Skocz do zawartości


Wydatki niewygasające??? Pilne


wróć do serwisu Księgowość 5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Joanna B.

Gość_Joanna B.
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2008 - 12:13

Wydatki niewygasające w jednostce budżetowej ???Witam. Mam problem. Jetem ksiegowa jednostki buzetowej- przedszkola. Pod koniec 2007 r. okazało sie że przyznali nam na remont 20.000 jako wydatki niewygasające. JAk powinnam ując je w ksiegach rachunkowych, na jakich kontach w 2007 roku i jak póżniej w 2008 r. ? Dziekuję bardzo z góry za pomoc. Joanna

#2 Gość_gosia

Gość_gosia
  • Goście

Napisano 01 luty 2008 - 22:46

Mam też taki problem,pierwszy raz wystąpiły u nas wydatki niewygasające.Mam problem jak to zaksięgować (jako gmina)i nasza podległa jednostka Proszę o pomoc .

#3 Gość_iza

Gość_iza
  • Goście

Napisano 09 czerwiec 2008 - 15:12

forum.par.edu.pl/index.php?showtopic=252 - 27k , moze tam znajdziesz odp., pozrawiam iza

#4 Gość_pozdro.iza

Gość_pozdro.iza
  • Goście

Napisano 09 czerwiec 2008 - 15:42

Wydatki niewygasające w roku ich powstania w JST księguje się jako wydatki budżetowe wykonane, ale tylko w ewidencji budżetu (organu). Pamiętaj, że podstawą księgowania tych wydatków w JST jest uchwała organu stanowiącego.Zapisy w księgach rachunkowych JST związane z ewidencją niewygasających i niewykonanych wydatków będą następujące:1. Środki przelane z rachunku budżetu na pokrycie niewygasających wydatków objętych planem:Wn konto 225 "Rozliczenie niewygasających wydatków", Ma konto 133 "Rachunek budżetu". 2. Wydatki zrealizowane przez jednostki budżetowe na podstawie sprawozdań:Wn konto 904 "Niewygasające wydatki",Ma konto 225 "Rozliczenie niewygasających wydatków". 3. Przelew środków niewykorzystanych zgodnie z planem wydatków niewygasających:Wn konto 133 "Rachunek budżetu", Ma konto 225 "Rozliczenie niewygasających wydatków". 4. Przeniesienie niewygasających wydatków na dochody budżetu:Wn konto 904 "Niewygasające wydatki",Ma konto 901 "Dochody budżetu". 5. Kwota niewykonanych wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego, zatwierdzonych do realizacji w latach następnych:Wn konto 903 "Niewykonane wydatki", Ma konto 904 "Niewygasające wydatki". 6. Przeksięgowanie salda niewykonanych wydatków pod datą ostatniego dnia roku budżetowego:Wn konto 961 "Niedobór lub nadwyżka budżetu",Ma konto 903 "Niewykonane wydatki". Podstawa prawna: 7. Ustawa z 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 249, poz. 2104 i nr 169, poz. 1420 z późn. zm.). 8. Ustawa z 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. nr 203, poz. 1966 z późn. zm.). 9. Rozporządzenie Ministra Finansów z 24 lipca 2006 r. w sprawie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywania dotacji celowych i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tych zadań (Dz.U. nr 135, poz. 955).  Rozporządzenie Ministra Finansów z 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. nr 142, poz. 1020).

#5 Gość_Alicja

Gość_Alicja
  • Goście

Napisano 23 listopad 2008 - 16:05

Pani Izo- mam jeden wpólny r-k dla organu i jednostki. W jednostce na BO mam kwotę niewygasajacych na koncie 225 i czy w związku z tym prawidłowe byłoby ksiegowanie : pl za fakturę 400/225 a w Organie: 904/139 ???Nie wiem w której bazie powinnam ksiegować przelewy za faktury i czy z klasyfikacja budżetowa czy bez???? Bardzo proszę o odpowiedź.PozdarwiamAlicja

#6 Gość_Rita

Gość_Rita
  • Goście

Napisano 13 marzec 2009 - 21:08

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu!Szkoła realizuje projektSzkolny Projekt Comenius umowa została zawartaz NA na 3 lata kalendarzowe 2008-2010.W 2008 roku wydatkowaliśmy 6000,00 PLN z otrzymanych 43000 PLN i OP poinformował szkołę,że nasze wydatki w br. mogą być realizowane tylko z par.4307-usługi i tylko do końca 2009 nadmieniam że OP zakwalifikował te środki jako niewygasające. Do realizacji projektu potrzebujemy pokryć ponoszone koszty z innych par. np. 4217,4357,itp. Co szkoła powinna zrobić aby realizować projekt zgodnie z harmonogramem do 31 lipca 2010 roku a nie do końca 2009.na poszczególnych par. niezbędnych do wywiązania się z umowy.Proszę o poradę i z góry dziękuję.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych