Skocz do zawartości


założenie biura rachunkowego


wróć do serwisu Księgowość 1429 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_ewela

Gość_ewela
  • Goście

Napisano 09 kwiecień 2008 - 11:35

Wiatm , czy ktoś mógłbu mi podpowiedzieć jak załozyć biuro rachunkowe i na co trzeba zwrócić uwagę? Mam certyfikat uprawniający.

#2 Gość_Mirasek

Gość_Mirasek
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2008 - 17:13

Jeżeli masz certyfikat to nic nie stoi na przeszkodzie aby iśc i zarejestrowac Działalnośc Gospodarczą (jak każdą inną) W Urzędzie Miasta czy Gminy (zarejestrowac działalnośc gospodarczą - najlepiej przy rejestracji podac późniejszy termin rozpoczęcia aby miec czas na organizcję biura) REGON w Urzędzie Statystycznym, zgłoszenie działalności w Urzędzie Skarbowym Nastepnie ZUS Ubezpieczenie OC. W pouczeniu na Zaświadczeniu o rozpoczęciu prowadzenia działalności gospodarczej masz dokładnie opisane gdzie należy zgłosic rozpoczęcie działalności gospodarczej. No i działac zdobywając klientów. Powodzenia Pozdrawiam Mirasek

#3 Gość_ewela

Gość_ewela
  • Goście

Napisano 14 kwiecień 2008 - 09:28

dziękuje za pomoc, chyba najtrudniej będzie teraz z tymi klientami

#4 Gość_Madzia

Gość_Madzia
  • Goście

Napisano 16 kwiecień 2008 - 19:24

I dobre oprogramowanie - polecam Symfonię Premium dla BR

#5 Gość_Edyta

Gość_Edyta
  • Goście

Napisano 24 kwiecień 2008 - 21:12

I co powiesz - doradzisz takim nowo upieczonym jak TY klientom?Najlepiej od razu odeślij ich do Madzi.

#6 Gość_anna

Gość_anna
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2008 - 01:24

też zastanawiam się nad otwarciem biura - martwi mnie OC. Jaki to jest wydatek? Gdzie najlepiej się ubezpieczyć?

#7 Gość_Krzyś

Gość_Krzyś
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2008 - 11:39

Jedna z tańszych ofert ubezpieczenia OC biura rachunkowego jest dostępna dla użytkowników serwisu podatki.pl (serwis jest bezpłatny, trzeba się tylko zarejestrować). Poza tym jak się dowiadywałem takie ubezpieczenie kosztuje w granicach 1500 - 1700 zł. W Hestii (wciąż nie chce mi się wierzyć co tam usłyszałem) 4 tyś. + zdanie wewnętrznego egzaminu w siedzibie ubezpieczyciela, czyli w Sopocie.

#8 Gość_Mirasek

Gość_Mirasek
  • Goście

Napisano 28 kwiecień 2008 - 13:06

A tak po namyśle.... Masz Certyfikat?!?! - uprawniający do usługowego prowadzenia księg rachunkowych ???? Jak to możliwe że masz wątpliwości i tyle pytań w temacie rejestracji i rozpoczęcia tej działalności??? Uczelnie jednak powinny byc pozbawione przywileju nadawania Certyfikatów.

#9 Gość_jkap

Gość_jkap
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2008 - 12:04

witam, jeśli masz certyfikat i jednocześnie tyle wątpliwości to warto abyś na początek nawiązała współpracę z jakimś większym biurem rachunkowym w którym doszlifujesz swoją wiedzę. Chętnie zaproponuję Ci współpracę. Wstępny kontakt do mnie to nr. GG 7447152

#10 Gość_ewa

Gość_ewa
  • Goście

Napisano 05 maj 2008 - 16:36

Wydaje mi sie że troche ostro potraktowaliście dziewczynę - wystarczy dobra, doswiadczona księgowa do współpracy i może ruszać, a w trakcie wciagnie się w to najlepiej - chyba że mysli o czyms dla siebie to niestety trzeba doświadczenia

#11 Gość_Mirasek

Gość_Mirasek
  • Goście

Napisano 05 maj 2008 - 17:21

Do ~ewa No właśnie to jest ten problem.... że te doświadczone księgowe muszą teraz zdawac egzamin państwowy aby uzyskac Certyfkat księgowego mimo np: 30 lat pracy na samodzielnych stanowiskach, a inni dostaja go z urzędu i mogą bez problemu prowadzic biura rachunkowe.

#12 Gość_ZOYA

Gość_ZOYA
  • Goście

Napisano 05 maj 2008 - 22:07

Witam.Co do programu komp.to akurat ja jestem zadowolona z rewizora,do PKPiR-rachmistrz(choć w tym drugim są elementy,które poprawiłabym).Troszkę wyrozumiałości dla koleżanki-każdy z nas kiedyś stawiał pierwsze kroki.A i do tej pory nikt z nas nie ma wiedzy absolutnej.Choć przyznaję,że zasadność przyznawania Certyfikatu księg.budzi wiele kontrowersji.Pozdrawiam i życzę powodzenia

#13 Gość_Nela

Gość_Nela
  • Goście

Napisano 04 czerwiec 2008 - 18:36

Witam . Chcę rozpocząć prowadzenie działalności . Mam certyfikat i wieloletnie doświadczenie . Problemem jest zdobycie pierwszych klientów. Może ktoś podzieli sie ze mna doświadczeniami w tym zakresie ? Pozdrawiam . k.linkert@interia.pl

#14 Gość_Klop

Gość_Klop
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2008 - 00:44

To jest bardzo trudne pytanie. W moim przypadku pierwszym klientem była firma, w której pracowałem. Przekonałem właścicielkę, żeby dała mi swoją firmę zamiast zatrudnić księgową (bo dotychczasowa księgowa poszła na emeryturę). Dalej poprzez znajomych zdobywałem nowych klientów. Pierwszy klient jest najważniejszy i do tej pory ma u mnie cenę dumpingową. Zaznaczam jednak, że działam w bardzo specyficznym środowisku klientów i poszło mi bardzo łatwo. Zauważ jednak, że zarówno ja jak Mirasek i inni już mamy klientów, za nim myślimy o założeniu biura rachunkowego.

#15 Gość_Malina

Gość_Malina
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2008 - 10:45

Ja myślę, ze jednak więcej jest księgowych, tych doświadczonych i mniej doświadczonych które prowadzą usługi bez certyfikatu. A niektorzy wciąż "się czepiają" do tych którzy mają certyfikat bez egzaminu. Ale mają!!! Maja uprawnienia, mają ubezpieczenie O.C. i nie uwazają ze ponad to. A odrobina odpowiedzialności i samokrytyki wszystkim ksiegowym jest potrzebna i jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Pozdrawiam

#16 Gość_ala

Gość_ala
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2008 - 12:24

Ja wkrótce będę miała taki certyfikat "z urzędu", mam 5 letnią praktykę w firmie w której prowadzę pełną księgowość ( sp. zo.o.) prowadzę też KPiR w małej firmie, rozliczam VAT-owców, ale po uzyskaniu tego certyfikatu pewnie długo będę miała opory przed założeniem własnego biura. W wielu tematach czuję się jeszcze "niepewnie" chociaż w wielu "poruszam" się świetnie. Myślę, że najlepiej byłoby gdybym odbyła jednak praktykę w jakimś biurze rachunkowym, gdzie zapoznałabym się pewnie z szerszą tematyką w dziedzinie księgowości ( chodzi mi np. o zakładanie planu kont dla poszczególnych firm z różnych branż,różne formy rozliczeń podatników tzn . ryczałt, karta podatkowa itp., gruntowne sporządzanie sprawozdań - bo w tej chwili tylko uczestniczę w przygotowaniu spraw., FO-1 itp. itd) Tak więc dłuuuuuużo jeszcze nauki przede mną, ale jestem młoda, więc mam dużo czasu nie tracę więc wiary, że kiedyś będę miała swoje biuro .

#17 Gość_andula

Gość_andula
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2008 - 12:37

Witam, też sie chciałam dołączyć do dyskusji. Jestem ksiegową od 3 lat. Mam wyższe wykształcenie. Obecnie kończę studia podyplomowe, musze jeszcze zdać ostatni egzamin i obronić pracę dyplomową. Nie wiem czy to łatwiejsze od egzaminu czy nie, ale nie o tym chciałam.Bardzo proszę o pomoc w napisaniu właściwego, poprawnego zaświadczenia z zakładu pracy, by mi bez problemów przyznali certyfikat. Wiem co powinno sie tam zawierac, lecz bardziej chodzi mi o wzór takiego zaświadczenia. Niedlugo chce odejsc z obecnej firmy. dlatego zależy mi na czasie.

#18 Gość_Klop

Gość_Klop
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2008 - 16:08

ZAŚWIADCZENIENiniejszym zaświadczam, iż Pani ........... legitymująca się dowodem osobistym ....... wydanym przez ......... była zatrudniona w moim przedsiębiorstwie od ... do ...... na stanowisku księgowa.Zgodnie z Ustawą o rachunkowości z dnia 29.09.1994r na podstawie dowodów księgowych prowadziła księgi rachunkowe , ujmując zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym ; wyceniała aktywa i pasywa oraz ustalała wynik finansowy; sporządzała sprawozdania finansowe.UWAGA: - Wystarczy jedna z czynności. - w zdaniu od .... do ... napisz konkretną datę np. do 02/06/2008, a nie "do dnia dzisiejszego", bo to może być odrzucone. - Firma musi być na pełnej księgowości.

#19 Gość_Malina

Gość_Malina
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2008 - 18:12

Za ubezpieczenie w firmie Filar S.A. zapłaciłam 612 zł. Co prawda z najmniejsza suma gwarancyjna bo do 10 tys. euro, ale myżle ze narazie wystarczy.

#20 Gość_andula

Gość_andula
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2008 - 19:21

Klop dzięki za ten wzór, super:)Widze, ze wszędzie piszą, ze wystarcza jedna z czynności. Boje sie, ze jak napisze jedna z czynności to mi nie uznają, a powrotu do firmy po ponowne zaświadczenie nie będzie... Do niedawna była u nas starsza Pani,której w tych wszystkich czynnościach pomagałam, ale niestety już jej nie ma...jest nowa główna księgowa i ona sie zajmuje ustalaniem wyniku fin. i sporządzaniem sprawozdań, w związku z tym szefowa może nie chcieć mi podpisać całego tego zakresu, a prosić sie nie mam zamiaru...



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ostatnio dodane tematy