Skocz do zawartości


Mała Księgowość Rzeczpospolitej - szczegółowa instrukcja obsługi


wróć do serwisu Księgowość 22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_chudzielec

Gość_chudzielec
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2011 - 20:02

Witam.W przepisach o KPiR wymaga się "określenia na piśmie szczegółowej instrukcji obsługi programu ..." (par.31 pkt.1).Czy wystarczy "Pomoc" w programie czy muszę ją całą wydrukować?Jak sobie z tym poradziliście?PozdrawiamPiotrek

#2 Gość_alicja

Gość_alicja
  • Goście

Napisano 16 kwiecień 2011 - 13:39

witam, proszę mi podpowiedzieć,zainstalowałam program dla jednej firmy, a teraz chcę prowadzić drugą firmę. Zainstalowałam ponownie program z pł. cd, ale wpisując dane innej firmy, w tamtej dokonują się zmiany w nazwie automatycznie. A może na jednej płycie to robić, ale jak?

#3 Gość_m

Gość_m
  • Goście

Napisano 17 kwiecień 2011 - 13:55

Jedna i druga firma należy do Ciebie? Są to czynności wykonywane w ramach jednej działalności gospodarczej?

#4 Gość_Alicja

Gość_Alicja
  • Goście

Napisano 18 kwiecień 2011 - 19:19

Są to dwie różne firmy, o innej nazwie, ale dla jednej i drugiej prowadzi się KPiR. Jak je rozdzielić w programie M.księg.? Kto wie, jak to zrobić? Mam nadzieję, że ten program nie jest tylko do prowadzenia jednej firmy. Dzwoniłam na nr podany jako do doradc, ale nikt nie odpowiada.

#5 Gość_Ala

Gość_Ala
  • Goście

Napisano 18 kwiecień 2011 - 20:09

podejrzewam ze jeden numer licencji przypisany jest jeden podmiot nie wiem czy jest tam opcja biura rachunkowego w Rachmistrzu GT jeśli jesteś biurem możesz w ramach 1 licencji prowadzić 5 podmiotów

#6 Gość_Alicja

Gość_Alicja
  • Goście

Napisano 18 kwiecień 2011 - 22:34

Dzięki za odpowiedż. Ja mam już wgrany jeden program MKsięg. dla jednej firmy.Zainsatlowałam jeszcze raz ten sam program i w puste rubryki/nazwa firmy itd/wpisywałam nową firmę.Po czym, otworzyłam ten pierwszy program/pierwszej firmy/ i tam były wszystkie dane zmienione, czyli to co póżniej napisałam o drugiej firmie. tego wynika, jak mi podpowiadasz, że płyta z programem jest tylko dla jednej firmy. To co mam zrobić? nie jestem biurem rachunkowym, którego stać na programy za 3000.Pozdrawiam.

#7 Gość_Gosia

Gość_Gosia
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2011 - 12:11

Spokojnie można prowadzić kilka firm w Małej księgowości. Jest dodatkowy moduł - też darmowy, też na tej płytce - Biuro Rachunkowe.

#8 Gość_Alicja

Gość_Alicja
  • Goście

Napisano 20 kwiecień 2011 - 00:15

Gosiu, bardzo mi pomogłaś. Naprowadziłaś mnie, czego mam szukać. Biuro rachunkowe jest w zakładce Programy-Mała księgowość-Biuro Rachunkowe. Tam już instrukcja prowadzi. Już wpisałam druga formę, a potem fry.Życzę Tobie wszystkiego co najlepsze!

#9 Gość_Gosia

Gość_Gosia
  • Goście

Napisano 20 kwiecień 2011 - 13:03

Nie ma sprawy, miło jest pomagać. Ja bardzo lubię ten program. Jak mam problem - piszę maila do pomocy technicznej i odpowiadają, instruują, a ostatnio zrobili poprawkę w związku ze zmianami przy obrocie "złomem" bo nie było możliwości wystawienia prawidłowo faktury. Ważne aby kupować Rz jak są nowe płytki bo potem aktualizacje z internetu mogą już "nie wchodzić".

#10 Gość_Mariusz Pabis

Gość_Mariusz Pabis
  • Goście

Napisano 26 maj 2011 - 16:04

W jaki sposób zmienić numerownie faktur? Nie chodzi o numerowanie miesięczne czy całoroczne, ale o 1/05/2011 zamiast 00001/05/2001, który jest domyślny. Skąd team te cztery zera?Pozdrawiam

#11 Gość_aga

Gość_aga
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2011 - 20:52

rozpoczęłam pracę na tym programie i nie wiem jak zmienić miesiąc księgowy, ciągle wychodzi mi poprzedni. Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam

#12 Gość_ania b

Gość_ania b
  • Goście

Napisano 22 czerwiec 2011 - 19:37

a czy jest mozliwosc prowadzenia w MK dwóch firm przez tego samego podatnik- chodzi o to zeby program łaczył przychody i koszty do podatku dochodowego, jesli np ktos prowadzi dzialanosc jednoosobowo i zarazem jest wspólnikiem spółki cywilnejMozna to prowadzic na dwóch oddzielnych ksiazkach i ręcznie przenosic, ale moze jest możliwosc pod jedną ksiązka takie rozliczanieMoze ktos wie i podpowie

#13 Gość_kg

Gość_kg
  • Goście

Napisano 27 czerwiec 2011 - 16:25

Witam dopiero co zakupiłam plyte z tym programem i potrzebowalabym pomocy w odnalezieniu sie w tym programie czy jezeli w tym momencie zaczelabym prace z tym programem to czy musze wpisywac wszystkie do tej pory otrzymane i wystawione faktury podkreslam jednoczesnie ze do tej pory sporzadzalam wszystkie ewidencje a takze ksiazki przychodow i rozchodow recznie a do sprzedazy uzywalam programu subiekt 5 euro jak mam pogodzic te dwie sprawy prosze o pomoc:)

#14 Gość_nkem

Gość_nkem
  • Goście

Napisano 15 sierpień 2011 - 00:00

Zakupiłam Małą Księgowość Rzeczpospolitej niestety mam problem. Data modyfikacji pliku setup z płyty CD to chyba 17.01.2011r , więc podejrzewam wersja 18.00 (brak info we właściwościach pliku). Zaktualizowałam do 18.00j. Uruchomiłam program wprowadziłam dane firmy , zdefiniowałam konta, wprowadziłam kilka dokumentów, zaksięgowałam, zamknęłam program. Otworzyłam ponownie i zonk!!! Wyskakuje komunikat " nie mogę otworzyć pliku do zapisu c: Program FilesRzeczpospolita....RdzenMKRejestrKsięga.reg". Naciskam OK i proces indeksacji nie przebiega poprawnie, co chwile wyskakuje błąd indeksacji jakiegoś pliku. Na końcu jest informacja o raporcie w folderze Raporty nazwa pliku raport.log, lecz takiego pliku niestety program nie generuje -folder pusty.Komputer nówka o wysokich parametrach technicznych ze systemem Windows 7 Ultimate.Program mogę uruchomić tylko po przeprowadzeniu aktualizacji i zaznaczeniu opcji uruchom program po zakończeniu instalacji, wtedy indeksacja przebiega poprawnie i program działa poprawnie do momentu zamknięcia i ponownego uruchomienia.Takie otwieranie programu to raczej na dłuższą metę pomyłka...Co jest nie tak, co robię źle lub jaki błąd ma program?Zaznaczam , że wcześniej zainstalowałam program i pojawił się problem, który opisałam powyżej. Więc usunęłam program i wszelkie po nim ślady z rejestru i folderów tymczasowych itp.Zainstalowałam ponownie, resetowałam komputer i nic nie pomogło!!!

#15 Gość_Ela

Gość_Ela
  • Goście

Napisano 28 październik 2011 - 13:51

Hej Prosiła bym o pomoc przy wprowadzaniu przelewów wpisują mi się tylko przychody nie potrafię zmienić na rozchody macie na to jakiś sposób? Jest mi to konieczne ponieważ muszę pod koniec miesiąca przedstawiać raporty szefowi. Proszę o szybką odpowiedz

#16 Gość_AGNIESZKA

Gość_AGNIESZKA
  • Goście

Napisano 07 listopad 2011 - 11:42

Witam.Prowadziłam 1 firmę na MK i zaczełam prowadzić 2 firmę też na MK, ale nie w module Biuro Rachunkowe.Proszę o informację jak przenieś dane z MK 1 firmy i 2 firmy do modułu BIURO RACHUNKOWE tak bym nie musiała uruchamiać MK na 1 firmę i na 2 firmę za każdym razem osobno, by cokolwiek zaksięgować.

#17 Gość_Jacek

Gość_Jacek
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2012 - 18:44

Jak ustawić MK tak by drukowała PITY z duplexem ?

#18 Gość_Artur

Gość_Artur
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2012 - 17:10

Agnieszka zrób archiwum jednej i drugiej firmy i otwierając Biuro załóż firmy zaznaczając z archiwum i będziesz miała w jednym miejscu

#19 Gość_DANA

Gość_DANA
  • Goście

Napisano 29 luty 2012 - 20:28

Witam,proszę o podpowiedż: Jak księgować zakup i sprzedaż złomu,aby zgodnie z nowymi przepisami w deklaracji VAT-7 wpadała sprzedaż do pozycji 41 deklaracji bez VAT,ponieważ VAT rozlicza teraz nabywa.Drugie pytanie: jak mam zaksięgować nabycie unijne,aby w deklaracji VAT zakup unijny był również w .wykazany w sprzedaży, ponieważ obie strony deklaracji VAT-7 powinny w tym wypadku wyzerować się

#20 Gość_Artur

Gość_Artur
  • Goście

Napisano 29 luty 2012 - 21:11

Dana jeśli chodzi o sprzedaż złomu to wystawiasz fakturę na podstawie wz i jako typ transakcji wstawiasz ze vat rozlicza nabywca i w ten sposób przy tworzeniu deklaracji vat-7 daną kwotę wstawia ci w w poz.41. Natomiast przy zakupie musisz wystawić fakturę wewnętrzną



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych