Skocz do zawartości


staż z UP i praca - jak rozliczyć?


wróć do serwisu Księgowość 229 odpowiedzi w tym temacie

#221 Gość_m

Gość_m
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2012 - 17:25

Mam pytanie otóż w 2011 mam przychody z 3 różnych omów o prace. Rozliczam pit 37/11 i mam pytanie otóż czy mam prawo do kosztów z tyłułu więcej niż z jednego stosunku pracy?

#222 Gość_mała mi

Gość_mała mi
  • Goście

Napisano 09 luty 2012 - 20:43

po stażu pracowałam 2 tygodnie na umowę zlecenie. Otrzymałam PIT-11 ale nie ma tam składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Są tylko pozycje55. 430,4056. 86,0857. 344,3258. 62,00Teraz nie wiem czy oni zrobili jakiś błąd że ich nie ma czy nie dało sie ich naliczyć. Prosze o pomoc bo kompletnie nie mam pojęcia ;/

#223 Gość_mrówka

Gość_mrówka
  • Goście

Napisano 12 luty 2012 - 13:43

Witam, mam pytanie czy pracując na umowę o dzieło i osobno na umowę o pracę u dwóch różnych pracodawców, zaznacza się uzyskany łącznie dochód w zeznaniu rocznym jako dochód z jednego stosunku pracy, czy z dwóch?

#224 Gość_koleżanka

Gość_koleżanka
  • Goście

Napisano 12 luty 2012 - 19:50

do mrówki - w rocznym zeznaniu nic takiego się nie zaznacza, bo nie ma takiej rubryki w PIT-37

#225 Gość_domi

Gość_domi
  • Goście

Napisano 13 luty 2012 - 15:16

Witam mam mały problem. Do marca 2011 roku odbywałam staż w UP. Później bezrobocie. A następnie Od 22 lipca nawiązałam stosunek pracy na podstawie umowy o pracę. W związku z tym dostałam dwa PITY-11. Rozliczając się w programie wyskakuje mi takie pytanie: Czy masz prawo do kosztów z tytułu a)jednego stosunku pracy; b)więcej niż jednego stosunku pracy. Stąd nie wiem czy staż w Urzędzie Pracy był stosunkiem pracy??? Bardzo proszę o pomoc...!

#226 Gość_mag

Gość_mag
  • Goście

Napisano 13 luty 2012 - 15:25

Podczas stażu nie zostaje nawiązany stosunek pracy (nie zostaje podpisana umowa między pracodawcą a stażystą), a formą wynagrodzenia jest stypendium w wysokości 140% zasiłku dla bezrobotnych.

#227 Gość_Mama z Córką

Gość_Mama z Córką
  • Goście

Napisano 17 luty 2012 - 18:54

Witam, Mam 25 lat. Po skończeniu studiów (08.11.2010) nie uczyłam się i nie pracowałam. Od 30 czerwca 2011 przez 3 miesiące (lipiec, sierpień, wrzesień 2011) pracowałam w Urzędzie Miasta (staż z Urzędu Pracy). Dostałam PIT 11. Jaki PIT powinnam wypełnić? Dotychczas moja mama rozliczała PIT 37 jako osoba samotnie wychowująca dziecko. Od 1 września 2011 do chwili obecnej uczę się w Niepublicznym Studium Medycznym. Jak w takim wypadku należy rozliczyć PIT? Czy PIT 37 i jak? Czy oddzielnie ja i oddzielnie mama i wtedy jaki PIT? Gdzie szukać informacji? Z góry dziękuję za pomoc.

#228 Gość_gosc

Gość_gosc
  • Goście

Napisano 18 luty 2013 - 18:50

Witam mam pytanie otrzymałam z PUP raport roczny składek społecznych i zdrowotnych co mam z tym zrobić czy to trzeba rozliczyć w PIt 37

#229 Edzia

Edzia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 5533 postów
  • LokalizacjaKresy

Napisano 15 maj 2013 - 17:29

Tak

#230 Fiona Maphona

Fiona Maphona

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 250 postów

Napisano 24 czerwiec 2013 - 07:30

Każda osoba, która jest (lub była) zarejestrowana w urzędzie pracy i otrzymywała w roku podatkowym zasiłek dla bezrobotnych, ma obowiązek złożyć zeznanie podatkowe. Nawet wtedy, gdy dostawaliśmy zasiłek przykładowo przez dwa miesiące, a więc jego suma nie przekroczyła kwoty wolnej od podatku (3.091 zł).

W takiej sytuacji podatek do zapłaty wyniesie co prawda 0 zł, lecz PIT trzeba wypełnić. Inaczej narazimy się na karę, która grozi za niezłożenie deklaracji.

Osoby bezrobotne, które zasiłek, powinny otrzymać z urzędu pracy do końca lutego następnego roku informację o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11.

Na podstawie tego dokumentu należy wypełnić zeznanie podatkowe - będzie to PIT-37 (ewentualnie PIT-36).

Należy tutaj zwrócić uwagę, że w formularzu nie znajdziemy rubryki, w której taki zasiłek byłby wprost wymieniony. W przypadku PIT-37 bezrobotni rozliczają go zatem w części C zeznania podatkowego (dochody/straty ze źródeł przychodów).

Kwotę zsumowanych zasiłków otrzymanych z urzędu pracy wpisujemy w wierszu nr 5. Chodzi o rubrykę: inne źródła niewymienione w wierszach od 1 do 4. W polu 55 wpisujemy wielkość przychodu, w polu 57 - dochód i w polu 59 - pobraną przez płatnika zaliczkę. Pole 56 pozostawiamy puste. W tym przypadku kosztów uzyskania przychodu nie ma.

Kiedy składać PIT, gdy nie było zasiłku?

Pamiętajmy, że rozliczenia PIT za 2012 rok dokonują podatnicy, którzy w poprzednim roku uzyskali jakieś dochody bądź przychody.

Bezrobotny musi więc rozliczyć się przykładowo wtedy, gdy został zwolniony z pracy na początku zeszłego roku, następnie zarejestrował się w urzędzie pracy, lecz nie przyznano mu prawa do zasiłku dla bezrobotnych.

W takiej sytuacji – również do końca lutego – podatnik dostanie informację PIT-11 od byłego pracodawcy i na jej podstawie wypełni roczne zeznanie.

Jeśli po utracie pracy bezrobotny dostał jednak zasiłek, otrzyma dwa formularze PIT-11. Jeden z urzędu pracy, drugi od byłego szefa. Wówczas informacje z obu dokumentów wpisujemy w jednym zeznaniu podatkowym.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ostatnio dodane tematy