Skocz do zawartości


Mała księgowość Rzeczpospolitej-pomocy


wróć do serwisu Księgowość 1895 odpowiedzi w tym temacie

#1881 Guest_Jacek

Guest_Jacek
  • Goście

Napisano 25 listopad 2016 - 13:31

Witam,

 

Proszę o podpowiedź,

Zaksięgowałem w październiku do kosztów i vatu fakturę zakupu zaliczkową a powinienem tylko do vatu.

Jak dokonać korekty kosztów października w MK abym mógł dopłacic podatek.

Fakturę końcową mam w listopadzie.

Poproszę o szczegóły.

 

Pozdrawiam Jacek



#1882 Guest_Asia

Guest_Asia
  • Goście

Napisano 25 listopad 2016 - 14:01

zaksięguj do października tylko samą kwotę netto z minusem,

zaznacz rejestr - bez ewidencji VAT

wtedy koszty się zmniejszą i wyjdzie Ci większy podatek do zapłaty co podglądniesz na Pit5

 

Pozdrawiam joAsia



#1883 Guest_Jacek

Guest_Jacek
  • Goście

Napisano 25 listopad 2016 - 16:30

zaksięguj do października tylko samą kwotę netto z minusem,

zaznacz rejestr - bez ewidencji VAT

wtedy koszty się zmniejszą i wyjdzie Ci większy podatek do zapłaty co podglądniesz na Pit5

 

Pozdrawiam joAsia

Odksięgowałem i zaksięgowałem tylko vat, a w listopadzie wrzucam w koszty kwotę netto.

Podatek za październik dopłacę rróżnicę, przedrukuję KPiR.

Będzie dobrze?



#1884 Guest_Asia

Guest_Asia
  • Goście

Napisano 27 listopad 2016 - 17:05

Odksięgowałem i zaksięgowałem tylko vat, a w listopadzie wrzucam w koszty kwotę netto.

Podatek za październik dopłacę rróżnicę, przedrukuję KPiR.

Będzie dobrze?

Ja tak kiedyś robiłam i raz mnie Pani wezwała do US, że za mało mam wykazane netto na deklaracji VAT7. Nie wiem jak ona do tego doszła, ale powiedziałam jej że zaksięgowałam sam VAT, a netto robię w następnym mcu i dlatego tego brakuje, a ona na to że tak nie można.

A Ty widzę że zrobiłeś tak samo jak ja kiedyś....

 

Dlatego napisałam żebyś zaksięgował całą fakturę, a w dodatkowym księgowaniu wyksięgował netto.

Ale zrób jak uważasz, efekt finansowy jest ten sam.

Tylko gdybyś miał jedną fakturę w koszty to byś zauważył, że nie ma tam obok kwoty netto, bo jej brakuje.

Pozdrawiam



#1885 Guest_Annam

Guest_Annam
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2017 - 12:01

Witam jak dodać drugą stronę do korekty VAT UE?



#1886 Guest_natalia

Guest_natalia
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2017 - 18:00

Witam. Chcialam wydrukowac z malej ksiegowosci spis z natury. Nie wiem dlaczego towar "x" jest podawany tak: 12szt po 70zł, 5szt po 68zł i -5 szt po 77zł. Dlaczego mała.księgowość pokazuje towar na minusie ????

#1887 Guest_Angelika

Guest_Angelika
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2017 - 09:47

sad.pngsad.pngProszę o pomoc.

 

Jak wprowadzić bilans otwarcia dla każdego kontrahenta na nowy rok 2017 w programie?

Wcześniej korzystałam z innego programu i teraz przeszłam na ten..wacko.png

 

 



#1888 Guest_Asia

Guest_Asia
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2017 - 21:32

sad.pngsad.pngProszę o pomoc.

 

Jak wprowadzić bilans otwarcia dla każdego kontrahenta na nowy rok 2017 w programie?

Wcześniej korzystałam z innego programu i teraz przeszłam na ten..wacko.png

Niby takie proste, ale w MK nie widzę takiej możliwości...

Jeśli nie masz dużo tych kontrahentów to możesz sobie zrobić ręcznie wykaz i odhaczać jak uregulują należności, a w komputerze będziesz mogła rozliczać dopiero tych kontrahentów, których wprowadzisz z faktur od stycznia 2017r.

Ja prowadzę firmę od początku w tym programie i w rozrachunkach jest ciągłość więc zawsze miałam salda dla każdego kontrahenta jak trzeba. No ale przy przejściu z innego programu to też tylko kwestia czasu i na pewno będziesz zadowolona z nowego programu, czego Ci życzę.



#1889 Guest_kinga

Guest_kinga
  • Goście

Napisano 15 luty 2017 - 11:59

Co zrobić aby na fakturach widniał nabywca i odbiorca?



#1890 Guest_Elzbieta

Guest_Elzbieta
  • Goście

Napisano 15 luty 2017 - 13:22

Czy ktoś to sprawdził?

Na początku roku wpisałam inwentrayzacje poczatkowa 5000zł. Po zaksięgowaniu wszystkich dokumentów miesiąca stycznia wchodząc do Ksiegi przychodów i rozchodów widnieje zapis inwentaryzacji początkowej 5000z na górze w oknie  i na dole w inwentaryzacji końcowej również 5000zł.  Nadmieniam,ze w inwetaryzacji figuruje zapis tylko inwentaryzacji poczatkowej



#1891 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 15 luty 2017 - 14:35

Witam,

czy po rozpoczęciu pracy w nowym roku MK powinnam na nowo wprowadzić dane środka trwałego który był amortyzowany w latach poprzednich (w MK 2015, 2016)? Czy nie ma kontynuacji? Może powinnam "coś" zaznaczyć? Proszę o pomoc



#1892 kordian

kordian

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 380 postów
  • Lokalizacjaśląsk

Napisano 15 luty 2017 - 22:04

Witam,

czy po rozpoczęciu pracy w nowym roku MK powinnam na nowo wprowadzić dane środka trwałego który był amortyzowany w latach poprzednich (w MK 2015, 2016)? Czy nie ma kontynuacji? Może powinnam "coś" zaznaczyć? Proszę o pomoc

Wystarczy jak przed założeniem nowego roku dokonasz naliczenia amortyzacji za grudzień i ją zaksięgujesz, wtedy przy zakładaniu nowego roku przenosi środki trwałe razem a dotychczasowymi kwotami amortyzacji.



#1893 Guest_grzegorz

Guest_grzegorz
  • Goście

Napisano 17 luty 2017 - 13:47

Witam, po instalacji nowej wersji MK2017 nie mogę wysyłać E-deklaracji VAT7. Wysyłka działa ale otrzymuję komunikat :

Pojawiły się błędy w czasie przetwarzania e-deklaracji.

Weryfikacja negatywna ÔÇô błąd w danych autoryzujących (np. błąd w nazwisku, pierwszym imieniu, dacie urodzenia, NIP, numerze PESEL, kwocie przychodu)

 

Wszystkie dane sprawdziłem, kwota również się zgadza.

Wie ktoś czy to jakiś błąd w programie?

 

Z góry dziękuję za pomoc.



#1894 Guest_Janna

Guest_Janna
  • Goście

Napisano 17 luty 2017 - 14:19

Mam ten sam problem ( inny komunikat ), nie mogę wysłać VAT-7 - skorzystałam ze strony :e-deklaracje.gov.pl



#1895 kordian

kordian

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 380 postów
  • Lokalizacjaśląsk

Napisano 17 luty 2017 - 21:26

Ja dzisiaj wysłałem Vat-7 za styczeń i wszystko poszło dobrze- deklaracja wysłana i pobrane UPO,      mam wersję programu 25.06c czyli najnowszą.



#1896 Guest_Asia

Guest_Asia
  • Goście

Napisano 19 luty 2017 - 22:18

Czy ktoś to sprawdził?

Na początku roku wpisałam inwentrayzacje poczatkowa 5000zł. Po zaksięgowaniu wszystkich dokumentów miesiąca stycznia wchodząc do Ksiegi przychodów i rozchodów widnieje zapis inwentaryzacji początkowej 5000z na górze w oknie  i na dole w inwentaryzacji końcowej również 5000zł.  Nadmieniam,ze w inwetaryzacji figuruje zapis tylko inwentaryzacji poczatkowej

To prawidłowy zapis. Tak będzie się pojawiało, aż do grudnia kiedy wpiszesz inwentaryzację końcową.

Program tak to robi, żeby inwentaryzacja początkowa nie miała wpływu na zaliczkę podatku PIT5 w ciągu roku.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych