Skocz do zawartości


czy mogę wystawiać faktury byłemu pracodawcy


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Gość_-praw-laki_lukkk

Gość_-praw-laki_lukkk
  • Goście

Napisano 31 grudzień 2009 - 09:29

Witam
Mam taki problem gdyż mam zamiar założyć działalność usługową i chciałbym wystawiać faktury byłemu pracodawcy.
Umowa na okres próbny skończyła mi się 14.12.2009. Od 01.08.2009 do 14.09.2009 byłem zarejestrowany jako bezrobotny z prawem do zasiłku i teraz muszę iść do urzędu w celu kontynuacji bezrobocia.

Pracodawca nie potrzebuje mnie na cały etat więc postanowiłem założyć działalność skorzystać z zniżki na zus i dotacji ale słyszałem że przez 12 miesięcy nie mogę wystawiać byłemu pracodawcy faktur.
Bardzo proszę o informację czy rzeczywiście tak jest a jeśli tak to czy nie ma jakichś wyjątków czy ewentualnie jakiegoś sposobu który umożliwiłby fakturowanie byłego pracodawcy.


Z góry wszystkim dziękuje
Pozdrawiam
Łukasz

#2 Gość_-praw-malvina0

Gość_-praw-malvina0
  • Goście

Napisano 31 grudzień 2009 - 12:36

witam.

Nie można. Wynika to już m.in. na wstępie z biznes planu bezrobotnego starającego się o dotacje.

" Biznes plan musi więc pokazać iż:

1. Zdajesz sobie sprawę z czym wiąże się prowadzenie firmy o profilu X (analiza SWOT, opis konkurencji, opis koniunktury, polityka cenowa, plan marketingowy itp.)

2. Jesteś zorganizowany, posiadasz wszystkie niezbędne kwalifikacje, umiejętności i wiedzę (opis swoje drogi zawodowej, posiadanych uprawnień, odbytych szkoleń, wszystkich wykonanych pod kontem uruchamianej firmy przygotowań)

3. Udzielona dotacja faktycznie będzie wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem tj. będzie służyła otwarciu firmy przez osobę bezrobotną (a nie pozornemu prowadzeniu działalności gospodarczej - np. osoba pozostawać będzie pracownikiem realizującym usługi na rzecz byłego pracodawcy )"
http://biznesplan.bb...l/strona,3.html


"Sposób na niższy ZUS – warto wiedzieć

Bezrobotny, może przez dwa lata od rozpoczęcia działalności skorzystać na uldze na ZUS/i płacić preferencyjne składki. W tym czasie składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, wypadkowe i chorobowe (ta ostatnia składka jest dobrowolna) są liczone od 382,80 zł (30% minimalnego wynagrodzenia), a nie od 1915,80 zł (60% przeciętnego wynagrodzenia) jak dla pozostałych przedsiębiorców. Trzeba jednak spełnić dwa warunki: nie można prowadzić obecnie działalności gospodarczej ani w ciągu ostatnich 60 miesięcy, nie wolno też prowadzić firmy i wykonywać działalności dla byłego pracodawcy, na rzecz którego w roku założenia firmy (lub poprzednim) bezrobotny wykonywał czynności wchodzące w zakres aktualnie prowadzonej działalności."
http://www.dotacja.p...art-malej-firmy
pozdrawiam



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych