Skocz do zawartości


organizacja koncertu


wróć do serwisu Sektor Publiczny 9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Lolek

Guest_Lolek
  • Goście

Napisano 27 czerwiec 2013 - 10:18

Dostałem propozycję zorganizowania koncertu plenerowego. Dotychczas zajmowałem się tylko eventami w klubach.Koncert to jednak nie to samo. Czy są jakieś przepisy, które to regulują? Chyba powinienem złożyć jakiś wniosek w związku z organizacja imprezy masowej... Dzięki za pomoc.



#2 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 27 czerwiec 2013 - 11:13

Szanowny Gościu_Lolek,

 

Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych reguluje zasady i tryb wydawania zezwoleń na organizację imprez masowych.

Jednak należy wyjść od tego, czego nie uważa się za imprezę masową, a mianowicie zgodnie z art 3 tej ustawy nie uznaje się za imprezę masową:

 

" a) organizowanych w teatrach, operach, operetkach, filharmoniach, ki-nach, muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki lub w innych podobnych obiektach,B) organizowanych w szkołach i placówkach oświatowych przez zarządza-jących tymi szkołami i placówkami,c) organizowanych w ramach współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży,d) sportowych organizowanych dla sportowców niepełnosprawnych,e) sportu powszechnego o charakterze rekreacji ruchowej, ogólnodostęp-nym i nieodpłatnym, organizowanych na terenie otwartym,f) zamkniętych organizowanych przez pracodawców dla ich pracowników– jeżeli rodzaj imprezy odpowiada przeznaczeniu obiektu lub terenu, gdzie ma się ona odbyć".



#3 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 27 czerwiec 2013 - 11:19

Kontynuując

 

Przez zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej rozumie się takie zezwolenie, które zostało wydane w drodze decyzji przez odpowiednio wójta, burmistrza, bądź też prezydenta miasta, właściwych ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy masowej.

W związku z tym, że za bezpieczeństwo podczas imprezy masowej w miejscu i czasie jej trwania odpowiada organizator konkretnej imprezy, należy się zapoznać z Rozdziałem 2 wspomnianej ustawy, w którym szczegółowo opisanie jest co organizator musi zapewnić, przy jakiej przewidywanej ilości osób, jak również wszelkie warunki dotyczące na przykład napojów alkoholowych.



#4 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 27 czerwiec 2013 - 11:24

Natomiast sama droga do uzyskania zezwolenia na organizację imprezy masowej uregulowana jest w Rozdziale 5 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych.

Organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy masowej, występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.

Ponadto, zwraca się do właściwych miejscowo: komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji i komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.

Następnie powiadamia właściwego miejscowo:

a) komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,B) komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.



#5 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 27 czerwiec 2013 - 11:36

Do wniosku o wydanie zezwolenia na organizację imprezy masowej, organizator załącza:

I) dokumentację i informacje, a także:

1)graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,B) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mają-cych wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;2) instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej;

3) terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;4) informację o:a) liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,B) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,c) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;5) osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;6) informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;7) informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk;8) informację o powiadomieniu podmiotów wymienionych wyżej – w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej lub na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej;9) harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania.10) opinie komendantów oraz instrukcję, organizator dołącza do wniosku niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.II) program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;

III) regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;IV) pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej;V) warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.



#6 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 27 czerwiec 2013 - 11:41

Organ wydaje zezwolenie albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.

Zezwolenie zawiera przede wszystkim:

- nazwę organizatora,

- określenie rodzaju imprezy masowej,

- nazwę imprezy masowej,- warunki przeprowadzenia imprezy masowej, w tym:a) miejsce jej przeprowadzenia,B) czas jej rozpoczęcia i zakończenia,c) maksymalną liczbę osób, które mogą w niej uczestniczyć,d) liczbę członków służby porządkowej oraz służby informacyjnej,e) informację o zainstalowaniu urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.



#7 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 27 czerwiec 2013 - 11:48

Ciąg dalszy...

 

Wydanie zezwolenia na organizację imprezy masowej lub odmowa jego wydania następuje w drodze decyzji administacyjnej.

Należy pamiętać, że odwołanie organizatora od decyzji, nie wstrzymuje jej wykonania.

Warto też wiedzieć, że organizator imprezy masowej, na którą wstęp jest odpłatny, jest obowiązany do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom w niej uczestniczącym.

 

Pozdrawiam



#8 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 27 czerwiec 2013 - 11:53

Warto jest również zapoznać się z przepisami karnymi zawartymi w Rozdziale 9 ustawy, dotyczącymi głównie zachowania się osób uczestniczących w organizowanej imprezie masowej.

Jednak jest również przewidziana odpowiedzialność karna dla organizatora, a mianowicie:

 

"1. Kto organizuje imprezę masową bez wymaganego zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu albo przeprowadza ją wbrew wydanemu zakazowi, podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.2. Kto, organizując imprezę masową, nie zachowuje wymogów i warunków bezpieczeństwa, podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych."

 

Cały proces uzyskania zezwolenia nie wygląda być może najprościej, jednak jeśli odpowiednio wcześnie i skrupulatnie wszystko będzie przygotowywane, nie powinno być problemu z organizacją jakiejkolwiek imprezy masowej.

 

Powodzenia i pozdrawiam



#9 bakarat

bakarat

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 329 postów

Napisano 04 luty 2017 - 20:39

Koniecznie zajrzyjcie sobie tutaj http://www.hulakula....i/koncerty.html . Zajmują się kompleksowo organizacją koncertów. Mają w tym doświadczenie. Poza tym dysponują profesjonalnym zapleczem technicznym.



#10 Jarecki85

Jarecki85

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 27 postów
  • LokalizacjaKatowice

Napisano 23 luty 2017 - 11:12

Sprawa jest o tyle trudna, że naprawdę ciężko jest zorganizować koncert. Szczególnie jeżeli mówimy o takim, gdzie występuje kilku artystów. Brałem kiedyś udział w przygotowaniach i obowiązków jest całą masa. Lepiej jest zlecić organizację firmie, która ma już na koncie wiele koncertów i imprez masowych. W Polsce bardzo prężnie działa agencja eventowa fmpro i ma imponujące portfolio. Wydaje mi się, że kontakt z nimi jest lepszym rozwiązaniem.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych