Skocz do zawartości


GRATYFIKANT - jak poprawić świadectwo prcy


wróć do serwisu Kadry 59 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Orchidea

Gość_Orchidea
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 16:24

Czy może ktoś mi pomóc ? W którym miejscu mogę edytować świadectwo pracy ? Wypisuję właśnie świadectwo pracy, mam dane w systemie od tego roku, a muszę "ręcznie" poprawić ilość dni urlopu bezpłatnego ( pracownik zaczął pracę w 2008 roku ). Sprawa pilna.

#2 Gość_Orchidea

Gość_Orchidea
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 19:56

Proszę o pomoc

#3 Gość_Matrix

Gość_Matrix
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 20:14

W programie są dostępne 2 świadectwa pracy:a) w umowach o pracę po wybraniu drukuj jest dostępne bezpośrednio świadectwo pracy, którego niestety nie można edytować.B) w umowach o pracę po wybraniu "Dukuj->Dokumenty kadrowe->Z listy wybierasz świadectwo pracy".Drugą opcję można edytować najlepiej po dodaniu do bliblioteki dokumentów, wówczas dodatkowo masz przechowywaną kopię utworzonego dokumentu.

#4 Gość_Orchidea

Gość_Orchidea
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 20:28

Bardzo, bardzo dziękuję. Uporczywie szukałam na własna rękę edycji świadectwa pracy , niestety bez efektu. Dzięki Tobie mam jeden problem z głowy. Mam jeszcze jedno pytanie.Nie mam wykupionego pakietu zielony plus, więc nie mam czynnej biblioteki dokumentów. Chyba,że jest możliwość pracy w bibliotece dokumentów bez dodatkowego wykupienia zielonego plusa. Jeśli możesz Matrix mi coś doradzić to proszę o podpowiedź. Z góry dziękuję.

#5 Gość_Matrix

Gość_Matrix
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 20:33

W podstawowej wersji nie jest potrzebny pakiet zielony by móc dodawać dokumenty do biblioteki.Po prostu jak wybierasz "Drukuj->Dokumenty kadrowe->Świadectwo pracy" to zrób:1. Ustaw parametry wydruku2. Wejdź do "Edycja" i popraw co tam potrzeba, potem na koniec wybierz zapisz.3. Po powrocie do okna drukuj wybierasz "Dodaj do biblioteki" i odpowiednio oznacz sobie w "Nazwa" ten dokument i potem "OK".4. Wychodząc możesz wybrać "Drukuj" lub "Anuluj" i potem wchodząc do "Ewidencja osobowa->Biblioteka dokumentów" moższesz tam wydrukować.

#6 Gość_Orchidea

Gość_Orchidea
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 20:39

Ok. Faktycznie masz racje. Właśnie przetestowałam Twój sposób - rewelacja. Rozumiem, że muszę sobie tylko utworzyć w bibliotece dokumentów odpowiednie kategorie np. umowa o prace, świadectwo pracy, wypowiedzenie itd. A może masz inną propozycję jak pogrupować dokumenty, aby później odnaleźć się w bibliotece dokumentów?

#7 Gość_Matrix

Gość_Matrix
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 20:45

Nie musisz jakoś specjalnie kombinować bo dokumenty dodawane do biblioteki mają nazwę domyślną taką jak na listach wyboru, np. gdy chcesz dodać do biblioteki treść umowy o pracę to robisz:1. Wchodzisz do umów.2. Zaznaczasz wybraną umowę.3. Wybierasz "Drukuj->Umowa o pracę" i z dostępnej listy wybierasz jaki dokument będziesz przygotowywać.4. Potem dodawanie do biblioteki jest analogincze jako podałem wcześniej.Dokumenty możesz kategoryzować przez zostawienie nazwy domyslnej dokumentu poprzedzając go np. przedrostkiem z numerem umowy. np. "UoP/2010/2 Umowa o pracę", "UoP/2010/2 Aneks do umowy o pracę" itp.Dodatkowo masz do dyspozycji kategorie dokumentów, A, B i C dla przebiegu zatrudnienia i dodatkowo D i kilka innych dla własnych potrzeb.

#8 Gość_Matrix

Gość_Matrix
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 20:47

Pamiętaj jednak by nowo dodawany dokument miał zmienioną nazwę, tak by nienadpisać sobie już istniejącego w bibliotece dokumentu.

#9 Gość_Orchidea

Gość_Orchidea
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 20:57

Dziękuję za rady. Mam nadzieję, że w przyszłości będę mogła liczyć na Twoja pomoc. Mam Gratyfikanta od niedawna i uczę się na własnych błędach. Kontaktować się z Tobą przez forum czy podasz mi do siebie inny kontakt ?

#10 Gość_Matrix

Gość_Matrix
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 21:00

Od czasu do czasu jestem tutaj lub na ***********ie.

#11 Gość_Orchidea

Gość_Orchidea
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 21:08

Jeszcze raz dziękuje za pomoc. A tak z ciekawości. Dajesz pracownikom umowy o pracę z numeracją jaką narzuca Gratyfikant , czy też kasujesz numerację przed wydrukiem umowy ( masz numer umowy tylko w systemie ) ?

#12 Gość_Matrix

Gość_Matrix
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 21:14

Ja przyjąłem zasadę numeracji:a) w skali roku dla umów o pracę i cywilnoprawnych. Dzięki temu wiem ile w danym roku zawarto umów;B) w skali miesiąca dla list płac i rachunków. Tu w każdym niesiącu zeruję licznik numeracji by mieć od 1. Dzięki temu wiem czy naliczyłem wszystkie rachunki dla wszystkich umów bez konieczności zaglądania na "Stronę startową" choć jest bardzo przydatna (ikonka chorągiewki).Niestety programu nie da się za bardzo poustawiać pod "własne" potrzeby bo ma liczne ograniczenia. Ale ogólnie jestem zadowolony. Zwłasza ze względu na prostotę i przejżystość obsługi, czego niestety nie mogę powiedzieć o Symfonii, z którą walczyliśmy ok 2 lat.

#13 Gość_Orchidea

Gość_Orchidea
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 21:14

Mam dla Ciebie kolejna zagadkę. Wprowadziłam do systemu zajęcie komornicze. Pracownikowi zostały potrącone spłaty w trzech kolejnych miesiącach. W tym miesiącu schodzi mu reszta spłaty do komornika i tutaj pojawia się problem. Muszę poprawić kwotę główna ( zmniejszyć ją ). Jak należy postąpić? Próbowałam skorygować kwotę, ale system blokuje dostęp. Przypuszczam, że jest to powiązane z tym , iż zostały naliczone już wypłaty. Co mi doradzisz ?

#14 Gość_Orchidea

Gość_Orchidea
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 21:33

Co do przejrzystości i prostoty masz absolutnie rację. Też uważam,że program ma liczne utrudnienia. Nie rozumiem na przykład dlaczego we wszystkich wzorcach jest EKD , anie PKD. Przecież EKD już nie obowiązuje. Czyżby Insert nie był na bieżąco ? Jak sądzisz ? A co do Symfonii - miałam okazję się z nią zetknąć na szkoleniu i byłam przerażona. Na pewno wiesz co mam na myśli - chaos, chaos i jeszcze raz chaos. No i te słoneczka. Na szkoleniu 95 % kursantów uważało tak samo jak ja. Pewnie to kwestia przyzwyczajenia do grafiki programu. Mi nie przypadła do gustu. A co do wspomnianego zajęcia komorniczego. Co mam zrobić ?

#15 Gość_Matrix

Gość_Matrix
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 21:38

I to jest właśnie jedno z tych nieszczęsnych ograniczeń programu.Mam wrażenie, że moduł komorniczy nie został do końca przemyślany.Edycja spłat jest możliwa jedynie z poziomu samej wypłaty poprzez zmianę wysokości składnika "potrącenie komornicze".Raz wprowadzonego potrącenia w "Ewidencji potrąceń komorniczych" nie da się poprawić ani przyspieszyć spłaty, niestety!Ja obszedłem to dość brutalnie bo zawiesiłem dane potrącenie np. od 01.03.2011 do 2099 r i dodałem kolejne już z kwotą, którą potrzebuję pomniejsząną o już zrobione uprzednio potrącenia. jedyny minus rozwiązania to bałagan. Ale spełnia swoją rolę.

#16 Gość_Matrix

Gość_Matrix
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 21:41

Oczywiście miało być "od 01.03.2010 do 2099 r."Co do kwestii EKD to zapis taki występuje nadal na wzorze załącznika do rozporządzenia o dokumentach pracowniczych "kwestionariusz osobowy dla kandydata" i "kwestionariusz dla pracownika". Ja jednak uzupełniam do pole w parametrach nowym numerem PKD.

#17 Gość_Orchidea

Gość_Orchidea
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 21:54

W sumie to chyba nic sensownego nie da się zrobić. Kwotę zajęcia komorniczego wprowadziłam po odjęcie z kwoty głównej spłat dokonanych w 2009 r przez biuro rachunkowe. Obecnie od tego roku sami prowadzimy kadry i płace. Nasunęło mi się kolejne pytanie - czy w Gratyfikancie dokonujesz importu danych do Płatnika, cz tez sam wprowadzasz ręcznie dane do Płatnika? Nie wiem jak program zachowuje się przy przesyłaniu danych. Masz w tym doświadczenie? A jak ma się sprawa z PIT-11 ? Mam pierwsze rozwiązanie umowy o pracę i pracownik poprosił o PIT-11 . Myślę,że mam to zrobić z poziomu ^Deklaracje skarbowe^ . Jak mam zapisać PIT -11 bo nie widzę opcji zapisywania.

#18 Gość_Orchidea

Gość_Orchidea
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 22:01

Co do EKD . Mam w parametrach podmiotu wpisać w polu EKD sam numer z PKD ( pojawi się EKD z numerem z PKD ) , czy też w polu EKD: PKD+numer ( pojawi się EKD: PKD z numerem ) ?Wiesz o co mi chodzi ?

#19 Gość_Matrix

Gość_Matrix
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 22:03

Już mam troszkę "bańkę z głowy" po całym dniu gapienia się w ekran, EKD jest w świadectwie pracy nie w kwestionariuszach jak podałem. ;-)Wszystkie niezbędne dane wprowadzam do Gratyfa, a deklaracje zgłoszeniowe i naliczeniowe ZUS po przygotowaniu i naliczeniu eksportuję do Płatnika. Tylko raz był zgrzyt przy imporcie do Płatnika bo Gratyfikant generował uszkodzony plik kdu.PIT-11 tworzysz właśnie tam. Po zatwierdzeniu go pozostaje on w module "Deklaracje podatkowe". Jeśli go nie widzisz to ustaw:- Deklaracje z okresu: wszystkie, - Typu: wszystkie- Z flagą: dowolna

#20 Gość_Matrix

Gość_Matrix
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 22:06

Podaj jak Tobie wygodnie, ja wpisałem samo PKD, ale można wpisać:1234 PKD: 12.11



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ostatnio dodane tematy