Skocz do zawartości


Schematy księgowań kilku operacji w stowarzyszeniu


wróć do serwisu Księgowość 3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Darek

Gość_Darek
  • Goście

Napisano 24 styczeń 2007 - 22:46

Małe stowarzyszenie muzyczne potrzebuje pomocy w zaksięgowaniu kilku dokumentów. Nie prowadzi działalności gosp. 1. składka członkowska do kasy2. składka członkowska na r-ek bankowy3. kapitalizacja odsetek na r-ku4. otrzymanie funduszy z tyt. działalności statutowej - organizowanie koncertu5. wypłata dla muzyków z tyt. umowy o dzieło6. przekazanie zaliczki na PDOF z tyt. tych umów7. jak wszystko podsumować i pozamykać rok 2006.Może nie jest tego za dużo dla kogoś kto wie o co chodzi.Bardzo proszę o pomoc. Ja mogę zaoferować pomoc w zakresie Krajowego Rejestru Sądowego ;)Proszę o kontakt na mail: fakirek@gmail.comDzięki

#2 Gość_Terra1966

Gość_Terra1966
  • Goście

Napisano 02 luty 2007 - 23:16

Przede wszystkim musisz mieć plan kont, tam sam ustawiasz numerację kont syntetycznych.Np Kasa może być 100, Rachunek bankowy 131, wtedy np wpłata składki do kasy księgujesz na wn 101, ma 701(o ile 701 to u ciebie Przychody-składki członkowskie), składka na rachunek bankowy to wn 131 ma 701, otrzymanie funduszy 702 ma Dotacje, 131 wn rachunek bankowy. Na przykład, bo nie wiem jak nazwałeś swoje konta.Wypłata dla muzyków wn 430 Wynagrodzenia,ma 230 Rozrachunki z tyt wynagrodzeń , podatek ma 220 Rozrachunki publiczno-prawne, 230wn Rozrachunki z tyt wynagrodzeń, o ile tak ponazywałeś konta. Jak pozamykać? Musisz mi napisać jak się nazywają twoje konta w zespole 7 i 8(jakie numery)Pamiętaj o zrobieniu uproszczonego bilansu i rachunku wyników do US i CIT8.Pozdrawiam.Terra1966@tlen.pl

#3 Gość_era

Gość_era
  • Goście

Napisano 16 czerwiec 2009 - 21:49

Witam, moze ktoś wie z Panstwa ,szukam przykładowych księgowań pod kątem otrzymanych środków pomocowych i takich też wydatków w stowarzyszeniu nie prowadzącym działalności gospodarczej. Będę wdzięczna za informacje a może polecicie jakąś książkę.

#4 Remek

Remek

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 449 postów

Napisano 27 czerwiec 2013 - 10:04

Mam taki problem. Uchwałą zarządu stowarzyszenie przeksięgowało w kwietniu dochód za 2012 rok na przychody 2013 roku. Nie biorąc tych przychodów pod uwagę to podatkowo za maj 2013 wychodzi w stowarzyszeniu strata. W maju wydatkowano pewną kwotę, która nie jest kosztami uzyskania przychodu - reprezentacja. Czy w takim razie od wydatków majowych nkup trzeba zapłacić podatek czy tylko przez to zmniejszy się strata za 2013?





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych