Skocz do zawartości

odbiorca inny niż nabywca na fakturze VAT

wróć do serwisu Księgowość 6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Sadam

Gość_Sadam
  • Goście

Napisano 27 listopad 2008 - 22:45

Witam szanowne grono!! Zwarcam się z zapytaniem. Zakupiłem monitor na fakturze są podane moje dane nabywcy oraz dane odbiorcy (osoba fizyczna nie związana z firmą; towar został wysłany przez firmę kurierską do tej osoby ponieważ w dniu dostawy nie było nikogo pod adrsem firmy). Czy taki zapis nie budzi wątpliwości dla US. Czy w takim przypadku przysługuje mi prawo do odliczenia VAT?przepraszam jeżeli komuś moje pytanie wyda się banalne ale jestem laikiem w tych sprawach.PozdrawiamSadam

#2 Gość_BB

Gość_BB
  • Goście

Napisano 28 listopad 2008 - 07:10

Poproś o korektę faktury aby wszystkie dane były prawidłowe.

#3 Gość_janko

Gość_janko
  • Goście

Napisano 28 listopad 2008 - 08:34

Nie trzeba korekty, ważne że dane nabywcy są prawidłowe (do celów odliczenia VAT). A odbiorca tez przecież prawidłowy, ale on nie liczy się do celów podatkowych tylko dane sprzedawcy i nabywcy. Masz prawo do odliczenia VAT, ponieważ widniejesz jako nabywca, co nie. Każdy może odebrać Twoją fakturę, aby ew. miał upoważnienie Wasze. I nie musi to być Wasz pracownik. Jeżeli widnieje na fakturze jako odbiorca, to z tego wynika, że takie upoważnienie, czy to ustne czy pisemne ma. Ale w razie czego można wystawić upoważnienie pisemne dla tej osoby (aby się US nie przyczepił), bo może ta osoba podpisała odbiór faktury (choć nie jest to przez przepisy VAT wymagane już ). I żadnych korekt faktur tutaj nie potrzeba.

#4 Gość_księgowa

Gość_księgowa
  • Goście

Napisano 15 luty 2010 - 16:10