Skocz do zawartości


Zdjęcie

LISTA OBECNOŚCI

podpisywanie listy obecności

wróć do serwisu Kadry 11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dorota1

Dorota1

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 18 czerwiec 2013 - 09:23

Pracodawca twierdzi, że listę obecności mamy podpisywać do godz. 7.55 i o tej godzinie lista jest zabierana do kadr. Pracujemy od godz. 8 do 15. Tz. że tygodniowo mamy pracować

o 25 min. więcej, a miesięcznie 100 min. dłużej. Czy pracodawca ma rację?



#2 Bogusława

Bogusława

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 6415 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 18 czerwiec 2013 - 09:30

Nie wydaje mi się ,żebyście pracowali dłużej .Pracownik o godzinie 8.00 ma być na swoim stanowisku pracy gotowy do pracy , więc te 5 minut ma na przygotowanie swojego stanowiska pracy .Nie możliwe jest , aby o 8.00 podpisać listę i w tym samym czasie być gotowym do pracy Dołączona grafika .



#3 Dorota1

Dorota1

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 18 czerwiec 2013 - 11:08

Nie wydaje mi się ,żebyście pracowali dłużej .Pracownik o godzinie 8.00 ma być na swoim stanowisku pracy gotowy do pracy , więc te 5 minut ma na przygotowanie swojego stanowiska pracy .Nie możliwe jest , aby o 8.00 podpisać listę i w tym samym czasie być gotowym do pracy Dołączona grafika .



#4 Dorota1

Dorota1

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 18 czerwiec 2013 - 11:10

Jeżeli to jest budżetowa instytucja, to tam się płaci za gotowość do pracy. A więc czas przygotowania do pracy jest wliczony w siedmiogodzinny czas pracy.  Zośka



#5 Gość_juv

Gość_juv
  • Goście

Napisano 26 czerwiec 2013 - 09:28

A czy osoba pracująca 3 dni z domu (pozostałe 2 pracuje normalnie w biurze) powinna w te dni także podpisywać listę obecności czy tylko w dni, w które faktycznie jest w biurze a w pozostałe napisać praca z domu czy jakoś tak?



#6 Bogusława

Bogusława

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 6415 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 26 czerwiec 2013 - 09:44

Listę obecności należy podpisywać w te dni ,kiedy pracujesz w biurze ,w pozostałe dni kiedy pracuje w domu , /praca zdalna / należałoby wprowadzić jasne oznaczenie takiej pracy w liście obecności , żeby było wiadomo w które dni pracuje w domu.Różnie firmy to oznaczają np. na oznaczeniu tego dnia literką "Z" każą jeszcze pracownikowi stawiać parafę.Skoro pracownik ma taką zgodę sami musicie wypracować sobie sposób postępowania.Ważna jest ewidencja czasu pracy.



#7 Gość_juv

Gość_juv
  • Goście

Napisano 26 czerwiec 2013 - 10:01

Dziękuję za informacje. Dopytam już przy okazji o ewidencję czasu pracy żeby nie zakładać nowego tematu. W powyższym przypadku w ewidencji to będzie normalnie wpisane jako po prostu 8 godzin i nic więcej tam akurat zaznaczać chyba nie trzeba, prawda?



#8 Bogusława

Bogusława

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 6415 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 26 czerwiec 2013 - 10:14

Dziękuję za informacje. Dopytam już przy okazji o ewidencję czasu pracy żeby nie zakładać nowego tematu. W powyższym przypadku w ewidencji to będzie normalnie wpisane jako po prostu 8 godzin i nic więcej tam akurat zaznaczać chyba nie trzeba, prawda?

Skoro pracownik pracuje zdalnie do ewidencji czasu pracy w tych dniach wpisujemy 8 godzin ,nie ma potrzeby tworzenia dodatkowej dokumentacji w tym temacie.Natomiast w dokumentach pracowniczych powinna być zgoda pracodawcy na wykonywanie tej pracy w domu.



#9 Gość_juv

Gość_juv
  • Goście

Napisano 26 czerwiec 2013 - 10:32

(przy okazji: taka zgoda to może być normalnie wyrażona na dowolnym piśmie, czy to musi być aneks do umowy o pracę?)

 

Jeszcze pytanie do listy obecności.

 

Rano delegacja powiedzmy 5h i powrót do biura na 3h. Jak takie coś powinno zostać zapisane?



#10 Bogusława

Bogusława

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 6415 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 26 czerwiec 2013 - 11:05

Należy zmienić w umowie zapis miejsce pracy i wskazanie w umowie o pracę jako miejsca świadczenia pracy zarówno siedzibę firmy  jak i miejsca zamieszkania pracownika .Więcej podpowiedzi na ten temat znajdziesz tutaj :

http://www.eporady24...,2,72,3179.html



#11 Gość_juv

Gość_juv
  • Goście

Napisano 26 czerwiec 2013 - 11:44

Dziękuję za informacje.

 

Wracając do listy obecności.

1. Jak powinien wyglądać zapis jeśli pracownik zaczął dzień od spraw na mieście a do biura przyszedł później?

2. Ile czasu powinny być przechowywane listy obecności?



#12 Bogusława

Bogusława

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 6415 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 26 czerwiec 2013 - 12:05

Pracownik ,który był na mieście podpisuje listę obecności ponieważ od początku dnia pracy załatwiał sprawy służbowe na mieście.Lista obecności jest jedną z form potwierdzenia przez pracowników przybycia i obecności w pracy. Przepisy kodeksu pracy pozostawiają pracodawcy w tym zakresie swobodę. Zgodnie z art. 1041 § 1 pkt 9 k. p., przyjęty u danego pracodawcy sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy powinien zostać ustalony w regulaminie pracy, a jeżeli pracodawca nie ma obowiązku ustalania regulaminu pracy – w pisemnej informacji o dodatkowych podstawowych warunkach zatrudnienia. W praktyce często stosowaną formą potwierdzania przybycia do pracy jest lista obecności. Przepisy prawa pracy nie określają urzędowego, obowiązkowego wzoru listy obecności, nie wprowadzają również powszechnego zestawu symboli, którymi pracodawca powinien w liście obecności zaznaczyć przyczynę nieobecności pracownika w pracy.

Są listy obecności, w których wpisujesz godzinę przyjścia i wyjścia z pracy ,tutaj masz dużą swobodę ustalenia tego w jakiej formie należy ją przyjąć.

Wyjście służbowe oraz prywatne należy wpisywać do książki wyjść służbowych i prywatnych.Dołączona grafika .





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych