Skocz do zawartości


Mała księgowość Rzeczpospolitej-pomocy


wróć do serwisu Księgowość 1796 odpowiedzi w tym temacie

#1521 Gość_maly79

Gość_maly79
  • Goście

Napisano 01 wrzesień 2011 - 14:59

czy idzie przenieść dane z MK do subiekta np ??

#1522 Gość_Kasia

Gość_Kasia
  • Goście

Napisano 01 wrzesień 2011 - 15:47

jaką formę opodatkowania powinno wybrac nowo utworzone biuro rachunkowe. Mam zamiar przyjąć pracownika z odpowiednimi kwalifikacjami, ale teraz musze w US zobowiązać sie co do formy opodatkowania

#1523 Gość_Kasia

Gość_Kasia
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2011 - 08:22

ktoś pomoże? Ryczałt odpada, czyli KRiR na ogólnych zasadach, tak?

#1524 Gość_Monika

Gość_Monika
  • Goście

Napisano 09 wrzesień 2011 - 15:54

Jak założyć konta księgowe? czy numer konta jest dowolny czy jest jakis schemta plan kont na podstawie którego sie tworze.

#1525 Gość_Paulina

Gość_Paulina
  • Goście

Napisano 09 wrzesień 2011 - 19:45

Jeżeli prowadzisz KPiR to konta zakładasz odpowiednio do kolumn które znajdują się w papierowej wersji książki np. kol.7 sprzedaż (utworzone konto w programie ma nr 7) albo kol.książki nr 13 to wynagrodzenia.

#1526 Gość_Aron

Gość_Aron
  • Goście

Napisano 14 wrzesień 2011 - 16:48

Jak wprowadzić do małej księgowości takie rzcezy jak zus i np. opłaty okresowe bankowe czy dochód z lokaty bo chyba nie wprowadzając dokument jak bym wprowadzał fakturę?Bardzo proszę o odpowiedzPozdrawiamAron

#1527 Gość_do Moniki

Gość_do Moniki
  • Goście

Napisano 14 wrzesień 2011 - 21:12

Owszem konta musisz dostosować do kolumn księgi,ale wcale nie musisz miec konta nr 7 dla kolumny 7, i dwa wynagrodzenia to nie kolumna 13. 13-to pozostałe koszty, Paulina sie pomyliła.

#1528 Gość_Aron

Gość_Aron
  • Goście

Napisano 16 wrzesień 2011 - 15:31

Jak zrobić by liczyło amortyzacje jednorazową dla środka trwałego wartego 2,5 tys i jego modernizacji wartej 5 tys czyli w sumie 7,5 tys. (chodzi o aparat i obiektywy) bo cały czas pisze mi że odpis amortyzacji 2,5 tys, wartość ulepszenia 7,5 tys. Robiłem modernizacje przez MT a później próbowałem przez PK wpisać korektę amortyzacji ale nic się nie zmienia. Jestem małym podatnikiem więc chcę to wszystko amortyzować jednorazowo.

#1529 Gość_mariola

Gość_mariola
  • Goście

Napisano 03 październik 2011 - 21:00

Witam,proszę o pomoc. Jak wrzucić w koszta jednorazową umowę zlecenie z pracownikiem za który odprowadzam tylko podatek?Z góry wielkie dzięki za pomoc.Pozdrawiam

#1530 Gość_viper111

Gość_viper111
  • Goście

Napisano 10 październik 2011 - 15:50

Witam, zaczalem prace z programem. Firme mam od 2009 roku i chcialem wprowadzic wszystkie faktury od 2009 roku (nie ma ich wiele, bo firma byla czasowo zawieszona). Niestety date ksiegowania mozna wprowadzic tylko dla 2011 roku. jak zmienic miesiac/rok ksiegowy np na 2009?

#1531 Gość_viper111

Gość_viper111
  • Goście

Napisano 10 październik 2011 - 19:57

ok już sobie poradziłem

#1532 Gość_Mała

Gość_Mała
  • Goście

Napisano 11 październik 2011 - 21:25

jak mam zaksięgowac ZUS w małej ksiegowości???bo jak daje wspolik daje 100% bo to jednoosobowa dziłalność i wpisuje kwot daje ksieguj a tam komunikat, że FP jest rowny 0 i, że nie mozna zaksięgować. jak mam to zrobic??

#1533 Gość_marta

Gość_marta
  • Goście

Napisano 12 październik 2011 - 10:36

termin przejścia na normalny ZUS - prowadzę DG jednoosobowo od 02.11.2009 i od tego czasu jestem na preferencyjnym ZUSie. W tym roku mijają 24 m-ce i moje pytanie brzmi - czy dobrze liczę, że pełne 24 m-ce kalendarzowe miną z końcem listopada i na pełen ZUS przechodzę od 01.12.2011 ze składką płatna w styczniu? Zaczęłam przygotowywać dokumenty do ZUS (ZWUA i ZUA) i stąd moje pytanie.

#1534 Gość_marta

Gość_marta
  • Goście

Napisano 14 październik 2011 - 12:46

już wiem, od 01.12.2011 - nie ma jak zapytać u źródła

#1535 Gość_Alicja

Gość_Alicja
  • Goście

Napisano 16 październik 2011 - 15:37

Witam, zaczęłam niedawno prace na programie i co rusz mam jakiś problem:). Na wiele znalazłam już odpowiedź w poprzednich postach:), ale jeden nadal mnie nurtuje. Moi klienci płacą mi przelewem na konto za usługę. Jak mam wprowadzić sprzedaż do książki? Np. dnia 10.10 na konto bankowe wpłynęła wpłata za usługę x. W magazynie pozycja ta jest skonfigurowana jako usługa, a więc wystawić mogę na to tylko dowód wydania+paragon. Wchodzę na sprzedaż, wydanie towaru, wpisują kontrahent detaliczny (nazwa wspólna stworzona na potrzeby paragonów dla sprzedaży detalicznej)- do tego robię paragon, księguję go z datą wpływu środków na konto i co dalej? Drukuję paragon i wręczam go klientowi zachowując sobie kopię? Czy jak klient zechce na to rachunek (nie jestem Vatowcem) to po wyświetleniu tej pozycji mogę wydrukować fakturę (rachunek) imienny na konkretnego klienta skoro paragon wystawiłam na klienta stworzonego pod paragony? Jak zaznaczam ten paragon i drukuję dla niego fakturę/rachunek mam zablokowaną opcję modyfikacji kontrahenta. Może w tym wypadku trzeba to zrobić jakoś inaczej? Proszę o pomoc.

#1536 Gość_mea

Gość_mea
  • Goście

Napisano 19 październik 2011 - 15:51

Witam,Mam pytanie, czy jest możliwość przenoszenia zapisanych danych z jednego komputera na drugi? Tak żebym mogła pracować na Małej Księgowości w pracy i kończyć wpisywanie danych w domu. Nie potrafię w Pomocy znaleźć żadnych informacji na temat przenoszenia/eksportowania danych do pliku.Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.

#1537 Gość_do mea

Gość_do mea
  • Goście

Napisano 19 październik 2011 - 21:29

Tak.Zakładki "ADMINISTRACJA-OPERACJE-ARCHIWIZACJE-KOPIE BEZPIECZEŃSTWA. I takie robi sie nie tylko na zakończenie miesiąca,ale własnie jeśli chcesz przenieść z jednego komputera,na drugi. A wgrywa się dane "ADMINISTRACJA-OPERACJE-ARCHIWIZACJE-PRZYWRACANIE KOPII BEZPIECZENSTWA"

#1538 Gość_aszzer

Gość_aszzer
  • Goście

Napisano 23 październik 2011 - 22:08

Witam,mam WIELKI problem...jak ująć technicznie fakturę z poprzedniego miesiąca tak, żeby znalazła się w rozliczeniu w miesiąc bieżącym?Czyli rozliczam faktury za np. marzec i mam zagubioną fakturę za luty jak ja zapisac, żeby program ujął ja w rejestrze za marzec a nie luty?Dziękuję z góry

#1539 Gość_karolinaaaaaa

Gość_karolinaaaaaa
  • Goście

Napisano 27 październik 2011 - 20:32

witam, jak mam dodac pozycje na fakturze vat z kosztem wysyli( trabsportu) prosze o pomoc:(;):(

#1540 Gość_marek

Gość_marek
  • Goście

Napisano 09 listopad 2011 - 01:31

Witam.Mam problem z kpir. Po zaksięgowaniu faktury zobaczyłem w niej błąd i od księgowałem żeby poprawić. Później znowu zaksięgowałem. W tej chwili mam w kpir 2 wpisy - dwa razy ta sama faktura. Nie wiem jak to poprawić. Wykasowałem nawet tą fakturę całkowicie z ewidencji sprzedaży ale w kpir ciągle widnieją mi 2 takie same pozycje... Jeżeli wiecie jak to poprawić będę wdzięczny. Pozdrawiam.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych