teraz mam pytanie:jesli oni zszyją mi je i oddadzą,co mam zrobic skoro ja ich nie chce?Bo wyglądaj jak by ktoś w nich chodził ze 3 lata a nie 3 miesiące(z czego 1,5 miesiaca były w naprawach)Bardzo dziekuję z pomoc

#19 Gość_mk

Gość_mk
  • Goście

Napisano 09 marzec 2009 - 16:08

Kupione przeze mnie buty były już raz naprawiane(reklamacja uwzględniła rozklejenie butów w kilku miejscach).Właśnie zauważyłam dalsze odklejanie-czy mogę zwrócić się do sprzedawcy z żądaniem zwrotu gotówki?

#20 Gość_ania

Gość_ania
  • Goście

Napisano 10 marzec 2009 - 12:04

witam,
mam buty zakupione 28 kwietnia 2008r, od spodu pękła podeszwa,posiadam jedynie paragon...nie mam pudełka, czy mimo wszystkko moge je reklamować?



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ostatnio dodane tematy